't Blauwe Uur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s142918
    • Apr 2006
    • 111

't Blauwe Uur

Grappig klusje gedaan waar wat foto's zijn gemaakt. Ging om een uitvoering van een harmonie met wat spel erop en eraan. Aardig detail was dat deze voorstelling een aanvangstijd had van half 4 's ochtends en dan ongeveer 2 uur duurde totdat de zon op was. De voorstelling vond plaats op de langste dag van het jaar (met de kortste nacht dus). Wel grappig om naar je klus te gaan op het punt dat de eerste collega's net terugkwamen om te lossen!

Ik was zelf uitvoerend lichttechnicus alsmede ontwerper van het plan samen met een goede collega. Apparatuurlijst moet ik schuldig blijven, was iets in de trand van een hoop (multi)PARren, 2kW-ers, wat speciaaltjes aangevuld met Martin's 250-550-600. Qua geluid stond er een Q line-array stack van d&b aangestuurd vanaf 2 LS9-32's als ik me niet vergis (is alweer even geleden).
    Last edited by s142918; 01-10-07, 17:30.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Geweldig! Dat is theater in een mooie vorm! Moet heerlijk zijn om gedaan te hebben. Ziet er mooi uit ook: theatraal en sfeervol.

Chapeau!
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

ziet er netjes uit.

wat je met parren tegenwoordig nog kunt doen he.

maare, je hoefde toch niet met je kisten door het zand he ? :P
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Harmen
        • Sep 2003
        • 379

Wel grappig om naar je klus te gaan op het punt dat de eerste collega's net terugkwamen om te lossen!
        grappig zou niet het woord zijn dat ik zou gebruiken
        maar complimenten, ziet er erg netjes uit!

Comment

• s142918
          • Apr 2006
          • 111

Originally posted by Stage-Q
          maare, je hoefde toch niet met je kisten door het zand he ? :P
          Nee dat viel gelukkig mee. Tijdens lossen lagen er rijplaten en het zand (ongeveer 10cm) is er pas op de dag van de generale overheen gestort. We konden de multi's ook netjes ingraven vooraf. Naderhand een paar tactische straatjes rijplaten teruggelegd en de vrachtwagen tegen het podium aan geparkeerd, ging prima.

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

... leuk m'n oude harmonieorkest nog eens terug te zien ;-)

Ziet er sfeervol uit ! Wat was de locatie overigens, ergens rond Wouw neem ik aan ?

Groeten !
            Meer is minder, minder is meer

Comment

• s142918
              • Apr 2006
              • 111

Originally posted by Koen van der K
              ... leuk m'n oude harmonieorkest nog eens terug te zien ;-)

Ziet er sfeervol uit ! Wat was de locatie overigens, ergens rond Wouw neem ik aan ?
              Ja klopt, kasteelweide in Wouw. Je had het kunnen merken want aan die kant van Wouw is 2 dagen deels geen straatverlichting geweest om het plaatje niet te storen

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Ja ziet er mooi uit, vast een leuke klus geweest.

Toch wel een puntje van twijfel, de verhouding tussen front en tegenlicht icm de behoorlijke afstand tot de tribune. Maar dat is op de foto's niet te bepalen en die zien er goed uit. Ik neem aan dat dat het uitgangspunt was voor dit klusje: Mooie foto's voor op het forum
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• s142918
                  • Apr 2006
                  • 111

Tja, front was ook een penibel klusje hier. Had 12x2kW verspreid over steigers links/rechts en achterop de tribune. 2x volgspot en wat snijdertjes voor de speciaaltjes. Tegenlicht heb ik op het speelvlak bewust niet gebruikt om de harmonie in het hele plan te kunnen betrekken; wel wat zijlicht met 8xMAC600 en 4xMAC550 om een sfeertje te kunnen zetten op het speelvlak. Voor de grootse scene's heb ik het front nog verder aangevuld met 4x4 multiPAR vanonder de tribune.

Vind tegenlicht geen must en heb het ook niet gemist moet ik zeggen; het ging uiteindelijk ook om de muziek/harmonie, het spel was een aanvulling daarop. Een grote truss trek met een bak tegenlicht had het hele podiumplaatje grof om zeep geholpen denk ik; vond dat witte ding al een verschrikking (vandaag ook de zwarte backdrop rondom in een poging er toch nog iets van te maken).

Comment

Working...