citaat:Geplaatst door rekal
ik weet ondertussen hetgeen ik moet weten.
steels gebruiken, de truss niet meer zo ophangen ( niet goed voor de cirkel zelf ), en geen langsgalmige ketting meer gebruiken.
toevoeging/
een dergelijke ketting van 6mm als op foto breekt heus niet op 150kg laat staan 15kg wat ik eraan hang. ( dat het niet mag das een feit ).
wel valt mij een staal/alluminium opmerking op, wat is daar verkeerd aan dan ? ik neem aan dat een steel ook een staaldraad is ? ( tenminste als de plastik versleten is ) en je dan ook alluminium op staal hebt ?
citaat:Geplaatst door tuurKE
tis hier plots zo stil geworden??????
geen reactie meer van de topicstarter?
greetz Tuur
tis hier plots zo stil geworden??????
geen reactie meer van de topicstarter?
greetz Tuur
steels gebruiken, de truss niet meer zo ophangen ( niet goed voor de cirkel zelf ), en geen langsgalmige ketting meer gebruiken.
toevoeging/
een dergelijke ketting van 6mm als op foto breekt heus niet op 150kg laat staan 15kg wat ik eraan hang. ( dat het niet mag das een feit ).
wel valt mij een staal/alluminium opmerking op, wat is daar verkeerd aan dan ? ik neem aan dat een steel ook een staaldraad is ? ( tenminste als de plastik versleten is ) en je dan ook alluminium op staal hebt ?
Het probleem tussen staal en alu is dat het staal gewoon deuken in je alu gaat duwen als het op één punt belast is (dus in jouw geval met de langschalmige kettingen) Een steel buigt mooi rond je truss, en je gaat dus minder druk hebben.
P= F/A, dus als A (oppervlakte) groter wordt, verlaagt de druk.
Dat is dus het voordeel van steel tegenover kettingen...
Comment