Tilburg rocks voor Tuzla

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TPL
    • Jan 2005
    • 63

Tilburg rocks voor Tuzla

Vorrige week Donderdag 27 april, een benefiet concert gedaan voor Tuzla (Bosnië). Concert vondt plaats in de stadssporthal te Tilburg.

Hier eerst wat foto's

Begin van de bouw, begin podium + rig towers voor geluid

subkasten zijn ook aangekomen, merk BMS dubbel 18" br

Top kasten ook van het merk BMS

Nog wat podium delen,

Geluid per kant, 4 subs gestackt, 4 toppen gevlogen

Mede klasgenoten aan het tikken

Over entosiaste klasgenoot

Ground support

Dubbel carree

De hele materiaal lijst ken ik ook niet uit mijn hoofd, mijn functie die dag was PL (ploeg leider) en tijdens de show truble shouter. Klus is mede gedaan met forumlid PHsound die tijdens de show Stage manager was

Kleine materiaal lijst die zo in mij op komt

8x sub
    8x top
    2x sound rig towers
    1x Electra E3 foh tafe
    1x fx player rack
    1x insert rack

Licht

1x SGM regea live

Ik zal vragen of mijn klasgenoten de boel nog even willen aanvullen (de genen die het weten)

Was een leuke klus opzich voor veel jongens die nog nooit zoiest hadden gedaan. Klus is uitgevoerd door sound & vision ROC MB.

Vragen? stel ze
    Last edited by TPL; 02-05-06, 00:44.
    als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in
  • TPL
    • Jan 2005
    • 63

Hier nog 3 foto's van tijdens de show,

Altair electra E3 foh tafel

Podium vanuit de zaal

Podium vanaf de monitor wing gezien
    Last edited by TPL; 02-05-06, 00:42.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

ziet er wel leuk uit.

ben trouwens wel benieuwd naar foto's van je monitor setup.. Heb je daar toevallig foto's van?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• TPL
        • Jan 2005
        • 63

Mmm heb even het mapje met door mij geschoten foto's doorzocht maar kon even geen foto's vinden van de monitor setup. Mischien dat een van de klasgenoten nog wat foto's heeft geschoten van de monitors.

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

Originally posted by misterBoem
          De hele materiaal lijst ken ik ook niet uit mijn hoofd, mijn functie die dag was PL (ploeg leider) en tijdens de show truble shouter. Klus is mede gedaan met forumlid PHsound die tijdens de show Stage manager was

Kleine materiaal lijst die zo in mij op komt

8x sub
          8x top
          2x sound rig towers
          1x Electra E3 foh tafe
          1x fx player rack
          1x insert rack

Licht

1x SGM regea live
          Voor een ploegleider/troubleshooter weet je wel heel weinig van de set af...

Comment

• TPL
            • Jan 2005
            • 63

Ik was ook de nood oplosing van die dag, het eerst helemaal mijn taak niet om het hele zaakje op gang te krijgen en bezig te houden. Heb dus alles de hele dag moeten doen met wat zie ik, waar kunnen ze nog iemand gebruiken. Dus meer heel de dag mannetjes overal naartoe sturen. En daarbij kwam dat eigelijk alleen 2 mensen van de organisatie presies wisten wat er aan materiaal kwam en dat, dat heel slecht gecomuniceerd is naar de rest van het team.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Wederom het bewijs dat studenten van een ROC opleiding uitsluitend onder directe begeleiding/aansturing op een verantwoorde manier kunnen werken.
              Regia was een vertrouwde tafel voor de lichttikker van dienst?
              Heb zelf redelijk wat ervaring op deze tafel, maar zou um niet zonder enige voorkennis op een klus tegen moeten komen.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• TPL
                • Jan 2005
                • 63

De licht tikker is een van de studenten, het bedrijf waar hij werkzaam is heeft deze tafel ooit aanschaft en hem daar een aantal curzusen in gegeven. Het licht zat dus wel goed. Ik ben het helemaal on eens met jou stelling dat leerlingen van een ROC niet zelfstandig productie kunnen draaie. Er is een hele grote groep jongens aanwezig die inderdaad wat missen maar dat komt meer door dat de opleiding te breed is. Er zijn namelijk jongens bij die graag verder willen in Beeld techniek, of iets in een theater willen, deze worden door de school "gedwongen" om iets te gaan doen waar ze eigelijk geen zin in hebben. Er liep bijvoorbeeld die dag ook een jongen rond die in de radio wereld zit, die had nog nooit zo'n productie gezien/meegemaakt. Met dat soort jongens heb ik totaal geen moeite je zit op een opleiding om dingen te leren, hij weet dat hij er later weinig mee te maken zou krijgen maar toont tog de wil en de interesse om iets te leren en iets goed te doen. Hij wouw graag iets over licht leren, dus heb ik hem het licht mee laten opbouwen op het podium. Tegen de mensen daar gezegd luister eens deze jonge wilt hier iets van leren.

Maar er zijn genoeg mensen die ik alleen iets kon laten doen omdat ik wist dat ze vanuit hun werk ervaring het vaker hadden gedaan, en als iemand aan mij vroeg of ze ergen mee mochten lopen om te leren regel ik dat gelijk. Iedereen moet dit vak (ergens) leren.

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

Worden dit soort klussen ook door eerste jaars studenten gedaan?

Comment

• mac tecson
                    • Feb 2006
                    • 348

Ziet er goed uit. Ik ben inderdaag benieuwd naar een uitgebreidere materiaallijst.

Het is heel goed dat iemand de leiding neemt en de baas speelt (duim omhoog); voor democratie is soms even geen plaats, want alles is geregeld en dan moet het ook zo gebeuren. Ze hebben we dat een keer op onze school gedaan. 1 algemene baas, 1 geluid, 1 licht en 1 beeld. En iedereen wat loopvolk.

Comment

• delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

Originally posted by mac tecson
                      Het is heel goed dat iemand de leiding neemt en de baas speelt (duim omhoog); voor democratie is soms even geen plaats, want alles is geregeld en dan moet het ook zo gebeuren.
                      Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar.

1) Het is op iedere porductie inderdaad erg handig en noodzakelijk dat iemand de touwtjes in handen heeft. Maar diegene moet dan wel overzicht hebben in hetgeen er moet gaan gebeuren. Hij of zij zal dus redelijk nauwkeurig moeten kunnen beschrijven hoe een totale set ongeveer in elkaar steekt.

2) Democratie is een heel andere aspect. Ten eerste is er op locatie sowieso weinig ruimte voor democratie. Het plan is op de tekentafel gemaakt en zal zo in de praktijk uitgevoerd moeten worden. Hoe groter de producties hoe belangrijker en heiliger de tekeningen worden.

Comment

• mac tecson
                        • Feb 2006
                        • 348

om punt 1 en 2 aan elkaar te koppelen: degene moet die de leiding heeft vooert het plan uit en stuurt anderen aan. Daarin is dus geen plaats voor democratie. Heeft wel degelijk met elkaar te maken.
                        Maar we dwalen van het onderwerp af merk ik.

Comment

• deloitte
                          • Sep 2005
                          • 135

heej
                          ziet er netjes uit voor een school project, ik zie dat je met de Regia live werkt? is hij makkelijk en overzichtelijk? wat heb je er mee aan gestuurt?

gr bram
                          voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Originally posted by misterBoem
                            Hier nog 3 foto's van tijdens de show,

Lekker druk showtje zo te zien. Waren de mutegroepen stuk of de DJ mixers allemaal verhuurd?
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Een stel ROC studenten dat zelfstandig een complete productie draait, van begin tot eind, van load in tot na de load out...
                              Zelfstandig een groundsupport bouwt, zelfstandig de PA wings bouwt, zelfstandig een podium plaatst...

Zal wel helemaal aan mij liggen dat ik dat merkwaardig vind.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...