Dancehall/Ragga/Electro/House Festival

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hillaars
    • Oct 2006
    • 18

Dancehall/Ragga/Electro/House Festival

Enkele maanden geleden hielp ik bij de opbouw van een Dancehall/Ragga/Electro/House - Festival.

Inderdaad, enkele totaal verschillende genres door elkaar. Voor een LJ niet eenvoudig om dit te combineren.

Foto's vind je op: The Licious Deluxe

Inhoud van de installatie:
    130m EuroTruss 290 vierkant
    Cirkelstukken diam. 6m.
    4 Movitecs
    2 Rovers MSD250
    12 Studio Beam V.II HTI150
    32 Par's 56 (zowel buitenverlichting, kleine zaal, backup grote zaal)
    4 Led par 56
    Enkele blinders
    4 x Extreme 250 scans
    8 x Dynamo Scan
    6 projectors
    4 schermen, 4x3m
    12m ledtubes + sturing
    nodige safety's, ed...

Zoals je ziet: niet echt overweldigend vergeleken met vele producties die ik reeds op dit forum zag verschijnen. Maar bij deze wordt nog maar eens bewezen dat je met goedkopere set (kwalitatief materiaal laat ik in de midden) toch een mooie productie kan opzetten!
    Dit festival lokte zo'n 2500 bezoekers, en ik hoorde niemand klagen over de licht of geluidkwaliteit!

Wat zijn jullie meningen?
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Zie duidelijke verschillen met de profi-producties, en ook een aantal verbeterpunten. Maar die vind ik nu even niet interessant: met minimale middelen hebben jullie er iets leuks van gemaakt. Creatieve approach, keurig uitgevoerd. Geinig
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Ziet er absoluut leuk uit voor de set die je ter beschikking had. Top! Ben het volledig met AJB eens. Ben alleen benieuwd naar zijn verbeterpunten?!
      Correct me if I'm wrong

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Originally posted by JustME125
        Ziet er absoluut leuk uit voor de set die je ter beschikking had. Top! Ben het volledig met AJB eens. Ben alleen benieuwd naar zijn verbeterpunten?!
        - Hoogte / Diepte verschil ophanging lampen (meer dimensie creëren in je lichtplaatje)
        - Meer dezelfde types lampen geven meer egaliteit
        - Zaal meer betrekken bij het geheel (nu vrij kaal)
        - Posities, kleuren : er kan meer uitgehaald worden op programmatie-gebied

Even tot zo ver...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Idd Wel wat verbeterpunten, maar dat geeft weer wat uitdaging voor de volgende ronde.
          Vooral voor een dance/house achtige omgeving had je niet veel materiaal te beschikking. Wat ik wel vind is dat hier wel blijkt welke mensen creatief zijn en welke niet. wanneer het budget ruim toereikend is en gewoon een zal stampvol wappers en speciaaltjes wordt gehangen is iets al snel een lichtshow te noemen. Wanneer je weinig tot je beschikking hebt zul je moeten laten zien wat je kan met hetgeen er wel is.
          Ik vind het er allemaal best knap uitzien. Natuurlijk wel wat puntjes, maar laten we eerlijk zijn, ik denk dat dat meestal wel te vinden is achteraf.
          Leuk ook die verlichte bar.. simpel, maar het doet het wel..
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Originally posted by AJB
            - Hoogte / Diepte verschil ophanging lampen (meer dimensie creëren in je lichtplaatje)
            - Meer dezelfde types lampen geven meer egaliteit
            - Zaal meer betrekken bij het geheel (nu vrij kaal)
            - Posities, kleuren : er kan meer uitgehaald worden op programmatie-gebied

Even tot zo ver...
            Kijk en zo leren we weer wat van elkaar

Tnx
            Correct me if I'm wrong

Comment

• LJ Nico Schepers
              • Sep 2002
              • 28

projectie

ik vind de projectie wel echt leuk gedaan.

Comment

Working...