Het Grote Carnavalswagen Topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tijs janssen
    • Nov 2009
    • 9

Carnavalswagens PA Setjes

Hallo

Omdat ik zelf veel geluid geplaatst heb met de carnaval zowel op wagens als in zaaltjes en Cafetjes en ik het altijd mooi vind om te lezen en te zien wat andere mensen weg hebben gezet start ik deze topic ,

Zal zelf beginnen met wat wij weg hebben gezet

[B][U]wagens :[/U][/B]
    - 3 x Enkele Mach setjes ( 2 x m218 subs en 2 x 30t topkasten aangestuurd me powersoft versterkers)

- 1 x dubbele mach set met 6 subs en 4 topkasten

- 2 x D&B C4 set met p1200 amps

- 1 x D&B C7 set met p1200 amps

- 1 x Acoustic Line K2 set ( 2 x K2 topkast , 4 x TSE subs aangestuurd door KIND amps)

- 2 x JBL EON G2 active topkast

Zaaltjes / cafetjes

- 1 x Nexo PS15 set met LS1200 Subs ( aangestuurd door 2 x Camco Tecton 38.4 )

- 4 x Nexo PS10 kasten ( aangestuurd door 1 x Camco Vortex 3 )

- 1 x Acoustic Line K2 set ( aangestuurd door Kind versterkers)

- 1 x Acoustic Line Tke set ( aangestuurd door Kind versterkers)

Alles Netjes en HEEL retour gekregen ( ook omdat wij het zelf aansluiten en afstellen)

Hoor graag jullie verhalen over jullie setjes

Comment

• RemcoPeters
      • Sep 2009
      • 28

@ hardstyle

Toevallig boejes nog gezien?

Geluid kon bij ons dit jaar niet weg, vandaar beetje overkill aan bas. Volgend jaar doen we het weer anders
      Last edited by RemcoPeters; 11-03-11, 18:11.

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Wel gezien, niet gehoord
        Ik heb wel dat setje wat West had weggezet gehoord op de wagen van Naamloos(setje system one), daar kwam ook een leuke bak herrie vanaf
        Maar ja, met carnavalswagens is het ook belangrijk dat je alle speakers netjes wegwerkt en tevens het hoog goed verspreidt. (en zorgen dat het wegkan)
        De bas die dreunt wel lekker door.
        Wat voor setje had je dan weggezet op de wagen van de Boejes?
        ps. zit jij zelf ook bij de Boejes? (Yarl, Rob en Bas zijn me trainers)

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

Het blijft me verbazen dat kind versterkers wel mogen, maar voor de rest kinderarbeid verboden is..
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• goldsound
            • Jan 2003
            • 429

Originally posted by metalteacher
            Het blijft me verbazen dat kind versterkers wel mogen, maar voor de rest kinderarbeid verboden is..
            En de bijhorende gedachte hiervan is
            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Bijna off-topic

Bergen op zoom heeft een mooie optocht, zoniet de mooiste optocht van Brabant. Er zit vrijwel geen mechanische muziek in de wagens. Gezellig kan dus wel, zonder de nodige kilowatts.
              Een uurtje kijkplezier voor adspirant bouwers van canavals wagens

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• RemcoPeters
                • Sep 2009
                • 28

Originally posted by hardstyle
                Wel gezien, niet gehoord
                Ik heb wel dat setje wat West had weggezet gehoord op de wagen van Naamloos(setje system one), daar kwam ook een leuke bak herrie vanaf
                Maar ja, met carnavalswagens is het ook belangrijk dat je alle speakers netjes wegwerkt en tevens het hoog goed verspreidt. (en zorgen dat het wegkan)
                De bas die dreunt wel lekker door.
                Wat voor setje had je dan weggezet op de wagen van de Boejes?
                ps. zit jij zelf ook bij de Boejes? (Yarl, Rob en Bas zijn me trainers)

Ik zit idd zelf ook bij de Boejes, en yarl, rob en bas ken ik als de beste hun mij wsl ook. Maargoed, wat ik had weggezet;

voorwagen, 4x Wharfedale focus (onze kroeg speakers) op een CC-1800
                tussenwagen, 2x Mackie C300z (meer was helaas niet mogelijk) ook op een CC-1800.
                achterwagen, voor: Oud-hout setje (2x W-bin, 2x mid en 2x hoog kasten) op een AD 2402 en 2404. En achter 4x Dap x12t en 6x Dap x18b op een CC2800 en XLS5000D

Comment

• pilot
                  • Nov 2003
                  • 267

Ben het ermee eens dat bergen op zoom een hele mooie optocht heeft,en idd zonder mechanische muziek.Ben dit jaar ook in breda geweest en die wagens moet je zeker ook niet onderschatten.
                  master-qsc en de rest

Comment

• djskype
                    • Mar 2011
                    • 25

elsloo

zegt de naam elsloo jullie iets?????

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Nop, het zegt mij helemaal niets.
                      Maar Google levert vele resultaten...

Wat wil je zeggen?

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Dit jaar naar ook Angerlo geweest Een gigantische stoet aan prachtige wagens gezien, met nog mooiere geluidssystemen 1tje viel wel op voor mij: het gehuurde system one setje van m'n buurjongen. Blaasde als een van de krachtigste systeempjes
                        Als ik het goed had, 2x de D-top 1 System One Audio | D-Top1
                        en 3x de D-sub 3 System One Audio | D-Sub3
                        En nog een paar mackie's die in het niets vielen.
                        We moesten het zelf doen met 2x DAP K-115(P-1200), 2x zelfbouw sub met DAP MB-15B (P-500)en 2x MC-12(P-500)
                        De zelfbouw subs met het MC setje was geleend.

Comment

• djskype
                          • Mar 2011
                          • 25

in elsloo heb je veel beginners maar ook de wagens van 20 meter lang
                          en daar hebben ze dan dynacord opstaan
                          jbl , db, rcf ík zelf sta te kijken hoe ze z,n dure set gehuurd krijgen
                          maar in elk geval prachtige bassen en toppen
                          gr djskype

Comment

• hardstyle
                            • Jan 2010
                            • 427

Indd, veel van dit soort dingen hier gezien. Ook een paar zelfbouw kasten gehoord, maar dan wel met een leuk rendement/vermogen/klank:O
                            Hier is het ook zoals in vele plaatsen een wedstrijd wie het meest geluid kan huren

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

Het lijkt mij nou eens leuk om een wagen met een stuk of 24 KF850/SB850 sets rond te gaan rijden zonder dat de muziek aanstaat. En dan kijken wat de reactie is.

@lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

Originally posted by @lex
                                Het lijkt mij nou eens leuk om een wagen met een stuk of 24 KF850/SB850 sets rond te gaan rijden zonder dat de muziek aanstaat. En dan kijken wat de reactie is.

@lex
                                Het thema van deze wagen zou dan kunnen heten: alle speakers staken! Wij zijn het zat te worden mishandelt tijdens de carnavalsoptochten...
                                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...