Vakbeurs Theatertechniek 2004 - GRATIS toegang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

De presentatie over line-arrays en het forum met o.a. Uri was wel erg interessant.

Verder: nieuwe compulite Vector is zeker een mooie tafel. Maxxyz vond ik persoonlijk
    niks....
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

citaat:Geplaatst door Rieske
      Ja ! Daar was ik bij; superklungelige presentatie. Jammer van mijn tijd. [V]
      Ik zat daar ook maandag bij. Volgens mij wist ie wel hoe het zat, maar doordat hij ff snel achterloos een voorbeeld noemde bracht hij het verkeerd over.

Verder niet echt veel bijzondere dingen aan bod gekomen, de halve lezing ging over hoeveel verschillende viziers hij al wel niet had gezien

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door Rieske
        Ja ! Daar was ik bij; superklungelige presentatie. Jammer van mijn tijd. [V]
        Ik zat daar ook maandag bij. Volgens mij wist ie wel hoe het zat, maar doordat hij ff snel achterloos een voorbeeld noemde bracht hij het verkeerd over.

Verder niet echt veel bijzondere dingen aan bod gekomen, de halve lezing ging over hoeveel verschillende viziers hij al wel niet had gezien
        Die gozer had geen idee waar hij over aan het praten was.
        - Probeerde Auto-Pilot af te kraken maar heeft geen idee hoe het werkt waardoor hij dus foute voorbeelden gaf (Bijv. het voorbeeld van Romeo en Julia)
        - Denkt dat volgspots het gaan winnen van de automatisering...

- En wie durft er nou glashard te beweren dat je als volgspotter alleen maar serieuze dingen mag zeggen op je intercom lijn??? Die lijn is toch bedoeld voor alleen maar ongein???

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Geplaatst door delighted
          Die gozer had geen idee waar hij over aan het praten was.
          - Probeerde Auto-Pilot af te kraken maar heeft geen idee hoe het werkt waardoor hij dus foute voorbeelden gaf (Bijv. het voorbeeld van Romeo en Julia)
          - Denkt dat volgspots het gaan winnen van de automatisering...
          - En wie durft er nou glashard te beweren dat je als volgspotter alleen maar serieuze dingen mag zeggen op je intercom lijn??? Die lijn is toch bedoeld voor alleen maar ongein???
          We houden het erop, dat hij zijn scriptie nog moet herzien voordat hij m inlevert.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Zow...

OOk vandaag even gaan wezen rondkijken in Den Haag (en achteraf bijna 4 uur gereden tot Antwerpen!)

Viel idd niets 'nieuws' te zien. Wel weer wat mensen tegen het lijf gelopen.

Kan me voor de rest niet echt vinden in de reacties hier in dit topic.. Waarom iedereen zo kwijlen van Maxxyz? Omdat er 2 schermen bijstonden om het één en ander wat in 3D voor te stellen?
            Snap natuurlijk wel dat het leuk is om te zien voor mensen die niet werken met zulke tafels... maar om dan na 1 demonstratie te gaan lopen verkondigen 'waauw', 'cool', 'stoer' is....
            Maxxyz is voor bepaalde toepassingen idd wel een leuke tafel, maar er zal nog heel wat moeten aangepast en verbeterd worden voordat ze ook maar kan 'rieken' aan een hog (3).
            Maxxyz zal zich eerst en vooral nog moeten bewijzen bij de operators... en dat is momenteel nog niet echt het geval.
            Ik wacht dus nog voorzichtig af!
            Of houden we het er ff op dat het 'martin' is en dus bij velen hier aanbeden wordt wegens de naambekendheid?

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Gisteren ook geweest, en ook bij Gerrit langsgeweest (sorry dat ik me niet voorgesteld heb, dacht er later pas aan dat ik een Gerrit al wel eens op het forum gezien had ). Vond de MaxxyZ qua uiterlijk een leuk ding; heb er niet echt veel programmeerwerk van gezien, maar wat ik zag was inderdaad niet superspectaculair in vergelijk met andere tafels. De GrandMA viel me wat tegen maar dat misschien omdat er iemand achter zat die nogal moest zoeken naar functies en daarbij een x-aantal menuutjes doorliep in een noodtempo zodat het er erg onoverzichtelijk uitzag. De Hog heb ik wel zien staan, maar die werd niet echt gedemonstreerd. Wegens wat tijd-tekort niet echt naar kunnen vragen helaas, hopelijk kom ik die nog eens ergens on the road tegen. Vond qua user-interface de Martin tafel toch wel ver boven de andere uitsteken; lekker grote faders, handig met die lcd-knoppen erop, goeie screens. Niks te klagen; maar goed hoe het qua programmeergemak is kom je denk ik pas achter wanneer je er zelf achter zit.

Dan nog die lezingen. Line-array ben ik ook geweest (jaja ), voor degenen die ook geweest zijn; ik hoorde bij het gezelschap dat nog vragen durfde te stellen naderhand . Vond die lezing wel okee, de andere lezing over de creativiteit van 't lichtontwerp viel me erg tegen... beetje slechte presentatrice waardoor het eigenlijk helemaal niet over een lichtontwerp ging, maar meer over de omgang met regisseur en wanneer je je werk verricht. Had er wat anders van verwacht dus helaas. Verder een geslaagd dagje, kon meteen door naar de Vara Laat studio dus ik had weer niks te klagen gisteren, veel gezien; veel geleerd!

Comment

• speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

ben net terug, om kwart voor 10 kwam ik er aan, lekker rustig dan nog na anderhalf uur had ik het alleen toch wel gezien, maar was toch wel ff leuk om er geweest te zijn
                Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Barthez
                  • Dec 2003
                  • 256

citaat:Vond qua user-interface de Martin tafel toch wel ver boven de andere uitsteken; lekker grote faders, handig met die lcd-knoppen erop, goeie screens.
                  Ik vond het allemaal wel lichtelijk overdreven, vooral die gigantische faders[]. Verder wel een mooie tafel, het was er alleen wel erg druk toen ik er stond dus ik heb helaas niet echt veel meegekregen van de werking[:I]
                  Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ik begrijp niet helemaal wat delighted zegt; Gerrit heeft namelijk ook niet beweert dat de Maxxyz beter zou zijn dan de hog3. Persoonlijk heb ik de gehele dag gedaan over 4 lichtcomputers; hog3, vector red, maxxyz en grandMA. Hierbij is maar 1 conclusie te trekken; ze kunnen allemaal hetzelfde, enkel de manier van proggen bepaalt de geschiktheid. De Maxxyz is in potentie een goede tafel door zijn overzichtelijkheid, en prima views. Verder lijkt de Hog3 goed en werkt fijn, maar ik heb geen functies gevonden die niet op andere tafels zaten (na uitvoerig overleg met de programmeurs). Een grandMA en een Vector hebben bij de colorpicker als enige de mogelijkheid om te dimmen op kleur, en volgens Olivier van MA komen er een aantal zeer interessangte matrix-functies aan... Wat mij opviel bij de Lightco stand was de uitstekende werking van losse matrix-boards voor HogPC. De prijs van de dmx-widget (€1500!!!) is echter waanin...[V] Compulite blinkt uit in veelzijdigheid (elke functie is in te stellen op a) compulite manier b) hog-manier van proggen). Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de hog3 en de maxxyz, indien de laatste bewijst stabiel te zijn (te korte release tijd voor een betrouwbaar antwoord hierop). De maxxyz zal mijns inziens voor rock&roll + disco klussen top zijn, terwijl de hog3 meer zal trekken naar de mega-shows en theater/tour dingetjes. Grote knoppen van Maxxyz werken wel erg lekker bij een transenergy hoor

Fijn aan de Hog3 t.o.v. de Hog2 vind ik met name de knoppen die ook onderaan het rechterscherm corresponderen met de soft-buttons. Dit werkt snelle/accurater. Verder is de Hog3 prachtig vormgegeven, en blijf ik zweren bij de hog-effects.

Voor iedereen die vandaag nog gaat; veel plezier

grtz AJB
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Inderdaad. Weinig echt nieuws, maar dat was er op de Plasa ook niet te zien. Wat ik wel een heel groot voordeel vond is dat er geen/weinig stands met van die discomeuk stond te 'pompen'.

Een beurs is altijd leuk om dingen te bekijken, maar ik wil ook dingen horen. 10 jaar terug stonden er op Music&Harmony (bestaat al niet eens meer) allemaal van die luister cabines waar je ook dingen in kon beluisteren, dan wordt het natuurlijk echt leuk.

Wat ik ook mis is een mogelijkheid op mengtafels uit te proberen. Gewoon met een koptelefoon en een Adat en het wordt allemaal een stuk interessanter.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Beste Cobi...

Ik heb zowel luistercabine's als uitprobeerbare mengtafels gezien (DM2000 yamaha ?!)...
                        Was wel allemaal onoverzichtelijk opgesteld, maar mogelijkheden waren er [:I]
                        Arvid Buit

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

ben gisteren geweest,

vooral gezellige beurs, op 1 iemand na, maar daar maak ik verder geen woorden aan vuil...
                          divese andere vrienden uit de bizz gezien/gesproken, en enkele zeer interessante ontwikkelingen gezien.
                          Jammer dat Vari*lite geen eigen tafel mee had. Want was de verdere discussie een beetje overbodig geweest, lijkt me.

(enne Rinus? champie was OK?)

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Sorry Gerard, maar dat over die Vari*Lite tafel ben ik totaal niet met je eens... En met mij zullen er meer mensen zijn die bijv. een hog preferen boven een virtuoso...
                            Arvid Buit

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Zow vandaag ook even geweest...

Veel leuke dingen gezien, hog III is tegek natuurlijk, maxxyz zag er ook leuk uit maar gerrit was de hele dag zo druk dat ik weinig heb kunnen vragen.. helaas maar dat komt nog wel een ander keertje goed.

Verder een leuke dag gehad.
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Juce
                                • Aug 2001
                                • 203

wat bedoel jij eigenlijk met kleur dimmen?
                                Als ik mij niet vergis kan je met de hog III ook je saturation van je kleuren aanpassen als je dat bedoeld? En het leuke is nog ook dat je dat ook visueel kunt doen op een kleurenschijf.

Juce

Comment

Working...