From a distance - musicalkoor connection

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

From a distance - musicalkoor connection

Hierbij een paar foto's van een klus afgelopen weekend waarvoor Maarten en ik licht hebben gedaan.

Materiaal:
    - avolites Pearl 2000
    - 8 robocolor tbv. kleurwash op buitenste projectieschermen
    - 6 5 Star systems Spica
    - 8 thomas striplights 2ch (tegenlicht)
    - 4 thomas striplights 1ch (voetlicht)
    - 2 Source 4 par
    - 6 Fresnel 500W
    - 4 PC 500W
    - 1 CCT profiel 500W
    - Jem technohaze
    - 3 Doorzichtschermen
    - 1 Hitachi 3000 ansilumen beamer

- ...en maar 2 X 16A 3p beschikbaar...

Uitvoerend koor: Connection - Castricum
    Regie: Marc Smit
    Lichtontwerp / voorstellingsleiding : Pieter Huijgen
    Operator: Maarten Heijdra

Lid van het Front tegen zijlicht
  • maarten
    • Jan 2002
    • 268

ziet er goed uit !!

maar als je lid bent van een front tegen zijlicht waarom staan die yokes dan aan de zijkant

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Qua creativiteit en ontwerp helemaal in orde!

Gewoon een DMX bar in de voortruss voor de Fresnell's??? Wie niet sterk is moet slim zijn zeker Alleen jammer dat ik daarachter kwam omdat die slordige bekabeling in de voortruss me opviel[B)] Door een rolletje tape mee te nemen ga je niet meer stroom verbruiken hoor en de smoes over geen tijd hebben we al genoeg gehoord hier, ook je kabels aftapen is onderdeel van het veilig werken en hijsen boven publiek.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

citaat:Geplaatst door kokkie

Qua creativiteit en ontwerp helemaal in orde!

Gewoon een DMX bar in de voortruss voor de Fresnell's??? Wie niet sterk is moet slim zijn zeker Alleen jammer dat ik daarachter kwam omdat die slordige bekabeling in de voortruss me opviel[B)] Door een rolletje tape mee te nemen ga je niet meer stroom verbruiken hoor en de smoes over geen tijd hebben we al genoeg gehoord hier, ook je kabels aftapen is onderdeel van het veilig werken en hijsen boven publiek.
        DMX bar hing er alleen ivm. een storing op het laatste moment...
        Voor dit soort toepassingen gebruik ik dus geen tape maar jan-willempjes, werkt sneller en je kan later makkelijker kabels er bij hangen.
        Op de foto's viel mij het ook pas voor het eerst echt op, in de zaal was het totaal niet storend.

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Ik sluit me aan bij de rest, erg netjes! Hier en daar wat donker, maar aan de plaatjes te oordelen was dat gewoon de bedoeling. Geen last gehad van familie die kwam klagen dat zoon/dochter/broer/zus/pappa/mamma slecht te zien was?

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

citaat:Geplaatst door Jasper-Lichtbron

Ik sluit me aan bij de rest, erg netjes! Hier en daar wat donker, maar aan de plaatjes te oordelen was dat gewoon de bedoeling. Geen last gehad van familie die kwam klagen dat zoon/dochter/broer/zus/pappa/mamma slecht te zien was?
            Die donkere lichtbeelden waren juist de bedoeling: was na een climax een soort schimmenspel. In de choreografie is er ook rekening gehouden met de schermen: een aantal keer stonden bewust mensen daar achter.

Als je een mooi gevarieerd plaatje neerzet krijg je echt niet zo snel klagende mensen naar je toe. Let wel: foto's zijn natuurlijk altijd wat donkerder dat het toneelbeeld.... (grote sluitertijden zijn niet bevorderlijk voor je foto's)

Comment

• maarten
              • Jan 2002
              • 268

hahaha nu je het zegt over die front truss inderdaad niet heel netjes

komt vooral doordat we problemen hadden met een dimmerblok en daar geen spare van hadden dus maar zo opgelost! en dat tijdens het standen maken dus snel ophangen en weer verder gegaan.

citaat:
              --------------------------------------------------------------------------------
              Geplaatst door Jasper-Lichtbron

--------------------------------------------------------------------------------

maar een persoon horen klagen over een movinghead die een keer in z'n ogen stond te schijnen
              (maar niet proberen uit te leggen dat het idee van een blind-out is)

Comment

• Wautah
                • Mar 2005
                • 32

Yo pieter alles wel... ik zie 1 foto die mij nogal bekend voorkomt...
                SOM????

Zag er goed uit man

Groetjes

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

citaat:Geplaatst door Wautah

Yo pieter alles wel... ik zie 1 foto die mij nogal bekend voorkomt...
                  SOM????

Zag er goed uit man

Groetjes
                  Hey Wautâh!

Idd SOM-scene. Al waren de nonnen daar beter
                  Kom waarschijnlijk 18 januari ff biertje drinken in Scheveningen..

Comment

• Wautah
                    • Mar 2005
                    • 32

18 januari hmmz dat duurt nog wel ff... Je bent welkom ik zal het welkomstcomitee informeren

Comment

Working...