Tilburg rocks voor Tuzla

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Er zijn niet zoveel foto's van het licht, maar is een groundsupport niet een enorme overkill voor wat er hangt?
    Was een trussje voor en achter op statieven niet genoeg geweest? Of is er voor groundsupport gekozen om het leer-aspect?

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Wat mij met name opvalt is het gebrek aan taaltechnische vaardigheden der studenten... Toch jammer om jezelf te presenteren als iemand die echt heel goed geluit, ligd of fideo kan doen...

Dit soort projecten zijn leuk, en geven zogenaamd vrijheid en inzicht aan de student. Helaas kunnen de studenten vaak absoluut niet mixen, maken ze zich drukker om de lichttafel dan het lichtplan, en zijn ze niet toe aan de verantwoordelijkheid die een show met zich mee brengt. Er zit nog zoveel enthousiasme en spanning in het technische verhaal, dat er bij lange na nog geen overcapaciteit is om creatief te kunnen denken.

En die 7 a 8 leerlingen per klas die professioneel werken is ZWAAR overdreven. Ik schat (gebaseerd op praktijkervaring met erg veel stagaires) 1 op de 100...

grtz Arvid
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Waarbij die ene op de honderd dan doorgaans niet een leidinggevende functie heeft tijdens zijn/haar bedrijfsmatige activiteiten....
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Ook foto's van de dimmerrack's?
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• voederbietel
            • Feb 2005
            • 197

Originally posted by AJB
            Wat mij met name opvalt is het gebrek aan taaltechnische vaardigheden der studenten... Toch jammer om jezelf te presenteren als iemand die echt heel goed geluit, ligd of fideo kan doen...

Dit soort projecten zijn leuk, en geven zogenaamd vrijheid en inzicht aan de student. Helaas kunnen de studenten vaak absoluut niet mixen, maken ze zich drukker om de lichttafel dan het lichtplan, en zijn ze niet toe aan de verantwoordelijkheid die een show met zich mee brengt. Er zit nog zoveel enthousiasme en spanning in het technische verhaal, dat er bij lange na nog geen overcapaciteit is om creatief te kunnen denken.

En die 7 a 8 leerlingen per klas die professioneel werken is ZWAAR overdreven. Ik schat (gebaseerd op praktijkervaring met erg veel stagaires) 1 op de 100...

grtz Arvid
            niet proffesioneel, bij ons in de klas kan ik er 1a2 proffesioneel noemen dat klopt maar er zijn er wel meer die meedraaien in de av-wereld.
            ik vind het jammer dat hier op het forum veel mensen denken dat wij niet veel meer kunnen dan kabels rollen en trussjes tikken. (het gros van de leerlingen wel maar vergeet niet dat het niet allemaal leken zijn die aan de opleiding beginnen maar die juist een diploma willen halen in hetgeen waar ze al mee bezig zijn of leuk vinden)

dat er soms iets meer begeleiding bij moet zijn voor veiligheid of leermomenten ben ik het mee eens(dat komen wij ook wel eens tekort)

wij vergelijken ons echt niet met profs want dat zijn wij nog LANG niet maar wij zijn ook geen jongens die alleen goed zijn voor kabels rollen.
            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• will
              • May 2006
              • 1

Ja was een gezellige dag

ja misterboem wat hebben we daar die dag wat af geshouwd.
              Maar sommige jongens op de opleiding denken als ze net voor het tweede jaar komen kijken dat ze gelijk alles kunnen.
              en ze voelen zich dan gouw veel te goed op een truss-je te tikken.
              Maar uit eindelijk is het wel allemaal goed gekomen.
              we waren ruim op tijd klaar.

Comment

Working...