Reserve apparatuur meenemen voor drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simba
    • Oct 2003
    • 15

Reserve apparatuur meenemen voor drive-in

Wat nemen jullie aan reserve apparatuur mee?
    En wat is verstandig? [:I]

Ik heb bv wel bij me:
    -220-(verleng)snoeren
    -reservekabel dmx (evt ook voor microfoon ed. te gebruiken)
    -alle, in mijn apparatuur voorkomende zekeringen
    -Tussenkabeltje om snel beide top-speakers in serie op 1 kanaal te kunnen zetten (als 1 versterker het begeeft)
    -Computer voeding (ik heb Oscar-mp3-spelers met een ingebouwde voeding waar dezelfde stekkers aanzitten) Hier heb ik deze niet voor gebruikt, wel een keer voor een 'kerst-licht-net', de bijbehorende adapter was defect.

Ik heb geen
    -reserve versterker
    -mixer
    -speakers
    -lampen

Wat moet iedere drive-in meenemen, en waarom?
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

citaat:reserve versterker
    -mixer
    -speakers
    wanneer je dat allemaal moet meeslepen heb je dus gewoon een 2de discobar bij[}]

het hoogstnodige aan reserve wat wij altijd bij hebben is
    -lampen voor pars en effecten en scans
    -zekeringen voor de verschillende soorten aparatuur
    -220 en xlr hebben we een ganse kabelkist vol van dus die zijn er altijd wel op overschot

voor de rest niets, als er iets fout gaat hopelijk dan nog tijdens het opbouwen en testen en anders tja....... pech[}]. We werken nog altijd met stukjes techniek en daar kan altijd iets mee gebeuren.
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• BAJ productions
      • Jul 2003
      • 587

alles wat jullie zeggen maar toch wel een reserve versterker
      en dan nog een zekering die wat groter. is als de andere er steeds uit komt kan er ook een grotere in.
      groetjes,
      Bas

Comment

• reflection
        • Mar 2002
        • 413

nee, de zekering die er standaard in hoort zo laten, zeker niet een sterkere erin, als hij namelijk doorbrand met de standaard zekering dan is ie zwaar overbelast of is er iets goed mis, kan even goed gaan maar kan ook finaal doorbranden.

en als je een beetje fatsoenlijke versterker hebt, dan zal die er niet opeens mee ophouden, kan altijd, maar dat zie je wel aankomen... is dat niet.. dan neem je je monitor versterker ofzo, of je haalt snel een andere.

als je elke keer een extra versterker meeneemt, als jij je daar veilig bij voelt moet je dat zeker doen, maar ik zou eerder denken aan lampen die je nu niet hebt, of een reserve(voor mijn part huis gebruik) cd speler.

Versterkers kunnnen namelijk aardig wat hebben, is iets waar je je denk de minste zorgen om hoeft te maken als het eenmaal draait.
        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

wij hebben alleen wat extra kabels, maar das meer voor als der iets grotere afstanden overbrugt moeten worden.

verder eigelijk geen 'noodvoorzieningen' evt kan je de 3e (standaard huiskamer) cd speler daarvoor aanzien, maar het is nog nooit nodig geweest...
          Vitality Show

Comment

• Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

Hmmmm.
            Kabels zijn er altijd te veel
            koffer met gereedschap van schroevendraaier tot tang en soldeerbout
            de gangbare reservelampen (de gasontladings niet)
            exta microfoon
            meestal wel extra kistje met 2 cd spelers (of het moet wel erg druk zijn in de losse verhuur.
            zit standaard al 1, soms 2 dynacord s 1200 versterkers te veel in mijn monitorrack als ik het voor disco gebruik.

ja, dat zal het wel zo ongeveer zijn. Komt dus neer op 1 koffer gereedschap, 1 kist met cd spelers en een curver bakje met lampjes en wat zekeringen en o ja hier zitten ook nog een paar losse xlr kabeldelen in voor je weet het nooit. (nog maar een keer nodig gehad toen iemand mij een monitor rack en kabels met speakon had mee gegeven en monitors met xlr aansluitingen, was dus niet van mij zelf)

groeten

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Lijst van wat ik meestal voor (onnodig) gewicht meeneem:
              - extra parlamp
              - nog een aantal lampjes voor de effecten waar je makkelijk bij kan tijdens de show
              - een bak vol gereedschap (incl. soldeerbout en accesoires)
              - een aantal reserve zekeringen en stoppen
              - reserve cd-speler (huis-tuin-en-keuken-apparaat)

Ik vind dat verlengsnoeren en verloopstekkers tot de standaard horen...

Comment

• -Aart-
                • Jul 2001
                • 801

Zekeringen gaan er hier eigenlijk nooit uit.. Gloei- en halogeenlampen hebben we op voorraad. Wat extra kabels / verloopjes etc. zijn ook handig om te hebben.

Kabels en andere dingen repareren doe ik nooit op de avond zelf, dat komt wel weer eens als ik er rustig voor zit.

Bij echte echte problemen proberen we eerst intern wat te schuiven denk ik, als dat ook niet gaat is het tijd om de locale licht- en geluidsboer heel vriendelijk op te bellen.

Comment

• snoei
                  • Apr 2003
                  • 168

kistje met verloopjes hebben we altijd bij ons, (dus van jack naar xlr, cinch naar xlr, speakon naar xlr, koppelbussen, spitters enz.)

verder ook reserve lampen (maar geen gasontladingslampen), reserve zekeringen en natuurlijk een gereedschapskist.
                  Over het algemeen gaat het wel goed, en anders gewoon creatief met de soldeerbout iets fabriceren als het niet anders is.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

als ik een nieuw apparaat koop plak ik naast de zekeringhouder met plakband gelijk twee reservezekeringen.

2x lampje voor martin spotjes.
                    snaren en andere muzikantenzaken.
                    1x XLR, 1x jack. Met het hanje verloopjes van jack/xlr/tulp enz kun je hier bijna elk type reserve van maken.
                    220V " broodroostersteker" Gaat in heel veel apparaten.
                    universeel adaptertje. (SUPERBELANGRIJK!!! livesaver!!!)
                    lekker belangrijk!

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

citaat:als ik een nieuw apparaat koop plak ik naast de zekeringhouder met plakband gelijk twee reservezekeringen
                      voor versterkers plak ik ze aan de aansluitkabel vlakbij waar hij het aparaat ingaat. Aangezien die kabel vast aan het aparaat zit heb ik ook geen schrik om juist die kabel met bijbehorende zekering kwijt te raken.
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Zekeringhouders zitten normaal ook vast aan het apparaat toch ? plus dat je ze dan ook in het donker makkelijk kan vinden.
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

citaat:Zekeringhouders zitten normaal ook vast aan het apparaat toch ?
                          zeker, maar ik heb het over het zekeringetje dat je in die houder steekt. Dat plak ik dus aan het eind van de kabel waar dat die de versterker in gaat.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• reflection
                            • Mar 2002
                            • 413

220V " broodroostersteker" Gaat in heel veel apparaten.

huh? is dat geen euro stekker?
                            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• speakerfreak
                              • May 2002
                              • 1446

hierzo hifi cdspelertje totnu toe, maar die is op de grond geflikkderd en kapotdat wordt dus moeilijk voor de rest altijd wel berg kabels extra
                              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...