Gisteren tijdens een feestje begon er een dronken man na ruzie met zijn vrouw een beetje met een barkruk te gooien. Resultaat: de barkruk kwam op mijn 1 jaar oude laptop terecht, dit toestel is totaal vernield (scherm; moederbord, ... noem maar op. De politie gebeld die de nodige vaststellingen zijn komen doen. Gelukkig was de man een bekende in de zaak en wil hij de zaak vergoeden (verzekering?)
Nu vraag ik me af; in het geval van een laptop, welke waarde me zal worden vergoed. De laptop kostte mij 1 jaar geleden 2000€, nu vind je al een gelijkaardig toestel voor 1300€. Zal de eventuele verzekering mij die 1300€ uitbetalen? Of betalen ze me de prijs van een gelijkaardig toestel uit minus het gebruik van 1 jaar de andere?
Volgens de politie moet ik een bestek laten opmaken om hem te herstellen maar volgens mij is dit geval onherstelbaar. Heeft iemand ervaring met dit soort incidenten.
P.S. Dit is de eerste keer in 11 jaar met veel plezier on de road geweest zijn dat dit me voorkomt. Werpt wel een schaduw over de 'mooie tijd'.
Comment