Verjaardagfeesje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

citaat:Geplaatst door rekal

citaat:Geplaatst door tuurKE

tis hier plots zo stil geworden??????

geen reactie meer van de topicstarter?

greetz Tuur
    ik weet ondertussen hetgeen ik moet weten.
    steels gebruiken, de truss niet meer zo ophangen ( niet goed voor de cirkel zelf ), en geen langsgalmige ketting meer gebruiken.
    toevoeging/
    een dergelijke ketting van 6mm als op foto breekt heus niet op 150kg laat staan 15kg wat ik eraan hang. ( dat het niet mag das een feit ).

wel valt mij een staal/alluminium opmerking op, wat is daar verkeerd aan dan ? ik neem aan dat een steel ook een staaldraad is ? ( tenminste als de plastik versleten is ) en je dan ook alluminium op staal hebt ?
    Bij die langschalmige ketting gaat het hem vooral om het feit dat hij langschalmig is, daardoor komt alle duk op één punt, bij kortschalmige kettingen op meerdere punten.
    Het probleem tussen staal en alu is dat het staal gewoon deuken in je alu gaat duwen als het op één punt belast is (dus in jouw geval met de langschalmige kettingen) Een steel buigt mooi rond je truss, en je gaat dus minder druk hebben.
    P= F/A, dus als A (oppervlakte) groter wordt, verlaagt de druk.
    Dat is dus het voordeel van steel tegenover kettingen...
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• rekal
      • Jul 2003
      • 62

ik ben eens wat riggingforums aan het doorspitten ( had ik veel eerder meoten doen ) en kom tot de conclusie dat ik die befaamde Rinus Bakker wel een toffe peer vind. mn complimenten met je verwoordingen iedere keer weer !
      hij zal 1 van deze ook hier zijn zegje wel doen. ik wacht.

Bij deze allen bedankt voor de info en ik zal de hijstheorie ook volgende productie meenemen naar de praktijk ! steels zijn inmiddels besteld 8 stuks en ook 8 nieuwe takels.

laatste vraagje als die langsgalmige ketting niet mag, mag kortschalmige wel dan ? dan koop ik die toch en flikker ik het beetje langschalmig wat ik heb gewoon weg.

wat ik ook eruit afleid is dat dit dan ook niet mag, worden ook volgende week vervangen !.
      Waarom niet ?

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Als plastic versleten is enniet te repareren, dan is het helaas einde oefening voor je Steel teneinde je truss te besparen op schade...

(staal is harder dan allu, en bij krachten die door staal op allu gevormd zullen worden, zal staal qua verbuiging altijd winnen ten opzichte van allu... dus einde truss....)
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Dit is in jou voorbeeld volgens mij wel kortschalmige ketting, maar waar ik moeite mee heb is de manier waarop het aan de trussklemmen bevestigd zit.

je belast het op een rare schuine manier. gewoon niet zo doen dus, neem gewoon een klem met een hijsoog en een steel of ketting met een dubbele musketon, dan is er geen enkel probleem.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• tuurKE
            • Jan 2005
            • 252

ik ben blij dat je er iets van opgestoken hebt! Maar eigelijk had ik van een SOS-er toch beter verwacht!

Zo zie je maar, een mens is nooit te oud om te leren. Voorwaarde is dat hij wil leren, hebben er sommige hier op het forum nogal wat moeite mee!

greetz Tuur
            Maar wij hebben.......
            .......chamsys!!

Comment

• rekal
              • Jul 2003
              • 62

lol hoe weet jij dat ik bij SOS werk ? is dit zo bekend dan ?
              het is gewoon en feit dat ik bij alle firma's waar ik tot nu toe werkte of werk van deze fouten tegen kom.
              En als niemand het goed doet weet ik ook niet hoe het moet, het is inderdaad dat ik bij SOS wakker ben geworden en zag dat het bij Eml, Cando, Flashlight er wel even aan toe ging dan "zomaar effe iets ophangen".
              Bij alle 4 van de 5 firma's waar ik op dit moment werk ga ik eens even praten over het veligheid aspecten.

Dank voor de wakkerschudding,
              Waarom niet ?

Comment

• Lj_Mouzer
                • Jan 2005
                • 125

Is het nou Belgisch eigen , dat ze met kleine langschalmige kettingkjes zitten te kutten en zelf aan een rig gaan hangen [?]
                Als je het echt goed fout wilt doen kijk dan eens op dekasound.be
                Dat zijn pas de echte prutsers[xx(]
                Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

citaat:Geplaatst door rekal

Bij alle 4 van de 5 firma's waar ik op dit moment werk ga ik eens even praten over het veligheid aspecten.

Dank voor de wakkerschudding,
                  Lijkt me geen overbodige luxe, als ik naar deze foto kijk die ook op je site staat:

All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• rekal
                    • Jul 2003
                    • 62

haha ***** moest die foto nou weer. ( zal de baas leuk vinden als die hier komt kijken )
                    let maar op volgende producties, steel en veiligheid.
                    ( kheb vandaag toevallig een nieuwe digitale camera gekocht zodat ik alles lekker kan kieken ,panasonic dmc-ls1, )
                    watch me...
                    Waarom niet ?

Comment

• ljmartijnw
                      • Apr 2004
                      • 133

Begin eerst eens met het zinnetje wat je zelf aangeeft: "verdeeld over 4 takels van 500kg zoniet 1000kg best wel te doen." Hoeveel is het nou?
                      Testen van je grid zegt niet genoeg, langdurige belasting doet veel meer dan er even een paar minuten aanhangen met ze tweeen.

Het blijft dan toevallig nu wel hangen, maar de volgende keer gebeuren er ongelukken.

voor de rest lights are great!
                      Down Under.

Comment

• avo-dave
                        • Sep 2005
                        • 26

@G-lite,

als je niet 100% zeker bent is het toch veel beter en VEILIGER om het eventjes aan die mensen te vragen?
                        heb niet gezegd dat iemand met 5 meter truss in garage moet beginnen bellen en mailen naar leveranciers...

maar voor deze constructie was het misschien beter geweest...

Comment

Working...