Vakbeurs Theatertechniek 2004 - GRATIS toegang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

citaat:Geplaatst door Snuffeldier
    Hoop leuke en interessante dingen gezien. Dat gedoe over Martin overigens.... Er zijn wel een boel mensen die alleen al bij het merk beginnen te kwijlen, terwijl Martin nog steeds een erg middelmatig product maakt...
    Dat met Martin komt door de toegankelijkheid. Je weet wel het bekende fenomeen dat er scholiertjes zijn die hun eigen drive-in show willen opstarten (me2). Vervolgens zien ze bij verschillende grotere drive-in shows en producties MArtin-lampen hangen, welke het niet totaal onaardig doen, wees nu eerlijk. Bij het zien beginnen de scholieren te kwijlen en denken: dat wil ik ook, aangezien ze tot dus toe alleen maar met SkyPech kennis hebben gemaakt. Martin heeft zo in hun websites geinvesteerd, dat iedereen m kan vinden. Met de zoekmachine of gewoon Martin.com intypen in je adres regel.

De kwalitatief betere merken kom je nauwelijks tegen en als je ze ziet heb je soms moeite om het merk van een afstandje te lezen en als je dan zoekt op internet, krijg je vaak dat de site ergens achteraan staat in je zoekresultaten en dat er eerst nog 100 pagina's andere hits voorbij komen. Geen wonder dat alleen de ervaren technici de site kennen...

Comment

• LJ Gerrit
      • Apr 2002
      • 479

citaat:Geplaatst door axs

Zow...
      Maxxyz is voor bepaalde toepassingen idd wel een leuke tafel, maar er zal nog heel wat moeten aangepast en verbeterd worden voordat ze ook maar kan 'rieken' aan een hog (3).
      Beste Tom,

Allereerst bedankt voor je feedback tijdens de demo. Maar als ik zo vrij mag zijn, wil ik graag even reageren op je reactie
      maar er zal nog heel wat moeten aangepast en verbeterd worden voordat ze ook maar kan 'rieken' aan een hog (3)..

Zou je het wat specifieker kunnen omschrijven wat er aangepast dient te worden?
      Wij luisteren erg graag naar de reactie van operators, de tafel is mede zover gekomen door de feedback van jullie operators.
      ------------------------------------------------
      Without colour, there is no perception
      MvG

Gerrit Schottert
      Controllux

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik vind dat "rieken naar een Hog3" erg dramatisch omschreven, en zeker niet terecht... Natuurlijk kan het zo zijn dat jij je prettiger voelt met een hog3, maar qua functionaliteit liggen beide computers echt niet ver van elkaar af... De opbouw is zeker compleet anders, maar beide systemen hebben voor- en nadelen. Verklaar de Hog3 nog niet heilig voordat je met beide computers gewerkt hebt...Straks vergis je je nog [)]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Ik vraag me echt af of je het verschil in show gaat zien tussen de 3 tafels, wanneer je op alledrie een operator hebt staan die er zich achter thuisvoelt. Denk dat dat eigenlijk niet zo is, en dan zijn de tafels voor mij (geen ervaring op alledrie) redelijk gelijk te noemen, en dus is het heel erg een kwestie van wie zich waarbij lekker voelt, en wat voor jou het handigste werkt. Iedereen heeft toch een andere manier van werken en programmeren, die op de ene tafel beter gaat dan de andere. Zijn er werkelijk specifieke & bruikbare (niet geheel onbelangrijk!) functies die een van de drie tegenover een andere tafel WEL heeft?
          Een ander punt is de stabiliteit, maar dat is iets dat zich door de tijd moet uitwijzen. Vond die visualizers trouwens wel grappig, maar of ze nu echt zo bruikbaar zijn... Van tevoren programmeer je toch eigenlijk niet zo heel erg veel lijkt me, misschien patchen ofzo maar dat kan ik met onze frog ook al offline.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

citaat:Geplaatst door (iCe)

Van tevoren programmeer je toch eigenlijk niet zo heel erg veel lijkt me, misschien patchen ofzo maar dat kan ik met onze frog ook al offline.
            Dat jij geen grote shows doet; prima, maar vooraf programmeren is bij een flinke productie echt wel efficient ! Denk eens aan een nacht programmeren; naast een operator, moeten alle lampen branden, een mactech aanwezig zijn, een beheerder van de hal enz. Dit alles kan in een pre-program room gedaan worden met wysiwyg of martin showdesigner... Er zijn door Tenfeet zelfs als shows gedaan die rechtstreeks uitgegaan zijn (zonder bijschaven op locatie) !! Mogelijkheden zat dus...

Verder ben ik het grotendeels eens met je verhaal van de tafels, maar zei hiervoor al hetzelfde. Vind het jammer dat mensen veel gehoord hebben over de hog, en daardoor de (soms betere) alternatieven geen kans geven. Ik ben persoonlijk zeer tevreden met de GrandMA, en geef de maxxyz een goede kans. Neemt natuurlijk niet weg dat ook de Hog3 een fijne computer is... Maar de toekomst zal leren welke tafel betrouwbaar blijkt..
            Arvid Buit

Comment

• LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

Van tevoren programmeer je toch eigenlijk niet zo heel erg veel lijkt me, misschien patchen ofzo maar dat kan ik met onze frog ook al offline.
              Ben ik niet helemaal met je eens. Grote producties voorbereiden met Martin MSD of WYSIWYG geeft niet alleen financiele voordelen voor het verhuurbedrijf/opdrachtgever maar ook vele voordelen voor de operator zelf:[list][*] Bij daglicht programmeren[*] In je eigen vertrouwde omgeving programmeren[*] Geen last van de soundchecks[*]En zo kan ik wel even doorgaan.........[/list]
              Ik ben van mening dat je 80% van de show kan voorbereiden, op lokatie zal je alleen wat Pan/Tilt -en Focus presets moeten bijstellen. Verder zullen je de diverse "time" instellingen moeten doorlopen.
              Een leuk klein extra'tje van de MaXXyz is, dat deze over een DVD speler en ingebouwde speakers beschikt, zodat je nog beter de show kan programmeren.

Voor de rest ben ik het met je eens. Iedereen heeft zijn eigen manier van programmeren. Dus probeer ze eerst alle 3 en trek je eigen conclusie!
              MvG

Gerrit Schottert
              Controllux

Comment

• Snuffeldier
                • Sep 2003
                • 13

Jammer dat dit weer een soort Martin topic is geworden..... Als je het mij vraagt zijn de GrandMa en de Hog toch wel iets serieuzere producten dan weer een Martin netniet doosje....
                Wanneer kan iemand mij eens uitleggen waarom je bij martin rental altijd 10% extra yokes meekrijgt als wat je huurt..... Inderdaad, dan is de kans dat hetgeen je gehuurd hebt ook werkt wat groter... of ben ik nou zo gestoord...
                Zullen we ons nu weer met volwassen producten bezig gaan houden?

Ik vond de vakbeurs theatertechniek een buitengewoon goede beurs voor Nederland. Ik ben blij dat dit soort initiatieven er zijn. Laten we het inhoudelijk houden over de beurs en de ontwikkelingen in ons vakgebied ipv het over volslagen onbelangrijke martin doosjes te hebben.

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

citaat:Geplaatst door AJB

Er zijn door Tenfeet zelfs als shows gedaan die rechtstreeks uitgegaan zijn (zonder bijschaven op locatie) !! Mogelijkheden zat dus...
                  Je zult ALTIJD bij moeten schaven op locatie. Het is immers ONMOGELIJK om de fixtures exact in te hangen zoals de spots in de wysiwyg tekening is getekend. Je p/t-palette moet je dus altijd checken. Ben wel met je eens dat er al een flink aantal shows kant en klaar uit de diverse wysiwyg-studios zijn komen rollen.

Jammer dat dit weer een soort Martin topic is geworden..... Als je het mij vraagt zijn de GrandMa en de Hog toch wel iets serieuzere producten dan weer een Martin netniet doosje....
                  Wanneer kan iemand mij eens uitleggen waarom je bij martin rental altijd 10% extra yokes meekrijgt als wat je huurt..... Inderdaad, dan is de kans dat hetgeen je gehuurd hebt ook werkt wat groter... of ben ik nou zo gestoord...
                  Zullen we ons nu weer met volwassen producten bezig gaan houden?
                  Persoonlijk vind ik het juist netjes als ik spares mee krijg als ik ergens wat huur. Iedere spot kan natuurlijk kapot gaan. Bij martin rental krijg je spares mee, maar bij bijv. Flashlight ook. Ik ben ook geen enorme fan van de mac's maar denk dat je "argumenten" hier niet terecht zijn.

citaat:
                  Ik vond de vakbeurs theatertechniek een buitengewoon goede beurs voor Nederland. Ik ben blij dat dit soort initiatieven er zijn. Laten we het inhoudelijk houden over de beurs en de ontwikkelingen in ons vakgebied ipv het over volslagen onbelangrijke martin doosjes te hebben.
                  En dat was juist het probleem van de beurs. Er was weinig nieuws te zien. Iedereen die z'n oren en ogen een beetje de kost geeft in het wereld heeft niets nieuws kunnen vinden op de beurs.

Het was wel een goede locatie om een hoop oude bekenden weer eens tegen te komen. En dat is natuurlijk ook een hoop waard [8D]

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

Ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het niet.....toch wel! kan het niet nalaten te zeggen snuffeldier....eerst ga je ergens hokkiewokkiemokkie truss hier lopen aanprijzen op het forum, en vervolgens ga je op martin lopen zeuren als zijnde een net niet bedrijf....geloof dat op dit moment na de HOG2/3, GrandMA en AVO's de Maxxyz toch een van de tafels is uit de hogere delen van dit vakgebied...

dus als jij het nu eens zou hebben over wat JOU nu is opgevallen op de beurs zou het denk ik veel meer bijdragen aan deze discussie, waarom vind je de maxxyz net niet in vewrgelijking met de HOG's? voorbeelden AUB!

zelf heb ik niet de mogelijkheid gehad om deze beurs te bezoeken, stond de GrandMA Micro er al in een definitieve productieversie?
                    Den kzelf dat dit een tafel is die erg veel waar bied voor zijn geld, geloof net zo duur als bijv. een LICON, met toch een beetje meer functionaliteiten.

Ralph

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Was er verder nog leuks nieuws???
                      mensen nog led nieuwtjes?
                      nieuws van het audio vlak?

trekken?
                      andere theaterspecifieke ontwikkelingen???
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Barthez
                        • Dec 2003
                        • 256

citaat:Geplaatst door moderator

Was er verder nog leuks nieuws???
                        mensen nog led nieuwtjes?
                        nieuws van het audio vlak?

trekken?
                        andere theaterspecifieke ontwikkelingen???
                        Ik moet zeggen, wat mij erg opviel was dat bijna elke audio-fabrikant wel een "mini-"Line-array had hangen. Ik volg zelf al enige tijd de ontwikkelingen rond de nieuwe Q-serie van D&B, maar ik wist niet dat er meer merken mee bezig waren. Ik dacht D&B heeft weer eens een primeurtje, maar overal hingen die kleine line-array's .

Jammer dat er weinig te horen was van al deze nieuwe systemen, maar laten we hopen dat we dit binnenkort eens bij een paar grote concerten kunnen gaan beluisteren, en vergelijkingen kunnen gaan maken.

wat licht betreft, ik wist dat de catalyst van HES er aan kwam, maar wat een geweldig ding, Ik zou bijna zeggen, "Doet u mij er daar maar 3 van, en nee hoor, ze hoeven niet ingepakt te worden, ik ga ze meteen gebruiken" [^]
                        Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Nog even over het vooraf programmeren: good points . Ik kan het niet dus daarom doe ik het niet, maar kan me nu inderdaad voorstellen dat het met een goeie visualizer (die ook klopt met je koppen / gobo's / kleuren etc) al aardig wat dingen kunt doen. Dan toch vind ik het effect in een zaal heeeeeel anders, maar soit er zit zeker wat in!

Andere interessante dingen: die Digico's, maarja dat is gewoon redelijk geil spul... lijkt me dat iedereen het daar wel over eens is. En ik heb nog staan kijken bij die gobo projector van Rosco. Die projecteerde een redelijk vet watervlak op de muur, met een 70 graden lens ook erg groot!! We wilden 'm eigenlijk al gaan kopen, helaas bleek het een pre-productie model te zijn, en willen ze de mogelijkheid tot dmx-aansturing & shutter niet gaan inbouwen. Stomme zet anders had ik er wel eentje willen hebben, maarja... dan niet!
                          Martin stand de nieuwe 550 bewonderd, alhoewel er niet echt bizar veel mee gedaan werd. Kryptons hadden we al, en die Entours leken me niet veel verschillen, hoewel de andere lens redelijk goed schijnt te zijn?
                          Heb me ook verbaasd over de hoeveelheid LED-apparaten overal, van geinig tot ronduit lelijk; maar leuk om te zien dat er zo over nagedacht wordt!

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

Martin stand de nieuwe 550 bewonderd, alhoewel er niet echt bizar veel mee gedaan werd.
                            Of je had beter moeten opletten. Je kon natuurlijk altijd ondergetekende of een van mijn collega's vragen of ze voor je deze spot even wilde demonstreren. Daar is deze beurs toch voor bedoeld?

citaat:Kryptons hadden we al, en die Entours leken me niet veel verschillen
                            Hiervoor geldt het zelfde. Wat doe anders op zo'n beurs...beetje rond hangen en populair doen?
                            Nogmaals de verschillen:[list][*] Krypton 20,6 graden lens - Entour 17 graden lens incl. een 14 graden lens die gratis wordt meegeleverd[*] Entour bezit een extra gobowiel met break-up gobo's[*] Entour bezit een compleet achromatisch lenzen systeem, scherpere projecties[*] Gobo wisseling is sneller als die van de Krypton[*] Entour bezit een regulairbare fan, de fan gaat pas draaien als de lamp heet begint te worden. In tegenstelling tot de Krypton, spanning op de spot, fan gaat draaien[*] Entour is enkele Euro's duurder dan de Krypton[/list]
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

citaat:Geplaatst door delighted
                              [br
                              Je zult ALTIJD bij moeten schaven op locatie. Het is immers ONMOGELIJK om de fixtures exact in te hangen zoals de spots in de wysiwyg tekening is getekend
                              Sorry...maar niet helemaal juist... Als je rigging in orde is, kun je met de pipe-printer perfect spotjes inhangen. Deze printer maakt een sticker over de gehele lengte van je truss, met daarop aangegeven waar de spots komen ! MSD is nog niet zover dat het perfect nauwkeurig is (spotsizes kloppen bijv. niet), maar wyg is dit zeker wel ! Tenfeet heeft shows gedraait in 1 keer vanaf wyg, zonder bij te werken... Dit vergt erg veel voorbereiding, en een superstrakke opbouw, maar mogelijk is het zeker wel !

Als snuffeldier nog geloofwaardig wil overkomen kan hij beter niet van die ONTZETTEND onnozele opmerkingen plaatsen... Martin is naar mijn weten de grootste moving-light fabrikant in de wereld... Correct me if i'm wrong...[B)]
                              Arvid Buit

Comment

• cobi
                                • Aug 2002
                                • 1083

Ja, ja. Nou ik heb nog wel wat leuke foto's liggen van kapotte varilites die, bij gebrek aan vari-kisten (hoe zou dat toch kunnen?) op lege Mac kisten werden afgevoerd.

Nou wil ik niet zeggen dat Macjes beter zijn van Varilites, maar als je gewoon simpel nadenkt, dan weet je dat er tijdens produkties altijd (van welk merk dan ook) iets kapot kan gaan, en dan vind ik het netjes van Martin Rental (en gelukkig vele andere) dat ze daar op voor zijn bereid.

By the way: als je dit soort uitspraken doet, dan vraag je er wel bijna om dat dit een Martin Topic wordt.
                                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...