Verjaardagfeesje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekal
    • Jul 2003
    • 62

Verjaardagfeesje

Even een erg gewaagde constructie die ik heb neergehangen.
    kon het gewicht makkelijk hebben, maar mag zoiets wel ?

,verder wil ik er aan toevoegen dat we dezelfde bassen.6 x rcf esw1018 / 2 x nexo ls500 ook naast elkaar in een rij hebben gelegd in dezelfde zaal en de bas zeker 40% zo intens was als deze opstelling.
    dus volgende keer ga ik mooi koppelen in het midden.

dit is mijn eerste "grote" productie dus laat me heel. ( lol )
    ,ik doe normaal enkel tot 100 a 150 man.
    Waarom niet ?
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Ik mis de basisverlichting (parren).
    Op de foto's ziet het er niet echt druk uit, hoeveel man was er ongeveer?

Ik vind je truss ontwerp erg mooi, maar ben ook wel benieuwd op dit zo mag

Voor de rest lijkt het me een leuk verjaardag'feestje'

Comment

• rekal
      • Jul 2003
      • 62

Mmm budget was 500 euro, en ik moet zeggen dat parren niet echt nodig waren.
      er hingen 8 x movinghead, 7 x scan, 12 tubes en 2 blinders .. de movingheads, scans en ledtubes stonden de hele tijd aan en er was licht genoeg. ( had wel 2 4bars 4000w en strobo 2000w maar heb ze niet gehangen vanwege 3x32A max, liever safe dan neipent met de stroom om te meoten gaan )
      je zou zeggen klote lichtshow dus. oke dat klopt maar het was voor mn eigen verjaardag en ik ga zelf dan toch niet achter de lichtknoppen staan dus gewoon wat programma'tjes laten lopen en niemand die dat merkt.
      de foto's zijn gemaakt voor 22:00h en dan is hier in Belgie nog geen kat op feesten.
      Waarom niet ?

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

ik wil niet je onwerp afkraken, maar ik zie:

Schuine reeptrek
        bevestiging van ketting rechtstreeks op alluminium.
        belasting van de dunne pijpjes van de truss.

En oww, ik ben echt heeel benieuwd naar je berekeningen.
        behalve dat deze constructie op deze manier echt niet mag, ben ik dan wel benieuwd waarom je niet toch minimaal nog even een 5e takel in het midden hebt gebruikt bij deze uhm: bijzondere constructie.

buiten wat allemaal niet mag:

Ik mis conventioneel licht
        een Dj podium met een mooie booth erop maar dat an door je budget komen

en beste gozer, je hebt een licht en geluid verhuurbedrijfje (tenminste dat zeg je) en dan ga je zoiets bouwen, je laat er mensen onder, maakt foto's en plaatst ze vervolgens hier.

daarna vraag je in je eigen topic of het eigelijk wel mag.

Sorry hoor maar dat vindt ik echt heel vreemd

shame on You
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rekal
          • Jul 2003
          • 62

allereerst heb ik geen 5de takel gehangen omdat de nok van het dak te hoog was voor de ladder. ( 12m )
          die 5de takel was inderdaad leuk en deze staat wel op het plan maar is in de praktijk weggelaten dus. , we hebben hem uitvoerig getest zoals je ziet door er lekker aan te gaan hangen in het zwakste punt en dan ook lekker mee te wippen.
          En het gaf geen krimp.
          er hangt al met al 125kg in waarvan het niet eens in het midden maar 4 stuks recht onder de takel en de andere 4 heads beetje meer naar midden.

Waarom ik vraag of het wel mag ? omdat ik dit dan weet voor volgende zitting.
          Waarom ik er mensen onder durf laten staan ? omdat de construktie het makkelijk kan hebben met dat beetje wat erin hangt.

ik vind een construktie van pakweg 70kg met 125kg lampjes erin en dit verdeeld over 4 takels van 500kg zoniet 1000kg best wel te doen.

Risico als je het mij vraagt : geen
          Les wat ik eruit wil trekken : mag het officieel wel zonee waarom niet ( ervan uitgaande ik steels gebruik )
          De steels die ontrebreken is wel een feit maar door weeral het slappe gewichtje niet zo erg.

en waar hang ik iets op en de buisjes zelf ?
          als je die driehoeken op de achterste 4truss bedoelt dan vind ik je comentaar wel wat overdreven omdat, dit A niet boven volk is en B ocharme max 12kg op een trusbuisje hangt.

basisverlichting of niet ? daar kiest de klant zelf voor ( in dit geval ik ).

maargoed ik ben jong, en moet dus nog veel leren
          Waarom niet ?

Comment

• PHsound
            • Mar 2002
            • 190

ziet er opzich leuk uit maar mag natuurlijk nooit [}]

Maar wat me dan ook opvalt is dat je zegt een budget gehad te hebben van 500 euro...
            Dan vind ik dat je toch echt veel te veel uit de vrachtwagen hebt geladen wandt voor dat bedrag had ik zeker de helft erin laten staan!

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Op zijn nederlands vind ik dit marktverziekerij.....

En ik zie langschalmige ketting in het hele verhaal ????

Dus om je verhaal te beantwoorden of zoiets mag ?

NEEN ! Verder weiger je een takel te plaatsen op het punt waar dat het hardste nodig is... nl het midden.

In feite speel jij dus met de levens van je gasten...

Ondenkbaar !
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• LichtNichtje
                • Nov 2004
                • 220

en dan is rinus nog niet langsgeweest...

Comment

• Italio
                  • Jan 2004
                  • 47

Wat ik het aller raarste vind is dat je het eerst gaat uitvoeren en daarna je pas gaat afvragen of het wel mag of kan[B)]
                  Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• William
                    • Oct 2002
                    • 233

En dan nog, even aan een trussje hangen om te kijken of het blijft hangen lijkt mij niet de manier om daar het beste achter te komen. Denk ook niet dat je dat bij Rinus op zn cursus als lesstof krijgt.
                    V*L...........punt

Comment

• Silence
                      • Apr 2003
                      • 50

Ik vind de constructie wel leuk bedacht, en waarom altijd parren? Om dan zoals de meeste er van die domme kermiskleuren in te steken zeker. Er kan ook sfeer zijn met enkel koppen.
                      silence lighting

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

citaat:Geplaatst door rekal

De steels die ontrebreken is wel een feit maar door weeral het slappe gewichtje niet zo erg.
                        Niet erg? Is het niet erg als er iets dat zo licht is naar beneden komt zetten? Ik neem aan dat je je bewust bent van onze zwaartekracht van ongeveer 10 meters per seconde in het kwadraad!?!?
                        Ik heb ooit gezien dat tijdens een feest een bout waarmee een PAR-can aan een T-bar zat bevestigd, gedeeltelijk was losgetrild (klein stukje maar). Wat doe je als deze bout extreem kort is en dat het feest lang genoeg duurt om volledig los te trillen? Gebeuren toch ongelukken mee, ondanks dat ik een PAR-can ook niet zo zwaar vind!

Wat ik erg pijnlijk vind om te zien: die schuine trussen bevestigen met schakelkettingen. Lijkt me not-done, ongeacht of dat de ketting het schamele gewicht kan houden.

En dan ook nog takel 5 weglaten, terwijl je je ervan bewust was dat je 'm hard nodig had. Leuk dat je er aan kan hangen, maar wat doe je als 1 van de takels het spontaan begeeft en de andere 3 het niet aankunnen?

Ik heb niet heel veel kennis van rigging, maar toch lijkt mij dit niet zo veilig!

Om positief af te sluiten: leuk lichtplan!

Comment

• rekal
                          • Jul 2003
                          • 62

door het midden te verbinden zoals ik gedaan heb is het zelfs zo dat als er 2 takels van de 4 weg zouden vallen het geheel nog steeds in de lucht hangt. ( moeten ze wel diagonaal tegenover elkaar hangen natuurlijk )
                          getest ? jip

maargoed al met al moet ik dus volgende keer steels menemen.
                          weet je wat het is, ik heb zelf geen hijsmaterialen en die verhuurder had me spanriemen meegegeven en dit vond ik wat link dus daarom heb ik de spanriemen weggelaten en de takels rechtstreeks op de truss bevestigd.
                          Waarom niet ?

Comment

• snoei
                            • Apr 2003
                            • 168

dan moet je toch verrekte goed materiaal kunnen inhangen als het geheel op 2 takels blijft hangen.

Comment

• tuurKE
                              • Jan 2005
                              • 252

Ik zie hier een heleboel reacties dat het niet mag, (levens)gevaarlijk is,.... Maar ik zie bijna nergens deze beweringen gestaafd worden.
                              Ik vind het een originele manier van riggen, niet simpel om uit te rekenen, daar ben ik zeker van. Mss kan de topicstarter eens vertellen hoever de takels uit elkaar hingen (hoelang de truss tussen 2 takels was). Dan kunnen we weer wat verder. Het enige waar dit niet goed voor is, is voor de cirkels op zich, als je ze drie keer zo gebruikt, is het bijna niet meer mogelijk om ze mooi rond in elkaar te krijgen.
                              Voor de rest leuke set, alleen weinig basisverlichting.

greetz Tuur
                              Maar wij hebben.......
                              .......chamsys!!

Comment

Working...