Reserve apparatuur meenemen voor drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

citaat:Geplaatst door reflection

220V " broodroostersteker" Gaat in heel veel apparaten.

huh? is dat geen euro stekker?
    Inderdaad [)]
    lekker belangrijk!

Comment

• Simba
      • Oct 2003
      • 15

Ik neem natuurlijk ook wat meer "standaard" kleine ehbo-dingetjes mee:
      -kroonsteentjes
      -rolletje "tape"
      -combinatietangetje
      -paar stukken losse draad
      -koppelstukjes female/female voor cinch en jack (om te kunnen verlengen)
      Ik had ook een gassoldeerbout met tin, maar sinds die kapot is, geen soldeerbout meer mee. (1 met draad neemt weer zoveel ruimte in)
      -Ty-wraps

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Wij nemen altijd extra cd-spelertje mee, gewoon het huiskamer modelletje.
        Koffer met gereedschap zoals stanleymes, soorten tangetjes, schroevendraaiers groot en een appart setje kleine voor het werk binnen in de apparatuur, ty-wraps hebben we er ook altijd veel van bij, zijn altijd errug handig. Solderen doen we nooit ter plaatse, dan maar een lampje of wat dan ook minder, is erg jammer maar meestal hebben we het kabeltje er toch wel voor.
        Kabels hebben we altijd wel teveel dus dat zit wel goed.
        Extra haken wil ook nog wel eens handig zijn, onze haken zitten niet standaard aan de lampen vast en er wil dr nog wel eens eentje kwijt raken.
        Naturlijk altijd paar extra lampjes en zekeringetjes mee.
        Wat ook handig is, is een extra 5 liter vaatje rookvloeistof, meestal nooit nodig maar als je eens een keer ergens een hele dag staat en tegen het einde is je vloeistof op, voel je je wel lullig, kan je dan tenminste bijvullen.
        We're ready to party, are you?

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

koffer met gereedschap gaat bij ons altijd mee, hoe klein het showtje ook is. altijd handig als je nou net die vervelende bout niet los krijgt.

Of je kan er eerst nog 5 meter valse wand mee gaan afbreken. Stond in de weg op de dansvloer, was nog van een tentoonstelling of zoiets. dan maar afbreken he.

een pillamp gaat ook altijd mee. tis geen maglite, maar er komt ook licht uit dus...[)]
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Vooral als ik verder weg moet heb ik toch altijd wel een reserve cd speler denon 2500 en mengtafel master dj tool six bij.
            Het is me namelijk al een keer gebeurd dat de voeding van de dateq 7.2 er uit vloog tijdens draaien en een keer dat de lade van de denon 2600 niet meer open wou,dan ben je toch blij wat reserve materiaal bij te hebben.
            master-qsc en de rest

Comment

• sussudio
              • May 2001
              • 534

citaat:Geplaatst door DJ.T
              Wat ook handig is, is een extra 5 liter vaatje rookvloeistof, meestal nooit nodig maar als je eens een keer ergens een hele dag staat en tegen het einde is je vloeistof op, voel je je wel lullig, kan je dan tenminste bijvullen.
              5 Liter op reserve ? Ik neem aan dat jij een mega-drive-in hebt waarmee je alleen in sporthallen draait ?

Ter vergelijking: wij draaien gemiddeld 30 feesten op 9 liter rookvloeistof ...
              Drive-in Discoshow Sussudio
              Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

-Rookvloeistof

-Kabels

-Verloopjes

-Statieven

-Genoeg gereedschap,kabel en automaatzekeringen/smeltveiligheid om een hele nieuwbouwwijk mee te bedraden.

-Aggregraat, btje overbodig maar hij staat vast in de wagen en ik heb hem wel eens gebruikt als nood (normaal gebruiken we hem alleen als het op afspraak is op een sportveld ed.)

-Reservelampen

-Reserve cd-speler

-Reserve Versterker

Ik weet het, het is wat overdreven[:I] maar ik moet er niet aan denken dat ik op een bruiloft sta en ik moet gaan verkondigen dat het feest niet door kan gaan omdat ik geld heb bespaard op een amp.[^]
                Dan maar wat meer meslepen[xx(]

-owja, het aller belangrijkste: mijn Maglite 6D heb je vaak meer aan als aan alle reserve onderdelen bij elkaar
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

citaat:5 Liter op reserve ? Ik neem aan dat jij een mega-drive-in hebt waarmee je alleen in sporthallen draait ?

Ter vergelijking: wij draaien gemiddeld 30 feesten op 9 liter rookvloeistof ...
                  Wij hebben een stage fogger staan, gaat standaard 5 liter in, als we ergens binnen staan doen we er goed lang mee ja, maar hebben paar keer meegemaakt als je half buiten staat, zeg maar soort van grote praty tenten dus zijkanten open dat de rook zo weg is en dat je dus eigenlijk door blijft pompen, meestal zijn dan overdag optredens of iets wat daar op lijkt waar we dan licht doen (hebben niet goede apparatuur en kennis om bands te doen) daar gebruiken we dus al redelijk wat rook en 's avonds dan disco gaat er ook flink wat doorheen, het is een kleine moeite om een 5 liter vat mee te nemen en je hebt weer een kans om voor schut te staan uitgeschakeld.
                  We're ready to party, are you?

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Reserve cd speler?
                    reserve eindtrappen?
                    Ik ben blij dat ik met normaal spul onderweg ben, wat altijd erg jong is en wat erg netjes vervoerd wordt, wij nemen dus reserve par en reserve lampjes voor in de fixtures mee, uiteraard een volle kabelkist en thats it...

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Je hebt
                      Gebruiksapparatuur (spots, dimmers, amps, speakerboxen, wind-ups, truss, takels, kabels enz)
                      en daarvan is een deel meer voor beschadiging en/of slijtage onderhevig, en daarvoor kun je overwegen reserveonderdelen mee te nemen als de reparaties op de weg zijn uit te voeren.....
                      of je neemt een complete reserve mee....
                      maar dan spreek je dus meteen ook over betrouwbaarheid.
                      Reserve kabels is slim (en soms pure noodzaak) Reserveversterkers wordt al twijfelachtig.
                      Op elke amp een spare ? Dat is een dubbele investering, had dan gelijk maar die dure en 99,9999% betrouwbare genomen. Want op 0,0001% van je shows problemen hebben is al bijna een ideale wereld.

en je hebt
                      Verbruiksmateriaal ('gloeilampen', rookolie, autobanden, benzine enzovoorts meer.)
                      Van die laatste categorie heb je het toch niet over reserve-materiaal?
                      Dat is verbruiksvoorraad.
                      Ga niet op gladde banden naar een klus in Spanje en
                      ga niet een avond willen draaien op een bijna lege fles rookolie!

Richtlijnen:
                      - voor Vari*Lites was in de beginjaren (en nu nog?):
                      1 reserve op de 15 stuks. En daar hadden de techs dan vaak nog de hele dag hun handen aan vol! (Een complete toolbox vol met reserve printjes, motortjes, aandrijvinkjes, spoeltjes en weetikveel.)
                      - voor electrische klimtakels was dat jarenlang:
                      1 reserve op de 20-25 stuks. (En we namen echt geen 'spare' electromotoren, reductiekasten of hijskettingen mee.)
                      Kon je de klant ook nog eens 'trakteren' als ie nadat alles gebouwd was om wat extra's vroeg.
                      - voor electrische bekabeling was bij ons:
                      1 reserve op de 10 stuks. (en eventueel wat losse Hartings of CEE-forms in een toolbox).
                      - voor rigging staalkabels, kettingen, stroppen en harpsluitingen:
                      1 reserve op de ca. 10-15 stuks. (maar geen onderdelen daarvoor in een tool-box).
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Tja,

meeste is al eens genoemd. Tegenwoordig hebben wij standaard een dubbele Pioneer CMX3000 bij ons en een MP3 systeem, met een kleine 25.000 titels. Ook zitten er meerdere amps in het rack, dus geluid is er altijd !
                        reserve lampen is een must, je rookmachine bijvullen doe je VOORDAT je op pad gaat (scheelt meteen knoeien op de lokatie ...)
                        Verder voldoende bekabeling, wat verloopjes, rolletje gaffa en natuurlijk je cd's....

Klaar is klara (in die makkelijke pak...kisten
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

citaat:Geplaatst door rinus bakker
                          Ga niet op gladde banden naar een klus in Spanje
                          Dat denk dat er zo-wie-zo weinig mensen uit Nederland en België voor een klus naar Spanje gaan

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Ik ken er tenminste twee.
                            Een één daarvan doet ook nog eens mee op ons forum.

Vergis je niet in het aantal door Nederlanders gerunde kroegen en disco's aan de Spaanse costas. En al die 'Ollandesas' die toch liever een frikadelletje/friet hebben dan paella.
                            Of liever Oranjeboom dan rioja. Of liever Frans Bauer dan Julio Iglesias. En liever de Driekusman dansen dan een flamengo.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

ik ken een verhuurbedrijf dat groot geworden is met tape-act's. En daar lag onder de bestuurderstoel altijd een mini-mixertje, just in case..

verder : altijd zoveel mogelijk XLR, want dat schijnt altijd op te raken.

Comment

• KoenB
                                • Mar 2003
                                • 453

citaat:Geplaatst door rinus bakker

- voor Vari*Lites was in de beginjaren (en nu nog?):
                                1 reserve op de 15 stuks. En daar hadden de techs dan vaak nog de hele dag hun handen aan vol! (Een complete toolbox vol met reserve printjes, motortjes, aandrijvinkjes, spoeltjes en weetikveel.)
                                - voor electrische bekabeling was bij ons:
                                1 reserve op de 10 stuks. (en eventueel wat losse Hartings of CEE-forms in een toolbox).
                                - voor rigging staalkabels, kettingen, stroppen en harpsluitingen:
                                1 reserve op de ca. 10-15 stuks. (maar geen onderdelen daarvoor in een tool-box).
                                Bij vari-lites : 1 reservetoestel op acht stuks
                                Bij high end : 1 reservetoestel per 20 tal
                                Bij anderen : afhankelijk van grootte van job, maar ongeveer 1 per 15
                                Voor de rest nog stappenmotors, en aansluitkabels, hall sensors, etc... en nog wa onderdelen mee in toolcase...
                                Bij dimmers : per 24 kanalen ongeveer twee tot vier kanalen vrij over laten. Er komt altijd nog wel een kanaaltje onvoorzien bij, voor verlichting van dimcity enzo... voor de 'Bluelight' ...
                                Voor de zelfde reden, een paar kleine spotjes. voor hier en daar te gebruiken. Of een stuk ropelight.
                                Van kabels gaat er ongeveer 5 tot 20 percent te veel mee, op grotere jobs toch. Kleinere zoiezo al wat minder.
                                Bij grote producties zit tape en reservelampen en alle andere verbruiksproducten zoals straps enzo in een 'zooi'kist ...
                                Op kleine productie reken je dat mee in, in uw vraagprijs, want je weet zoiezo dat die dingen dan vaak vergeten worden. En een kist vol losse kabels terug krijgen in een magazijn hebben ze vaak niet heel graag.
                                Heb zoiezo wel reserve tape in men toolcase zitten.
                                Van kabels gaat er ongeveer 5 tot 20 percent te veel mee, op grotere jobs toch. Kleinere zoiezo al wat minder.
                                Maar dan heb je het niet meer over reserve apparatuur maar over inhoud van de toolcase, en daar is hier al eens topic over geweest. Van reserve onderdelen kan ik extra kistje mee vullen om mee te nemen. Gaande van MH onderdelen tot console onderdelen en connectoren enzo...
                                Voor de rest ongeveer ook ongeveer hetzelfde als rinus.
                                Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

Working...