Aansprakelijk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kai Reijnen
    • Oct 2003
    • 12

Aansprakelijk?

Als ik een feest organiseer.. Waar moet je je dan allemaal voor verzekeren?

In feite als iemand overlijdt aan drugs, en je had goede controle bij de deur, en je hebt er alles aan gedaan, dan kunnen zij je niks maken..toch?

Wie kan me dat vertellen?
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Als jij er alles aan gedaan hebt om te voorkomen, kunnen ze je niets ten laste leggen ...

Eneuh, die link vanonder als handtekening, dat mag hier naar't schijnt niet hoor ...
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• de kawaman
      • Dec 2002
      • 202

En wanneer heb je er alles aan gedaan?

Beter f met je verzekerings agent praten!
      Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• Rv
        • Feb 2001
        • 1086

das makkelijk!

als ze je niets ten laste kunnen leggen natuurlijk!
        ____
        Rv.
        ____

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Dit hebben we laatst gezien met de dood van chloe van hontem. (op megarave in de peppermill)

Organisatie en peppermill hadden een compleet leger aan ordehandhaving op de been, iedereen werd gefouileerd, etc..

Toch heeft ze de fatale pillen in kunnen nemen.

In principe zou je nu zeggen je kan de organisatie niks maken... maar toch geeft de gemeente geen vergunningen meer voor houseparty's af na dit voorval.

Tsja das jammer.. maar van de andere kant wel te begrijpen.

Dus pas erg op met het organiseren van feesten, als er iets gebeurt en ze kunnen bewijzen dat jij het had kunnen voorkomen betaal je je de rest van je leven blauw aan schadevergoeding !
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• T-Nuzz
            • Dec 2002
            • 274

Die beslissing om geen houseparty's meer te houden in de Peppermill is waarschijnlijk genomen onder grote druk van de media. Kranten stonden er vol van. Vind het eerlijk gezegd niet meer dan haar eigen schuld. Moet je maar niet zoveel (5 tot 12 zo bleek uit autopsie), wat zeg ik, helemaal geen pillen nemen.
            Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• T-Nuzz
              • Dec 2002
              • 274

Oh ja, om ff on topic te blijven, ga eens praten met een verzekeringsagent. Er zijn ook speciale evenementenverzekeringen. Dit is gewoon iets wat je aan vakmensen moet overlaten. Je wil toch ook geen risico lopen?

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Als jij als organistator en normaal deurbeleid hebt, je hebt je netjes aan de regelgeving gehouden dan valt je niets aan te rekenen...

Zoals wel vaker heeft de (locale) overheid hier wel weer andere wegen voor. Ze kunnen je in strikte zin niets maken, maar geven de volgende keer gewoon geen vergunning meer.
                Naast je zaken goed regelen moet je als organisator dus ook een soort lobby spelen met de instanties die je nodig hebt...

Soms gaat het mis (dance vally in de regen remember..) Het gaat er zeker ook om hoe je dit soort zaken oplost.

overdeurbeleid:
                Als de mensen aan de deur al weten wie de pillen dealer is (bij vaste locaties weten portiers dat 9 van de 10 keer zeker) dan doe je nog steeds erg weionig aa mensen die die troep eerst naar binnen mikken en dan je gelegeheid bezoeken.

Je kunt dus lang niet alles voor zijn, maar hoe je hier op antcipeert is wel van belang. Denk dat et niet lang duurt of de peppermill krijgt weer netjes toestemming voor bijzondee evenementen, dance vally bestaat ook nog...kortom: deze uiterst vervelende gebeurtenissen (het zal je kind maar zijn!) moeten eerst een plekje krijgen en dan gaan we gewoon weer op de oude voet verder...
                ik cynisch...een beetje

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Het vreemde is dat dezelfde overheid die drugs niet eens uit hun gevangenissen weet te weren. Dit geregeld wel van een horecaexploitant / festivalorganisatie meent te kunnen eisen.

Ik bedoel... Veel meer bewaking dan bij een gevangenis kun je niet hebben en nog houden die het kennelijk niet buiten de deur. [?]
                  lekker belangrijk!

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Denk dat we hier niet tot een oplossing kunnen komen in de grootste afwijking van mensen... Iets doen waarvan je weet dat het slecht voor je is...

Immers, teveel drinken is niet goed. Roken is niet goed, lange dagen werken is niet goed, zwaar tillen is niet goed, in de herrie werken is niet goed...

Eigenlijk is mijn baas dus aansprakelijk dat ik het zo goed naar mn zin heb

Wat het probleem blijft is dat je wordt afgerekend op wat een ander je aandoet, voorbeeld wat Fiesta aanhaalt is daar een goed voorbeeld van.
                    Meisje van 15 slikt teveel pillen (als je het mij vraagt is iedere pil der eentje teveel, maargoed) en de organiosator wordt daarop aangekeken.

Denk dat we het heel normaal moeten vinden dat in het partycircuit mensen dood gaan die abnormale dingen doen. In het verkeer vinden we dat ook normaal.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Nog een vraagje m.b.t. aansprakelijkheid: een collega van me liep laatst tegen dit probleem aan: op locatie stond er een verdeler voor de krachtstroom klaar voor gebruik; even de gebruikelijke test gedaan en de stroom was in orde. Toch werd er besloten om even onze eigen kabel + verdeler te pakken (waarom weet ik ook niet precies verder), en werd er een lichtset op geprikt. Bij het aansluiten van de stekker knalde alles eruit en na een 2e test bleek er dus fijn 380 op te staan. Wat er nu gebeurd was: in het contact op de muur was een aansluitfout gemaakt, maar in de (overigens zelf gefabriceerde heb ik begrepen) werd diezelfde fout nog een keer gemaakt, en dus gecorrigeerd. Nu was de schade nogwel te overzien; wat lampen stuk, triacs van de dimmer kapot en een stuurprintje van de console... maar toch: het moet wel betaald worden.
                      Kun je in zo'n geval die tent aansprakelijk stellen? Immers; wij vragen altijd om het gebruik van krachtstroom en gaan er dus van uit dat het allemaal klopt. Om jezelf te beschermen test je het nog eventjes; in dit geval had dat dus eigenlijk 2x moeten gebeuren. Uiteindelijk hebben ze daar een fout gemaakt door de boel niet door gecertificeerde mensen aan te laten leggen, en verdelers te gebruiken die ook niet gekeurd zijn. Nu hebben wij schade en willen dat dus graag verhalen. Het tegenargument: de klant huurt jullie in; niet wij... jullie maken alleen gebruik van onze voorzieningen, en als daar iets mis mee is gebruik je het maar niet... niet ons probleem verder. Buiten dat ik het asociaal vind dat ze hun fout niet eens toegeven (degene die het boeltje had aangelegd gaf ook nog eens openlijk toe geen verstand van zaken te hebben) vraag ik me af wie nu voor de schade op moet draaien. Nogmaals; ik was er niet bij dus kan moeilijk oordelen, maar ik vroeg het me even af.

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

citaat:Geplaatst door ralph
                        Meisje van 15 slikt teveel pillen (als je het mij vraagt is iedere pil der eentje teveel, maargoed) en de organiosator wordt daarop aangekeken.

Denk dat we het heel normaal moeten vinden dat in het partycircuit mensen dood gaan die abnormale dingen doen. In het verkeer vinden we dat ook normaal.
                        I rest my case..

Pas dus op met het organiseren van feesten ! Mensen doen gekke dingen en jij kan er als organisator zwaar voor gaan betalen als je je zaakjes niet in orde had.
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Kai Reijnen
                          • Oct 2003
                          • 12

Denk dat het idd niet te verzekeren is..

Een mensen leven is tenslotte niet te verzekeren!!

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Mensenlevens zijn inderdaad niet te verzekeren, hoogstens kun je de uitvaart verzekeren, maar het leven zelf is onbetaalbaar.
                            Als ik jou was zou ik toch een evenementen verzekering afsluiten, hangt even af van het soort feest enz. wat dat gaat kosten maar daar zit dan wel alles inbegrepen. Overleg daarvoor gewoon even met je verzekerings agent, die doet dit graag voor je, want ze zijn alleen maar blij als ze weer iemand verzekerd hebben.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• T-Nuzz
                              • Dec 2002
                              • 274

ff een vervlechting van hobbies: twee weken geleden een vergadering gehad van de Commissie Bewakende Reddingsbrigades van Reddingsbrigades Nederland. Interesseert jullie dat wat? Nee, maar daar kwam ook het volgende aan de orde:

Naar aanleiding van het fiasco na afloop van Dance Valley (2001?) is er door de evenementenbranche de "Vereniging van evenementenmakers" opgericht. Ism de overheid is toen de "Leidraad Veiligheid Publieksevenementen" opgesteld. Veiligheid en vooral risicoinventarisatie nemen daarin een belangrijke plaats in. Van tevoren moet er een risico-inventarisatie worden gemaakt en een soort draaiboek voor wat betreft veiligheid en hulpverlening. De diverse hulpverleningsdisciplines (brandweer, GGD, politie, Rode Kruis, Reddingsbrigade, etc)dienen daarbij betrokken te worden.

Inmiddels maken steeds meer gemeenten gebruik van deze richtlijn. In die zin dat er een dergelijk overleg moet plaatsvinden voordat er een vergunning wordt verleend.

Meer kan ik er niet over zeggen omdat de rest van de info over de functie van brigades in dat geheel ging, waar jullie dus niet veel aan hebben. Maar wellicht weet er iemand meer over wat dit voor de organisatie inhoudt.

Kai, Mensenlevens zijn trouwens (los van het evenementenverhaal) wel te verzekeren, maar de vraag is of ze op geld waardeerbaar zijn....

Verder leven we trouwens in een land dat pas wat gaat doen wanneer het misgaat. Vuurwerkbedrijven moesten ineens allemaal onder dwang verkassen uit de bebouwde kom terwijl ze jarenlang netjes een vergunning hadden na de ramp in Enschede. Maar dat geldt dan weer alleen voor vuurwerkfabrieken. Totdat er iets met een ander bedrijf gebeurd, bijvoorbeeld een verfproducent, dan mogen die allemaal gaan verkassen. Er is ook nog nooit zo streng gecontroleerd op nooduitgangen en vluchtroutes als na het voorval in Volendam. terwijl iedereen van tevoren kan inschatten wat er gebeurd als mensen er niet uitkunnen.....

Comment

Working...