Strandfuif 23 september 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Strandfuif 23 september 2005

Wegens nog niet volledig uitgevonden hoe foto's te plaatsen, hierbij de link dan maar (dit lukte me nog net...)

Foto's zijn van een tentparty, hieronder een ruwe paklijst:
    licht:
    - 28 movitec SL250/WL250
    - 6 martin atomic strobes
    - 12 PAR64 fourbar raylight
    - 4 PAR64 sixbar CP60
    - 4 PAR64 ACL sets
    - 4 audience 4 stage blinder
    - spiegelbollen 50cm/ 80cm/ 135 cm
    - 32 pinspot
    - metertje of 200 truss, cirkel 8m, cirkel 6m, 4 cirkel 1m50
    - 75-tal dimming channels
    - aansturing via hog1000
    klank:
    - denon DN4000 & rodec MX240, 3 technics CDJ1000 & 2 technics SL1210 met arduinblok-stabilisatie
    - 2 * 600W monitoring
    - 20 kW electro voice MT2

Morgen even checken bij m'n techniekers of zij foto's van opbouw hebben, want die had ik niet...

Moest iemand me kunnen uitleggen hoe foto's te posten zet ik dr wel aantal online...
    --- watt ever you want ---
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

ziet er goed strak uit, kan me voorstellen dat het met zo'n tentconstructie iets chaotisch word maar verder niets op aan te merken, ziet er ook uit alsof je je conventioneel en kopjes lekker hebt laten combineren..

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

1 dag rigging en een andere dag voor de licht en geluid opbouw veronderstel ik?

Ziet er leuk uit. Een fuif met budget mag ik dan veronderstellen?

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Vind het er allemaal nogal druk uitzien. 200 meter truss in zo'n tent, ietwat overdreven? Had eerder wat leuks gedaan met decorage, doek of iets in die richting dan alles maar volduwen met aluminium. Je ziet door de truss de DJ niet meer zegmaar...

Verder ziet het er netjes uit, inderdaad weinig aan op te merken.

Comment

• PeTAR
          • Jul 2005
          • 151

Had er niet wat kunnen worden gedaan met de tent constructie zelf? Ik dwarse buizen? Ben maar een leek daarop.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

citaat:Geplaatst door PeTAR

Had er niet wat kunnen worden gedaan met de tent constructie zelf? Ik dwarse buizen? Ben maar een leek daarop.
            Nope, in de meeste gevallen is dit zeer onverantwoordelijk!

Voor zover ik de foto's heb gezien (ruzie met mn pc): netjes gedaan! Ik zag een paar mooie kleurcombo's en standjes, en het publiek ziet eruit alsof ze het erg naar haar zin heeft.

Succes dus! []

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

citaat:Geplaatst door (iCe)

Vind het er allemaal nogal druk uitzien. 200 meter truss in zo'n tent, ietwat overdreven? Had eerder wat leuks gedaan met decorage, doek of iets in die richting dan alles maar volduwen met aluminium. Je ziet door de truss de DJ niet meer zegmaar...

Verder ziet het er netjes uit, inderdaad weinig aan op te merken.
              backdrops hadden we achterom de DJ gedaan, in een halve boog aan scaffpipes gemonteerd tussen rechtopstaande trusses.
              Grootste deel van trussing zijn support-structuren, omdat er in zo'n tenten niet echt riggingpunten zijn. En ik kuis liever achteraf 200 m truss af, dan dat ik 200 m² backdrop kan weggooien door de modder en ander vuil (het blijven tenten, midden in een weide...)
              En zicht in de tent viel wel mee, misschien niet zo duidelijk op foto's, maar dan vooral dat de tent dik 50 meter lang was, en er meer dan 3000 man was, waardoor tent dus ook bomvol stond (was ook nog een tweede, kleine tent weliswaar)

En inderdaad, aan de dwarstrussing rigging ophangen zou niet zo'n geweldig idee zijn, vrees dat je einde van de party niet haalt dan...

Comment

• voederbietel
                • Feb 2005
                • 197

zeer strak!
                Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• maarten_dever
                  • Jun 2002
                  • 150

podium >> backdrop ontbreekt nog !

de rest spreekt wel voor zich.

Comment

• Vervallen

het kan aan mij liggen, maar zijn dat sjorbanden? En ik mis wat baseplates. of liggen die onder het zand. MEt dit gewicht gaat een trussen zich wel ingraven lijkt me

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

op foto1 zie je wel baseplates, dus die zullen wel onder laagje zand zitten..

Comment

• walter
                        • Feb 2005
                        • 34

Je hebt hier EV MT2 staan zeg je, hoe werkt dit qua spreiding als de toppen op hun zij liggen?

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

het kan aan mij liggen, maar zijn dat sjorbanden? En ik mis wat baseplates. of liggen die onder het zand. MEt dit gewicht gaat een trussen zich wel ingraven lijkt me
                          Sjorbanden ? rond de speakercabinets, ja, anders trillen de cabinets van elkaar door de bas.
                          En baseplates liggen er uiteraard onder, maar hebben ze een laagje zand overgegooid vanuit organisatie, denk voor het zicht of voor valpartijen te voorkomen...

citaat:Geplaatst door Walter

Je hebt hier EV MT2 staan zeg je, hoe werkt dit qua spreiding als de toppen op hun zij liggen?
                          Gewoon hoorns in cabinet 90° draaien, en bij gebruik van 1 stack per kant (zoals hier) middrivers naar binnen toe leggen, high-drivers naar buiten toe.
                          Achterin (delay) waar 1 mid/high cabinet per kant ligt, hadden we 60*40 spreiding, voorin (mainstack) waar 2 mid/high cabinets per kant liggen was onderste 90*40 en de bovenste 60*40, met een kleine infill vlak voor de DJ-booth met 2 deltamax mid/high cabinets 90*40.

Comment

• Vervallen

ik dacht dat de trussen met sjorbanden vast zaten, maar ik kan het niet goed zien. Wellicht vergis ik me.

Comment

• Kevin_DM
                              • May 2003
                              • 577

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

ik dacht dat de trussen met sjorbanden vast zaten, maar ik kan het niet goed zien. Wellicht vergis ik me.
                              Bovenin, ja, inderdaad, en errond extra gesafed met steels en scaffclamps.
                              Straps zijn eerder gebruikt ter montage.

Comment

Working...