Laptop Vernield

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Laptop Vernield

Gisteren tijdens een feestje begon er een dronken man na ruzie met zijn vrouw een beetje met een barkruk te gooien. Resultaat: de barkruk kwam op mijn 1 jaar oude laptop terecht, dit toestel is totaal vernield (scherm; moederbord, ... noem maar op. De politie gebeld die de nodige vaststellingen zijn komen doen. Gelukkig was de man een bekende in de zaak en wil hij de zaak vergoeden (verzekering?)

Nu vraag ik me af; in het geval van een laptop, welke waarde me zal worden vergoed. De laptop kostte mij 1 jaar geleden 2000€, nu vind je al een gelijkaardig toestel voor 1300€. Zal de eventuele verzekering mij die 1300€ uitbetalen? Of betalen ze me de prijs van een gelijkaardig toestel uit minus het gebruik van 1 jaar de andere?

Volgens de politie moet ik een bestek laten opmaken om hem te herstellen maar volgens mij is dit geval onherstelbaar. Heeft iemand ervaring met dit soort incidenten.

P.S. Dit is de eerste keer in 11 jaar met veel plezier on de road geweest zijn dat dit me voorkomt. Werpt wel een schaduw over de 'mooie tijd'.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Het is verstandig om de man aansprakelijk te stellen via zijn WA verzekering. Deze zal een taxateur sturen die de huidige dagwaarde van je laptop vaststelt d.m.v. een schaderapport.

Als je het onderling wilt regelen ga je naar een computerwinkel en laat je daar een offere maken voor een vervanging. Deze duw je onder de neus van de barkrukgooier. Waarschijnlijk zal het afhandelen via de verzekering gunstiger voor hem i.v.m. eigen risico.

Neem even contact op met jouw verzekeringspersoon; die kan het je haarfijn uitleggen.
    Succes !
    Life is what you make it

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Vaak is het zo als de man zelf aangeeft aan zijn verzekering dat hij schuldig is aan het veroorzaken van die schade het meestal snel geregeld kan zijn.

Als het bedrag niet boven de 2000,- euro uit komt zal je er waarschijnlijk goed vanaf komen.

SuCCeS en houd on de hoogte he!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

de kreet die je gaat horen heet economische vervangingswaarde. Maar als je slim bent vraag je expliciet om een vervanging, ( en dus geen geld!) dus laat die idioot mooi voor een gelijkwaardig apparaat zorgen.

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

De kerel heeft de zaak aangegeven aan de verzekering, dossier wordt nu opgemaakt. Dan wordt er waarschijnlijk een expert aangesteld. Kerel heeft me 'verzekerd' dat hij de rest van het geld zal bijpassen tot ik een nieuw toestel zal krijgen. Eerst zien en dan geloven natuurlijk. Ik houd natuurlijk m'n proces verbaal achter de hand. We zien wel

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Ik denk dat de verzekering hier weinig mee doet. Als die vent zo stom is om klote zat met bar krukken te gaan gooien, dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.

Volgens mij is die WA verzekering er meer voor als je bijvoorbeeld per ongeluk iemands bril van zijn hoofd stoot of zo.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• mp3joeri
              • Jan 2002
              • 203

citaat:Geplaatst door cobi
              Volgens mij is die WA verzekering er meer voor als je bijvoorbeeld per ongeluk iemands bril van zijn hoofd stoot of zo.
              dan heb je altijd nog de rechtsbijstand waar je een beroep op kunt doen.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door mp3joeri

citaat:Geplaatst door cobi
                Ja, OK. Je eigen rechtsbijstand, maar ik dacht dat we het over de verzekering van de tegenpartij hadden, die dus de laptop heeft gesloopt.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Staaf
                  • Feb 2003
                  • 398

Zozo; De verzekering is deze week geweest. Ze betalen me 80% van de (huidige) nieuwwaarde terug van het toestel. De rest zal worden betaald door de 'dader'.

Comment

• dj_lucv
                    • Aug 2001
                    • 616

citaat:Geplaatst door Staaf

Zozo; De verzekering is deze week geweest. Ze betalen me 80% van de (huidige) nieuwwaarde terug van het toestel. De rest zal worden betaald door de 'dader'.
                    Ben je tevreden? Volgens mij heb je het best goed geregeld eigenlijk, of is er al weinig meer van de aankoopswaarde over?

Comment

• Staaf
                      • Feb 2003
                      • 398

Van de aankoopwaaarde rest niets meer; ding is nl voledig vernield. Heb me dus een nieuwe aangeschaft. Ik zal pas tevreden zijn als de dader het verschil bijgepast heeft.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

citaat:Geplaatst door mp3joeri

WAT een lulkoek... Rechtsbijstand is van toepassing zodra jij juridisch advies gaat inwinnen en/of jezelf laat verdedigen. De kosten van advocaten e.d. zijn verzekerd in een rechtsbijstand. WA staat voor wettelijke aansprakelijkheid, en zelfs als je met je dronken muil met meubilair gooit, ben je aansprakelijk...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...