Opleidingen voor evenementen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sanderdv
    • Nov 2003
    • 8

Opleidingen voor evenementen

Vond dit meer thuishoren op het organisatie forum dan bij Newbievraag.

Momenteel doe ik MBO Theatertechniek (Grafisch Lyceum Amsterdam) wil hierna overigens nog verder studeren.

Is er iemand die enig idee heeft over opleidingen of vooral cursussen evenementenorganisatie, traffic management, beveilingsmanagement...alles wat bij een evenement komt kijken.

Suggesties gevraagd!

Live your lights..uhh life!
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

citaat:Geplaatst door sanderdv

Vond dit meer thuishoren op het organisatie forum dan bij Newbievraag.

Momenteel doe ik MBO Theatertechniek (Grafisch Lyceum Amsterdam) wil hierna overigens nog verder studeren.

Is er iemand die enig idee heeft over opleidingen of vooral cursussen evenementenorganisatie, traffic management, beveilingsmanagement...alles wat bij een evenement komt kijken.

Suggesties gevraagd!

Volgens mij is de opleiding OPP aan de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam wel iets in die richting

Comment

• djbirdie
      • Oct 2002
      • 509

Sound & Light op ROC Utrecht gaat oa over evenementen organisatie.
      grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• _Jasper
        • Jan 2001
        • 330

Wanneer je een vervolgstudie wilt op HBO niveau kan je eens naar een opleiding als Vrijetijdsmanagement kijken, deze heeft vaak een afstudeerrichting speciaal gericht op events. O.A. stage bij ID&T, UDC, enz.

Seeeeeeee ya
        Jasper

Comment

• Fritz
          • Oct 2001
          • 621

Media- en entertainment-management in o.a. Breda. Zoiets?

Comment

• FINCH
            • Nov 2000
            • 34

Er zou tegenwoordig (of met ingang van het volgende schooljaar) zelfs een opleiding speciaal gericht op de dance-sector zijn... Als ik mij niet vergis gaat het over de InHolland Hogeschool of het Amstelcollege in Diemen (misschien iemand die daar met zekerheid iets over kan zeggen??).

Zelf studeer ik Vrijetijdsmanagement aan de NHTV in Breda. De stof binnen deze opleiding is naar mijn idee vrij theoretisch, en daarmee eigenlijk nauwelijks gericht op het technische aspect van evenementen (helaas... want da's natuurlijk wel bijzonder interessant). Het zal dus niet echt aansluiten op jouw opleiding 'Theatertechniek'...

Ben benieuwd wat er verder nog mogelijk is!

GRTZ Wouter
            Groeten Wouter

Comment

• Ideedeluxe
              • Sep 2002
              • 84

Nog een mogelijkheid, Facility Management. Vanaf het tweedejaar (Groningen) blokken waarin evenementenmanagement aan bod komt, in het vierdejaar zelfs keuzeprofielen om op af te studeren.Verder is er aandacht voor beveiliging, technische installaties, (al is dat meer op gebouwgebonden vlak), cateringmanagement, risicomanagement, kwaliteitsmanagement etc. etc.

Wordt gegeven op meerdere plaatsten in NL, o.a. Groningen, Diemen, Wageningen.

John.
              When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• NielsO
                • Feb 2002
                • 38

Media en entertainment management aan de Inholland in zowel Haarlem als Rotterdam heeft een duidelijke events-afstudeerrichting.

Met een opleiding vrijetijds management zal je minder snel in aanmerking komen voor een stage bij een grote event-organistor, deze opleiding is te breed.

Volgens mijn vriendin (geeft zelf daar les in projectmanagement voor evenementen) heb je wel de ideale voor-opleiding.

Groetjes,
                Niels

Ach... we hebben wel grotere zalen leeg gedraaid!

Comment

• Lazy
                  • Sep 2003
                  • 294

Evenementen management op de berijfshogeschool Fontys in Tilburg...

Is een 2 jarige kort HBO opleiding..

Comment

• William
                    • Oct 2002
                    • 233

citaat:Geplaatst door djbirdie

Sound & Light op ROC Utrecht gaat oa over evenementen organisatie.
                    Nou nee. Ik zit zelf op Sound & Vision in Utrecht en er wordt totaal niet inggegaan op organisatie van evenementen, misschien in de latere jaren (zit pas in de 1e) maar wij krijgen nu nog voornamelijk lich, geluid, av techniek, en de normale vakken zoals NL, Eng, wis & natuurkunde etc. Ook wordt er het eerste jaar veel aandacht aan multimedia geschonken vanwege het feit dat het 1e jaar een combi jaar is van zowel multimedia als sound & vision
                    V*L...........punt

Comment

• djbirdie
                      • Oct 2002
                      • 509

Ah oke, in de brochure stond namelijk van wel....
                      grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

Working...