Gejat? .... wat dan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

Gejat? .... wat dan?

Ik zie toch best vaak dat er weer wat "Gejat, gestolen, ontvreemd, of vermist" is.

Allereerst had ik zelf niet verwacht dat er zo veel spullen 'verdwijnen'. Heb het gelukkig zelf nog niet meegemaakt.
    Ik vroeg me af of iemand die dit heeft meegemaakt of dat je het van iemand weet zijn spullen ooit heeft teruggevonden of via verzekering heeft teruggekregen?

Hoe zit het trouwens met de onkosten die je maakt, als je spullen gestolen worden en je zit volgeboekt, ik neem aan dat dit niet vergoed wordt?

Als jijzelf met dit geconfronteerd zou worden, hoe zou jij dan reageren en als je eventueel je investering in de spullen deels terug zou krijgen via de verzekering zou je dan weer opnieuw de spullen aanschaffen of zou je overwegen uit de licht en geluids bizz te stappen?
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Ik heb meerdere malen van mijn band gestolen spullen terug kunnen vinden bij de firma "cash converters"

Teruggekomen zijn o.a. witte "peer dellen gitaar", warwick fortress Basgitaar en op het moment staat er nog een 19"inch voorversterker in die zaak die van ons is gestolen.

De band baggabownze (ik schrijf het misschien fout) heeft dankzij de politie zijn spullen terug die waren gestolen uit de shureguard opslag die de band huurde. (Geloof de reclame niet! die opslagen zijn dus niet veilig!!!)

Nog een keer iemand betrapt tijdens het verladen die een van mij gestolen flightcase in de kast had staan.

Overigens ondanks mijn nadrukkelijke bereidheid te procederen. Is er nooit iemand aangeouden voor van mij gestolen spullen. [V]

Ik speel nog steeds verder. De bijbehorende muzikantenmop is als volgt:
    een reporter vraagt de muzikant wat hij zou doen als hij de hoofdprijs in de loterij zou winnen. Antwoord hij "waarschijnlijk net zo lang beroepsmuzikant zijn tot het weer op is"
    lekker belangrijk!

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

Bij diefstal bellen wij nooit de politie, die komen automatisch met de 100 mee...
      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Als de 100 een omschrijving voor de ambulance is : dat geldt hier ook....

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

[offtopic]
          "den 100" is in belgië idd de ambulance.
          Komt door het nummer 100.
          [/offtopic]
          Tom

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

het is mij gelukkig nooit gebeurd,
            een conculega echter wel,
            het schijnt zo te zijn dat als je niet dezelfde spullen koopt (dus iets anders wilt gaan doen)je maar 40% van je verzekering krijgt.
            wil je wel verder in je branche kopen hun de nieuwe materialen
            en wordt je verplicht om minimaal 1,5 jaar door te gaan met je werkzaamheden.

zijn er mensen die deze constructie herkennen?
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

citaat:Geplaatst door som

het is mij gelukkig nooit gebeurd,
              een conculega echter wel,
              het schijnt zo te zijn dat als je niet dezelfde spullen koopt (dus iets anders wilt gaan doen)je maar 40% van je verzekering krijgt.
              wil je wel verder in je branche kopen hun de nieuwe materialen
              en wordt je verplicht om minimaal 1,5 jaar door te gaan met je werkzaamheden.

zijn er mensen die deze constructie herkennen?

Lijkt me geweldige onzin !!!
              De waarde van je spullen zal normaal wel dalen naargelang ze ouder worden (afschrijvingen), waarbij er dan ook weer al verzekeringen bestaan die je steeds de nieuwwaarde zullen vergoeden (kosten uiteraard meer). Sowieso is een verzekering, waarbij je materiaal verzekerd is tegen diefstal (zowel op baan als in magazijn) fortuinen (heb laatst nog prijzen opgevraagd, en diefstalverzekering kost, jaarlijks, bijna 10% van de waarde v/h materiaal). Daardoor is d'r bij mijn weten ook niemand die spullen tegen diefstal verzekerd heeft.
              --- watt ever you want ---

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

ik heb de harde kern van de spullen waarmee ik optreed wel degelijk speciaal verzekerd. (gitaar,accesoires,versterker)

Bij de grote inbraak uit de transitruimte bleek overigens alles keurig gedekt. Heb bijvoorbeeld gewoon nieuwprijs voor de gestolen 4xrobocollorII gehad en daarmee 4xCX2 gekocht.
                lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

gezien de concurrentie op de verzekeringsmarkt is er geen standaardpolis meer te bedenken, of er zijn wel uitzonderingen en aanvullingen op te bedenken.
                  Blijft het feit dat het lullig idd als je na een avondje hard werken ineens je werkplaats openstaat, en er 4 s-200's wegzijn.
                  ( wat mij koninginnedag s'avonds gebeurde)

Comment

• Wietse
                    • Sep 2003
                    • 149

bij ons zijn de nieuwe sl 1200 jes gewoon veranderd door oude, en dit op verschillende jobjes,...

nieuwe kopen zeker,..

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

Hoi Pro,

Bijna een maand geleden is mijn auto weggehaald. Hierin stond een volledige compacte theater-geluidsset. Netjes aangifte gedaan. Paar uur later opgebeld door pissige sportclubeigenaar: of ik mijn zooi voortaan niet meer bij hem wilde dumpen. Met andere woorden: decor, rekwisieten, publiciteitsmateriaal en kleding was terug! Dag later door politie opgebeld: Mijn speakers waren teruggevonden. Twee uur later: nog een kabelkist teruggevonden. Aan de hand van vindplaatsen van specifieke spullen en de volgorde van het laden (in de auto) was dus de route die het tuig (lees: de dieven) had genomen te reconstrueren. Deze route met een vriend gaan rijden en mijn bus bij de laatste vindplaats teruggevonden (met ingeslagen ruit; kapotte sloten en kapot contactslot). Politie is erbijgeweest. 'Heeft geen zin om sporenonderzoek uit te voeren, want: de afdrukken kunnen ook van u zijn...' (neem mijn vingerafdrukken dan ook af!!!)

Daarnaast:
                      Ik ben verzekerd tegen diefstal (transportverzekering). Mijn twee eisen voor deze verzekering zijn geweest:[LIST] [*]Dekking door heel Nederland op straat [*]24 uur per dag[/LIST]De verzekering probeert er onderuit te komen met argumenten die lijnrecht tegenover mijn eisen staan. Daarnaast komen ze met eis tav alarm. Mij is destijds verteld dat als ik geen alarm zou hebben, ik een ER zou hebben van €500,- Inbouw daarvan bleek ongeveer €350,- te kosten dus heb ik die gok genomen. Nu blijkt het alarm een harde voorwaarde voor dekking te zijn.

Hoe bedoel je kleine lettertjes? Ik heb mijn polis nooit gelezen. Daar heb ik een Assurantie Tussen Persoon voor. Hij heeft mij een verkeerde verzekering verkocht. Als er door de maatschappij niet wordt uitgekeerd overweeg ik mijn ATP voor de schade aansprakelijk te stellen.

Gelukkig heeft mijn werk er weinig onder te lijden gehad: had een week vrij. Mochten je spullen gestolen worden en je dus een klus niet kunnen doen: ik denk dat diefstal wel onder overmacht valt. Maar fijn is natuurlijk anders. Als het tegenzit ben je een klant kwijt.

Lees ook eens mijn Topic: 'interesse-onderzoek' ook in de afdeling 'Organisatieforum'. Ben bezig met een peiling naar interesse in stalling van auto's in Midden-Nederland.

Groeten, Alex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Om ook nog maar eens op dit topic te reageren: ik zat met de volgende vraag,

we hopen het natuurlijk allemaal niet dat het gebeurd, maar wat als er apparatuur van je gestolen wordt, en het wordt wél teruggevonden, hoe bewijs je dan dat dit jouw apparatuur is..?

Ik bedoel als ik de dief was, zou ik natuurlijk zeggen dat het gewoon mijn apparatuur was, en hoe maak je als eigenaar dan hard dat het zijn eigendom is?

Ik houd zelf een bestandje bij, waarin ik alle serienummers van alle apparatuur bij houd, maar is dit voldoende als bewijs?

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Vervallen

Originally posted by hugovanmeijeren
                          Om ook nog maar eens op dit topic te reageren: ik zat met de volgende vraag,

we hopen het natuurlijk allemaal niet dat het gebeurd, maar wat als er apparatuur van je gestolen wordt, en het wordt wél teruggevonden, hoe bewijs je dan dat dit jouw apparatuur is..?

Ik bedoel als ik de dief was, zou ik natuurlijk zeggen dat het gewoon mijn apparatuur was, en hoe maak je als eigenaar dan hard dat het zijn eigendom is?

Ik houd zelf een bestandje bij, waarin ik alle serienummers van alle apparatuur bij houd, maar is dit voldoende als bewijs?

Groeten Hugo
                          Er zijn trucjes om je eiogen spullen te herkennen ik ga ze niet vertellen anders hebben de trucjes geen nut meer.

1 die iedereen wel kent is in ieder geval postcode op de printplaat of op een verborgen plaat. (wel verwijderen bij verkoop )

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

@Hugo,

Serienummers in combinatie met merk e type zijn onomstreden. Als je dit gedocumenteerd hebt dan is het jouw eigendom. Documenteer je met foto's dan kan de politie eenvoudiger zoeken in hun opslagen.

Je kan met onzichtbare pennen merken (lichten op bij belichting met ik geloof blacklight). Je kan graveren en zo zijn er nog vele manieren om het herkenbaar te maken: Aan binnenzijde een sticker met persoonlijke info met eroverheen een andere sticker om er wat zekerder van te zijn dat ze het niet vinden of verwijderen.

Ik kijk nog steeds bij zaken die tweedehands spullen verkopen (pandjeszaken zoals Cash Converters) of ik spullen zie. Loop je daar tegen eenzelfde digitale mixer of effect dan kan je natuurlijk in het geheugen kijken of je settings tegenkomt die van jou zijn (las volgens mij hier op het frum over iemand die een 01V tegenkwam waarin zijn eigen shows stonden). Dit is ook redelijk duidelijk een bewijs dat het spul van jou is.

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Ok. Hou het bij apparatuur voorlopig maar bij serienummers, als dit een goed bewijsmateriaal is.

Foto's van apparatuur is natuurlijk ook aanwezig.

Bekabeling is een ander probleem, maar daar hebben we wel wat op gevonden.

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...