Theater: Heksenjacht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Je zou evt ook 2 sirius24 tafels in master-slave mode kunnen hangen. Dat is ongeveer net zo groot als een sirius48. Elke tafel moet dan echter z'n eigen dmx-upgrade krijgen, en die 2 lijnen moet je apart naar de dimmers trekken (of er een merger tussen hangen).

evt weet ik nog wel een sirius24 voor je te koop (zonder dmx)

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

uhu, geen slecht idee. Moeten we juist nog een tweede sirius vinden. Zou het niet makkelijker zijn om ipv elke tafel up te graden, gewoon een 48 kanaals multiplexer te zetten, met 2x 24kanaals ingang?
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Stijn Vanstiphout
        • Oct 2000
        • 1160

Dat er eens een lamp geen safety heeft kan ik praktijkgewijs nog inkomen, maar dat die dan aan de klem bevestigd is m.b.v. een vleugelmoer, dat is wel schrikwekkend..

mvg,
        Stijn Vanstiphout,
        LVL Multimedia
        België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

Originally posted by driesmees
          Met kettingen riggen is op zich niet echt een probleem, zolang je kettingen niet langschalmig zijn. Er zijn betere dingen, maar als deze niet beschikbaar zijn is het roeien met de riemen die je hebt.
          Als ik op deze foto geen langschalmige kettingen zie, dan mag jij zeggen wat het wel zijn...

En over de safties, We gebruiken enkel safeties voor intelli en voor four/sixbars. We hebben geen +70 safeties liggen zodat we elke spot appart kunnen safen...
          Beetje nutteloze opmerking aangezien dit je eigen materiaallijstje is:

30x PC 500W
          12x PC 1kW
          2x PC 2kW
          8x PAR 500W MFL
          5x bouwspots (zaallicht + 1 toplicht)
          2x sunstrip 2
          2x Profiel 1kW
          40x nijperspotje 100W (backstage + accentjes)
          6x Symetrische flood 1kW
          Je hebt dus hooguit(!!!!) twee safeties gebruikt...

Originally posted by tuurKE
          En ik vind dat de regie er ook een beetje rommelig bijligt.
          Heb je wel goed naar alle andere foto´s gekeken dan??

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Even 3 vraagjes: [LIST=1][*]wat is dat voor slangetje bij je mengtafel?[*]waarvoor waren de sunstrips?[*]stonden de amperemeters van je Lite-Puter case zo hoog op een piekmoment of constant?[/LIST]
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

En waarvoor dat gevaarlijke koffertje??

Die zou ik niet in de trein laten staan.... Dan heeft de Explosieven Opruimingsdienst weer een ritje.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by Stijn Vanstiphout
                Dat er eens een lamp geen safety heeft kan ik praktijkgewijs nog inkomen, maar dat die dan aan de klem bevestigd is m.b.v. een vleugelmoer, dat is wel schrikwekkend..

mvg,
                Stijn,

Wat is daar zo schrikwekkend aan? Wordt toch altijd gedaan?
                Of vind je dat er een zelfborgende moer op moet??

Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

Originally posted by SPS
                  Stijn,

Wat is daar zo schrikwekkend aan? Wordt toch altijd gedaan?
                  Of vind je dat er een zelfborgende moer op moet??

Paul.
                  Hier zeker een voorstander van de zelfborgende moer! Veiligheid boven alles!!! En met voldoende juiste ringen draait dit ook nog goed.

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

Originally posted by Stijn Vanstiphout
                    Wat is er erg aan een vleugelmoer? Zal heus niet losdraaien hoor...

@ delighted:

Geen enkele safeties, er is geen enkele fourbar gehangen, maar allemaal losse parren...

Blijkbaar is er toch een langschalmige tussengesukkeld. Ik dacht nochtans enkel kortschalmige tegengekomen te zijn... Maar zoals ik al zij, ik heb maar een klein deeltje van de rigging gedaan.

Het koffertje diende voor het kampvuur, dat je op de foto's ziet, werd mooi aangestoken. Was met brandpasta. Meer moet je mij er ook niet van vragen.

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                    Even 3 vraagjes: [LIST=1][*]wat is dat voor slangetje bij je mengtafel?[*]waarvoor waren de sunstrips?[*]stonden de amperemeters van je Lite-Puter case zo hoog op een piekmoment of constant?[/LIST]
                    1. Home made door iemand van het toneel héél handige lampjes. Is eigenlijk een slangetje van in de industrie, kan je mooi verbuigen. Daarin dan een witte LED verwerkt, en onderaan het slangetje een magneetvoet.

2. Die verlichtten de benedenverdieping (zie foto's)

3. Het zijn voltmeters, duiden mooi 400V aan. Dit omdat het dimrack ook op 230 te schakelen is...
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Ha daar zijn die Force trussen dan! Leuke hernieuwde kennismaking.

....een foutje gemaakt door op de las te belasten...
                      En over de op de lassen gerigged.
                      Ik snap niets van deze opmerkingen.
                      'op de las belasten' en 'over de lassen riggen' zijn een beetje vreemde opmerkingen.
                      Elke truss moet in principe in de vakwerk-knopen worden ondersteund.
                      En aangezien zo'n knooppunt nou eenmaal de plaats is waar de randstaven (hoofdbuizen) en wandstaven (diagonalen en verticalen) bij elkaar komen is het onoverkomelijk dat er daar ook lassen zullen zitten.....
                      Kortom - je zult altijd de lassen belasten
                      ==> ofwel op druk (is de voorkeurwat mij betreft)
                      ==> ofwel op trek (geen probleem, zolang dat allemaal goed door de constructeur berekend is)

Enne....
                      die ketting is wel degelijk langschalmig en dus 'ontoelaatbaar!'.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...