Funktion One op techno-evenement

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remco vd Werff
    • Apr 2001
    • 753

Funktion One op techno-evenement

Afgelopen weekend vond de derde editie van Reactor Warehouse 294 plaats in Rotterdam, deze keer samen met Concept.

Het geluid voor de drie zalen is door mij verzorgd, allen met Funktion One.

Hieronder enkele impressie-foto's.

Kasten staan te wachten totdat ze geluid mogen maken.

3e area, 2x F218 en 1 infrabass per kant samen met 3 Res5

Concept zaal, 3x F218 per kant + 3x Res5.

4x Res5 per kant in de main.

Horizontale rij van 12 F218 subs in de main. Dit om het laag egaal te spreiden over de gehele ruimte, dit lukte op deze wijze prima.

De locatie was een pakhuis in de Rotterdamse haven, het decor wordt door Reactor zelf verzorgd. Al met al een ontzettende underground uitstraling, zowel binnen als buiten.

Main

Concept

Voor meer foto's http://www.think-audio.nl/images/reactor/01.jpg t/m 66

Apparatuurlijst:

Geleverde apparatuur voor de hoofdzaal:

Speakers: 12x Funktion One F218, 8x Funktion One Resolution 5 (FOH). Versterkers: 3x MC2 E-45 (sub). 2x QSC PL4.0 + 1x PL2.0hv (top). Processing: 2x XTA DP226. DJ Booth: speakers: 2x Funktion One Resolution 2. Versterkers: 1x QSC Audio PL236+ 1x PL224. Randapparatuur:Technics SL1210MKII, 2x Pioneer CDJ-1000MKII, 1x Formula Sound / Funktion One FF-6000.

Geleverde apparatuur voor de Concept zaal:

Speakers: 6x Funktion One F218, 6x Funktion One Resolution 5 (FOH). Versterkers: 2x FFA-5000 (sub), 2x QSC PL4.0 + QSC PL230 (top). Processing 2x XTA DP-224. DJ Booth: speakers: 2x Funktion One Resolution 2. Versterkers: 1x QSC PL230. Randapparatuur: 3x Technics SL1210M5g, 2x Pioneer CDJ-1000MKII, 1x Pioneer DJM-600 custum modified.

Geleverde apparatuur voor de 3e zaal:

Speakers: 4x Funktion One F218, 2x Funktion One Infrabass 218, 6x Funktion One Res 5 (FOH). Versterkers: 4x Chevin Research A3000, 1x Chevin Research A1000. Processing 3x XTA DP224. DJ Booth: speakers: 2x Funktion One Res2. Versterkers: QSC PL230. Randapparatuur: 3x Technics SL1210MKII, 2x Pioneer CDJ-1000MKII, 1x Formula Sound / Funktion One FF-6000.
    Groeten, Remco
  • Remco vd Werff
    • Apr 2001
    • 753

Dit waren de Dj's die hun kunsten vertoonden.

Reactor Area

22:00 - 23:45 Dave Harder.
    23:45 - 01:15 Stephan de Wit.
    01:15 - 03:45 Monika Kruse (oude tijd 02:45).
    03:45 - 05:15 Preach.
    05:15 - 06:00 Carlos Rios & Vincent de Wit.
    06:00 - 07:00 Vin-iLL.

Concept Area

22:00 - 23:30 Greg Martini.
    23:30 - 01:30 Oscar Mulero & Christian Wünsch.
    01:30 - 04:00 Darren Kay (oude tijd 03:00).
    04:00 - 05:30 Ben Sims.
    05:30 - 07:00 Jan Liefhebber.

TechHouse Area

23:45 - 01:15 Clarence Brandon.
    01:15 - 03:30 Armand (oude tijd 02:30).
    03:30 - 04:45 Patriek Paap.
    04:45 - 06:45 Benny Rodrigues.

Groeten, Remco

Comment

• Christiaan Visser
      • Apr 2004
      • 235

Fijn Fijn Fijn, maar mag ik het licht-apparatuur-lijstje ook zien..?

Leuk, om die led-movingheads eens te zien in het echt, hoe vond je ze?

Ik ken geen van de dj's maar het moet vast wel een gezellig en goed feest geweest zijn gezien de uitstraling en het publiek.

Keep on going.
      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Remco vd Werff
        • Apr 2001
        • 753

Hoi Christiaan,

Apparatuurlijst van het licht heb ik niet voor je, ik deed alleen het geluid bij deze productie.

De led movingheads heb ik helaas niet goed bestudeerd. In de opbouw fase vond ik ze niet heel erg fel in ieder geval. Wellicht stonden ze toen echter wat gedimd, daarna heb ik er niet meer op gelet. Maar het zijn absoluut leuke dingen en zeker bruikbaar bij dit soort feesten.
        Groeten, Remco

Comment

• Christiaan Visser
          • Apr 2004
          • 235

Is het ook met enige mogelijkheid dat lijstje te pakken te krijgen, of ben je goed in schatten..

Enne, even voor de leuke weet: Hoeveel KW stond hier nou in totaal, in alle 3 zalen samen..
          Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• jo vaes
            • Jul 2002
            • 221

Deze led movind heads zijn van het merk ayrton. Een frans merk geloof ik. Volgens mij verdelen ze dit bij AVL in België, daar heb ik ze toch al gezien...
            Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• PHsound
              • Mar 2002
              • 190

Ziet er weer fantastie's uit!

Kbaal dat ik deze keer niet op dat feestje was had me iedergeval goed vermaakt denk ik

Ga zo door Remco

Comment

• Remco vd Werff
                • Apr 2001
                • 753

Hoi Christiaan,

Je kunt voor de apparatuurlijst wellicht het beste even contact opnemen met Rombouts.nl deze verzorgde het licht in alle zalen en kunnen je dus precies vertellen wat er hing.

De 3 zalen bij elkaar waren goed voor zo'n 50.000-60.000 watt totaal, ruim voldoende in ieder geval.
                Groeten, Remco

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

die chevin racks zijn die van jou? of vanwaar kwamen die? p&b heeft ze niet staan, dus daar zijn ze zeker niet van...

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Remco vd Werff
                    • Apr 2001
                    • 753

Chevin rack kwam uit Duitsland.
                    Groeten, Remco

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

toch zeker gecontroleerd dan of het juist bekabeld was?
                      Want na die 12 kapotte topkasten verbaasd het mij dat er nog vertrouwen is in die racks... uit duitsland.

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Remco vd Werff
                        • Apr 2001
                        • 753

Werkte prima, als je het aanzet bij de soundcheck controleer je standaard even of alles goed klinkt.
                        Groeten, Remco

Comment

• digital_punk
                          • Jul 2004
                          • 2

citaat:Geplaatst door Christiaan Visser

Fijn Fijn Fijn, maar mag ik het licht-apparatuur-lijstje ook zien..?

Leuk, om die led-movingheads eens te zien in het echt, hoe vond je ze?

Ik ken geen van de dj's maar het moet vast wel een gezellig en goed feest geweest zijn gezien de uitstraling en het publiek.

Keep on going.
                          Over het licht lijstje:
                          ik weet niet meer precies wat er in iedere area gebruikt is maar de volgende spots zijn gebruikt:
                          martin mac500, mac300, atomic3000, ayrton easycolor2, een boel four-barren, acl barren etc.

over de easycolor: als je geinteresseerd bent in de led-movinghead, moet je een keer komen kijken in veldhoven. we hebben er nu zo'n 20 dus dat komt wel goed. het adres vind je op de website (rombouts.nl)

groetjes, Bart
                          whoei

Comment

• Michel_G
                            • Dec 2003
                            • 376

Hey Remco,

Ziet er netjes uit !

Dit jaar nog last gehad met rondzingende toon/fibratie in het laag ? Heb je het weer strak kunnen krijgen ?

Maar is er weer F1 bijgehuurd uit Duitsland trouwens ? Aangezien Chevin rack ook uit Duitsland komt.
                            Staat voor mijn gevoel iets minder F1 dan vorig jaar, of lijkt dat maar zo ?

Infrabass werd vorig jaar niet gebruikt dacht ik of vergis ik mij dan ?

Oja, ik zie MC2 E45 amps in het lijstje, zijn dit al de F1 amps ? Of daadwerkelijk MC2 ? Hoe gaan die in verhouding tot PL naar jou mening ?

Zal in ieder geval hoop geluid zijn geweest
                            Is weer terug !

Comment

• Remco vd Werff
                              • Apr 2001
                              • 753

Er kwam inderdaad wat apparatuur uit Duitsland, waaronder de infrabass.
                              Vorig jaar stond er vrijwel hetzelfde. In de main area een topje per kant erbij, maar in de kleine zalen 2 toppen ipv 3. De kleine zalen zijn groter geworden, waardoor de main area kleiner werd, vandaar.

Ten aanzien van het sublaag blijft het een moeilijke locatie inderdaad, echter lukt het vrij goed om het strak te krijgen, maar enige eq voor het laag is zeker op zijn plaats in deze zalen.

Infrabass werd vorig jaar niet gebruikt, kwam nu wat handiger uit, dus dan doe je dat extra'tje ook gewoon :-)

De E-serie was nu nog met het merkje MC2 erop, de Funktion One (oem versie) was nog niet binnen. Ze doen het perfect, erg strak laag en op 2 ohm belast niet warm te krijgen. (Oke heb ook het -3db lampje niet zien oplichten).
                              Groeten, Remco

Comment

Working...