dat is dan een hele dure oplossing
Musical groep 8
Collapse
X
-
Dat is idd een dure oplossing, maar als je dat kan bieden is dat erg mooi! Ben ik absoluut met je eens.
In iedergeval krijg ik die hengels niet uit het beeld. Twee week geleden weer een optreden gehad en helaas kan ik ze gewoon niet wegwerken.
Dus komend concert (15 okt.) zal ook hengels in het beeld bevatten, maar door een groot podium hoop ik meer ruimte te kunnen creeeren waardoor het minder zal opvallen.
Zoals het er nu naar uitziet was dit trouwens mijn laatste groep 8 musical. Want ik ga voor een half jaar verhuizen dan...Comment
-
citaat:Geplaatst door J.S. Coolen
kun je ze niet aan het plavond hangen. UIteraard niet aan het snoer. OF je moet heel zeker zijn van je trekontslasting.
En waarom lukt het niet vanagf de zijkant of achterkant?
Als hij te hoog hangt is het ontvangst slecht, hang je hem laag, proberen die kinderen hem naar beneden te trekken. No thnxs
Van opzij redden wij het niet met onze mics.Comment
-
hmm dit ziet er herkenbaar uitzelf laatst ook zo'n klusje gehad. Ik werd op zondag gebeld of ik op dinsdag licht + geluid wilde doen tijdens een musical... mocht eigenlijk niets kosten... Gebruik gemaakt van de Bose 804 geluidsset van school + een aantal overhead microfoons... Licht bestond ook uit 8 par 56 op 2 dmx balkjes, en verder nog een 1500 Watt strobo voor 'bliksem'... Gelukkig had ik de kabels wel weggewerkt en de microfoons onopvallend geplaatst...
Een DJ die doordraait bij een psychiatrische inrichting, is nooit grappig...Comment
-
Zonder goeie spullen (en een beetje budget natuurlijk) gewoon niet aan beginnen.
Je doet het toch nooit goed, en mijn ervaring is, hoe meer je er aan doet qua geluid hoe zachter die kids gaan praten/zingen.
Het heeft veeeel meer effect als de juf/meester/regisseur tijdens de repetities direct let op uitspraak en dictie. Kan best hoor!
Kost wat moeite ja...
Het is toch te gek dat kids die m'n dB meter op een afstand van 2 meter tot boven de 105 dB laten uitslaan als ze tegen elkaar 'praten' op het schoolplein, niet in staat zijn een zaaltje met 50 ouders gewoon verstaanbaar te praten![}]
Bovendien is er vrijwel nooit live muziek, dus de verhouding zang/muziek is perfect te regelen.
Aldus.. bezint eer ge begint
Paul
Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
citaat:Geplaatst door SPS
...
Het heeft veeeel meer effect als de juf/meester/regisseur tijdens de repetities direct let op uitspraak en dictie. Kan best hoor!
Kost wat moeite ja...
Het is toch te gek dat kids die m'n dB meter op een afstand van 2 meter tot boven de 105 dB laten uitslaan als ze tegen elkaar 'praten' op het schoolplein, niet in staat zijn een zaaltje met 50 ouders gewoon verstaanbaar te praten![}]
Bovendien is er vrijwel nooit live muziek, dus de verhouding zang/muziek is perfect te regelen.
...
De leraren en wij zaten er altijd op te hameren dat ze hard moesten praten. Hoe dan ook. Maar die kinderen blijven zacht praten want die trekken zich daar niks van aan...
En het ligt aan de zaal hoe het geluid draagt. Als we hier de master dichtgooide was het gewoon doodstil bijna ondanks dat er een kind prate op het podium.
Dus een algmeen praatje is goed, alleen het zal verschillen per school, per musical, per kind...Comment
-
Hmmm
Blijf me dan toch afvragen hoe we dat in de -zeg- 70'er en 80'er jaren deden. Volgens mij gewoon geheel onversterkt hoor
Mijn ervering is echt, dat als je de kinders wat meer aandacht laat schenken aan uitspraak en volume etc. dat het dan best wel kan!
(in een normale basisschool aula of halletje dan)
Maar het is natuurlijk niet genoeg om er op te 'hameren' dat ze harder moeten praten. Dat is hetzelfde als zeggen dat ze beter moeten rekenen of zo.
Je moet het apart oefenen. Los van de musical tekst.
Bijvoorbeeld de eerste 10 minuten van iedere repetitie er mee beginnen. Als dat dus zo'n keer of 15 gedaan is in een paar maanden zul je versteld staan van de resultaten.
Zoals je zelf al zegt, den kinderen zijn 'bang'. Dat hoeft niet, als je ze er van tevoren in oefent.
Succes hoor!
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Als de kinderen zacht praten is dit deels te verwijten aan degene die de musical met de kinderen heeft ingestudeerd. Naast dat kom ik vaak tegen dat ik heel tevreden ben over de generale repetitie, en tijdens de uitvoering zakken ze heel erg in...
Heb je het al geprobeerd met grens/grondvlakjes?
Lijkt me een goede oplossing als je de mics niet aan het plafond wilt hangen.
2 OVH aan de zijkanten en 2 vlakjes vooraan het podium. Kom je een heel eind mee lijkt me. Wel even uitkijken dat kinderen er niet op gaan staan, hoewel de meeste er redelijk tegen kunnen. Hopelijk heeft niemand in de poep gestaan...Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!Comment
-
Ookal kunnen ze er tegen, je krijgt er wel zo'n gebonk van...
Stukje witte nichiban doet vaak wonderen(of een portie flink dreigen en smijten met prijzen
)
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
Comment