5 jaar Lipgloss, 15 feesjes verder...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

5 jaar Lipgloss, 15 feesjes verder...

3 November ons 15e feestje in de Broerenkerk gedaan.

DJ's:

Jeff Jive
    Cuzco
    Laidback Luke
    Don Diablo

Materiaal:

QSC Wideline 10. 8 kasten per kant, 4 x WL-218 sub per kant
    Ampracks volledig QSC: PL6.0, PL380, PL325

KS CPA2 als delay, echter niet aan geweest i.v.m perfecte dekking Line-array

De gebruikelijke DJ toys: DJM 800 CDJ1000MKIII en SL 1210's

Dit hele zwikkie werd door een Soundcraft SM12 aangestuurd i.v.m een band die de vorige dag speelde. We hebben de console mooi laten staan i.v.m het vele ombouw werk.

Lampies:

8 x Mac 500
    4 x Mac 600
    6 x Mac 300
    14 x Mac 250

12 x Sunstrip active
    18 x Fourbar Par 64
    16 x PAr 64 floorspot
    8 x Rainbowpar
    24 x LED tube
    4 x Atomic 3K

+/- 250 metertjes Truss

4 x Magic confetti shooter

1 x Pearl 2004, Helaas de case voor de GMA light was nog niet ready. Anders hadden we het showtje hier mee aangestuurd.

Zo niet, dan toch!!!
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

dat ziet er behoorlijk af uit!

proficiat en ik blijf er bij dat het een unieke locatie is waar ik ook wel eens wil komen
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• fl@x
      • Oct 2003
      • 194

De locatie is zeker uniek, echter blijft het lastig om elke keer weer een originele constructie te bedenken. Er zijn namelijk geen mogelijkheden om te hangen / riggen
      Zo niet, dan toch!!!

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Je hebt zeker geen galmpje hoeven te gebruiken bij de bandjes

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

De locatie doet me denken aan Bibelot in Dordrecht, waar ik werk als lichttech. Alleen heb je hier net even iets leuker speelgoed hangen dan dat we daar hebben (zowel licht als geluid). Ziet er goed uit!

Comment

• fl@x
            • Oct 2003
            • 194

Originally posted by BvE
            Je hebt zeker geen galmpje hoeven te gebruiken bij de bandjes
            Tja een nagalm van dik drie seconden, echter komt die Line Array zo in your face dat je dat op de dansvloer niet eens in de gaten hebt. Dus kortom, prima te doen daar...
            Zo niet, dan toch!!!

Comment

• LJmalcolm

net showtje hoor! Alleen rijden ze nou met een hoogwerker door de zaal op foto 7?

grtz

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Had je niet erg veel last van reflecties van de zijmuren van de zaal ??

De line array hangt namelijk nogal dicht op deze zijmuren en zal dus daar veel op afstralen lijkt mij zo. De spreiding van dit type ken ik niet, maar zal toch zeker minimaal 90 graden zijn lijkt me.

Comment

• fl@x
                  • Oct 2003
                  • 194

Originally posted by MarkRombouts
                  Had je niet erg veel last van reflecties van de zijmuren van de zaal ??

De line array hangt namelijk nogal dicht op deze zijmuren en zal dus daar veel op afstralen lijkt mij zo. De spreiding van dit type ken ik niet, maar zal toch zeker minimaal 90 graden zijn lijkt me.
                  Is een goede vraag, er zijn wat acoustische aanpassingen in de kerk toegepast. Over de hele lengte zijn dempende panelen aangebracht. En tevens hebben we een backdrop langs de zijwand gespannen.

De Line array is zelfs 140 graden, echter hebben we hier geen last van ondervonden. De dekking was over het gehele horizontale vlak goed te noemen.
                  Zo niet, dan toch!!!

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Originally posted by fl@x
                    1) De locatie is zeker uniek, echter blijft het lastig om elke keer weer een originele constructie te bedenken.
                    2) Er zijn namelijk geen mogelijkheden om te hangen / riggen
                    1) Die trussstructuur boven de buhne is een behoorlijk ho*renklusje om te bouwen. Daar maak je het jezelf moeilijk denk ik zo.

2) Lijkt mij sterk. In alle historische kerkgebouwen waar ik ooit geweest ben waren er behoorlijk veel doorvoeren te vinden in die "olifantsruggen" cq. plafondgewelven en daarboven zit een complete 'omgekeerde' Batavia (VOC-schip) aan houten spanten.
                    En dat heb ik het dus niet over een paar lullige vuren balkjes van 10x5cm.....

Dus:
                    Geen mogelijkheden, daar geloof ik niet zo veel van - tenzij bij de laatste restauratie alle pleisterwerk-doorvoeren zijn dichtgesmeerd.
                    Geen toestemming geloof ik echter wel. Maar dat ligt aan de onkunde en/of onwil van de beheerder ....

Overigens lijdt deze rigging-beperking wel tot fraaie trussconstructies.
                    Dat dan weer wel, maar de uitdaging moet toch zijn om die in gehesen versie te verkrijgen....
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• fl@x
                      • Oct 2003
                      • 194

Originally posted by rinus bakker
                      1) Die trussstructuur boven de buhne is een behoorlijk ho*renklusje om te bouwen. Daar maak je het jezelf moeilijk denk ik zo.

Klopt wel ja, ik had echter 6 Genie SL24 supertowers bij me, dit maakte het wel iets gemakkelijker. We hebben eerst de bovenste ring gebouwd en volgehangen, hierna de pootjes eronder...

2) Lijkt mij sterk. In alle historische kerkgebouwen waar ik ooit geweest ben waren er behoorlijk veel doorvoeren te vinden in die "olifantsruggen" cq. plafondgewelven en daarboven zit een complete 'omgekeerde' Batavia (VOC-schip) aan houten spanten.
                      En dat heb ik het dus niet over een paar lullige vuren balkjes van 10x5cm.....

Het plafond is behoorlijk dicht gesmeerd, er zijn een aantal doorvoeren op de plek van de kroonluchters. Wij mogen echter niet op het zolder komen van de beheerder..

Dus:
                      Geen mogelijkheden, daar geloof ik niet zo veel van - tenzij bij de laatste restauratie alle pleisterwerk-doorvoeren zijn dichtgesmeerd.
                      Geen toestemming geloof ik echter wel. Maar dat ligt aan de onkunde en/of onwil van de beheerder ....

Overigens lijdt deze rigging-beperking wel tot fraaie trussconstructies.
                      Dat dan weer wel, maar de uitdaging moet toch zijn om die in gehesen versie te verkrijgen....
                      We gaan maar eens wat research doen in de kap daar.. haha
                      Zo niet, dan toch!!!

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Wat weegt zo'n QSC kastje en wat voor truss heb je in gebruik?

Ik vind de constructie schitterend, maar ben ff gezond nieuwsgierig.

Was die hoogwerker onderdeel van een act?

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

31,8 kg of 37,7 kg ligt van hun versie af en
                          ja inderdaad google is my friend welke truss weet ik niet

(8*31,8 = 254,4 & 8*37,7 = 301,..)
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• fl@x
                            • Oct 2003
                            • 194

31,8 kg is de juiste, ze zijn namelijk van composiet gemaakt.
                            Dus incl grid zo'n 270 KG. Truss is Prolyte Heavy Duty..

Groeten...
                            Zo niet, dan toch!!!

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Dat valt alles mee dan qua gewicht van die array!

Comment

Working...