Het Grote Carnavalswagen Topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

True, maar om het geluid te testen in een loods is dat verder geen probleem toch? Tijdens de optochten heb ik nergens de vraag gekregen of er meer carnavalsmuziek kon worden gedraaid. Ik zal met halfvasten wel een filmpje maken met carnavalsmuziek. Dan hebben we weer deze set, zo niet een nog grotere.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

ik zou graag wat specs van de speakers e.d. weten, verder had ik ook wel gelezen dat MD acoustics uit meerdere, samenwerkende merken bestaat. ik was gewoon benieuwd of ze ook een website hadden(hebben de meeste fabrikanten namelijk WEL en als er geen site is, is er(meestal) ook geen webshop die zo'n merk verkoopt.
      en zou je met halfvasten nog wat foto's willen maken van die md subs
      (en toppen????)

daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

De merken werken niet samen, maar worden gewoon samen geplaatst. En de speakers zijn normaal ook niet voor de verkoop, hooguit voor de verhuur. 2e hands zijn ze eventueel wel nog te krijgen, maar dan kosten ze nog 2500 euro.

Ik maak wat foto's en het mailtje naar de groothandel is verzonden.

Groeten Jasper

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by Beckers Entertainment
          De merken werken niet samen, maar worden gewoon samen geplaatst. En de speakers zijn normaal ook niet voor de verkoop, hooguit voor de verhuur. 2e hands zijn ze eventueel wel nog te krijgen, maar dan kosten ze nog 2500 euro.

Ik maak wat foto's en het mailtje naar de groothandel is verzonden.

Groeten Jasper

thanx, met 2500 euri's(per stuk???) voor een 2ehandsje gaat dat dus(helaas) mooi niet door.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Zoals beloofd. Gisteravond lichtstoet gehad en heb nog enkele kiekjes kunnen maken, alvorens ik mijn digitale camera kwijtraakte tussen mijn flightcases..

Geluid overdag.
            Mijn speelgoed. (let niet op de idiote monitors, was wel blij dat ik ze bij me had)
            Achterkant bassbox.
            Geluids 's avonds.
            Nogmaals s' avonds.

Heb ook nog enkele filmpjes gemaakt, die zal ik in de loop van de week even posten.
            Vragen/opmerkingen?

Groeten Jasper

PS. Mensen die toevallig zijn gaan kijken/luisteren in eijsden die ons hebben zien voorbij komen?

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Zoals beloofd. Gisteravond lichtstoet gehad en heb nog enkele kiekjes kunnen maken, alvorens ik mijn digitale camera kwijtraakte tussen mijn flightcases..

Geluid overdag.
              Mijn speelgoed. (let niet op de idiote monitors, was wel blij dat ik ze bij me had)
              Achterkant bassbox.
              Geluids 's avonds.
              Nogmaals s' avonds.

Heb ook nog enkele filmpjes gemaakt, die zal ik in de loop van de week even posten.
              Vragen/opmerkingen?

Groeten Jasper

PS. Mensen die toevallig zijn gaan kijken/luisteren in eijsden die ons hebben zien voorbij komen?
              klonk indd wel goed jongens! de bassen klonken deze keer ook weer lekker trouwens. ik neem de cd's morgen wel mee in eentje zat trouwens niks
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Ik ben te snel voor deze wereld.

YouTube - Lichtstoet Eijsden 2009 CV de kwalmbeere Soundcheck

YouTube - Lichtstoet Eijsden 2009 CV de kwalmbeere Video buiten

YouTube - Lichtstoet Eijsden 2009 CV de kwalmbeere Video binnen

De filmpjes. De eerste is met de digitale camera gemaakt. Vandaar het gebrek aan bas. De 2e en 3e zijn met mijn telefoon gemaakt. Vandaar het overschot aan bas

Groeten Jasper

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Ik ben te snel voor deze wereld.

YouTube - Lichtstoet Eijsden 2009 CV de kwalmbeere Soundcheck

YouTube - Lichtstoet Eijsden 2009 CV de kwalmbeere Video buiten

YouTube - Lichtstoet Eijsden 2009 CV de kwalmbeere Video binnen

De filmpjes. De eerste is met de digitale camera gemaakt. Vandaar het gebrek aan bas. De 2e en 3e zijn met mijn telefoon gemaakt. Vandaar het overschot aan bas

Groeten Jasper

wat een mooie lichtjes op dat laatste filmpje zeg!

leuke set, had je die foto van de achterkant van die md sub voor mij gemaakt? in ieder geval bedankt! mooie set, goed idee van die double derbie in het midden, rcf (?art 322 a?) toppen zijn ook van die verhuur van de md-tjes? leuk opgesteld en idd veel te veel bas zo hier en daar(carnaval:zolang de bassen maar groter zijn dan de toppen.... is je zeker gelukt, heb je toch nog iets van mijn geklets meegekregen...)

daan

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Topjes zijn inderdaad de 322a. Deze zijn van het bedrijfje waar ik voor werk. De MD bassen zijn van de leverancier van " ons " bedrijf. Licht heb ik me eigenlijk niet mee bezig gehouden.
                    Materialen lijstje:

2x DLS 15P van American Audio
                    2x RCF 322a
                    4x MD acoustics 1000 watt, 139 dB 18" subs
                    1x Antari z-1200 MK2
                    A&H mixer, numark mixer, numark controller, acer pc en natuurlijk nog wat andere dingetjes..

Groeten Jasper

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Topjes zijn inderdaad de 322a. Deze zijn van het bedrijfje waar ik voor werk. De MD bassen zijn van de leverancier van " ons " bedrijf. Licht heb ik me eigenlijk niet mee bezig gehouden.
                      Materialen lijstje:

2x DLS 15P van American Audio
                      2x RCF 322a
                      4x MD acoustics 1000 watt, 139 dB 18" subs
                      1x Antari z-1200 MK2
                      A&H mixer, numark mixer, numark controller, acer pc en natuurlijk nog wat andere dingetjes..

Groeten Jasper

139 DB???? is dat niet erg veel? daar mag wel haast een xa2/cobra top op!(of een stukje line-array). 322a zijn leuke topjes, heb afgelopen zaterdag opgebouwd voor de muziekvereniging. achter in de zaal was een tweede podium voor een apart onderdeel van het concert, daar stonden per kant 2xrcf 4pro 8001as en 2xrcf art322a. prima topjes, niet te zwaar, passen mooi met z'n tweeen in een kistje(dat dan ook nog een beetje te tillen valt).

Daan

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

Originally posted by djspeakertje
                        139 DB???? is dat niet erg veel?
                        139 dB is 5 dB boven de pijngrens en bijna net zo hard als een geweerschot.

"Geluidssterkten van 100 decibel en sterker doen pijn aan de oren. Zij beschadigen de zintuighaartjes vaak onherroepelijk. Boven de 140 decibel kan één enkele blootstelling gehoorschade veroorzaken."
                        Dus ja... 139 dB is belachelijk veel.

Misschien een vreemde opmerking, maar waarom stonden je toppen recht naar achteren gericht i.p.v. de buitenste een beetje opzij?
                        Nu heeft het publiek er pas wat an als je alweer flink voorbij bent.
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

Originally posted by SoundOfSilence
                          Misschien een vreemde opmerking, maar waarom stonden je toppen recht naar achteren gericht i.p.v. de buitenste een beetje opzij? Nu heeft het publiek er pas wat an als je alweer flink voorbij bent.
                          mag niet he. In de regelementen stond dat er niets van geluidsbron naar het publiek gericht mocht. i.v.m. het hoge geluid niveau
                          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

Originally posted by dj-wojcik
                            mag niet he. In de regelementen stond dat er niets van geluidsbron naar het publiek gericht mocht. i.v.m. het hoge geluid niveau
                            Hmmm... klinkt alsof men dit in het verleden al verpest heeft... Jammer

Aan de andere kant, ik woon boven de rivieren en met carnaval doen wij hetzelfde als de rest van het jaar... in de kroeg een pilsje pakken. Alleen met mooi weer drinken we buiten (op het terras)
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Voor op de wagen was het leuk speelgoed. Uiteraard hebben ze niet vol open gestaan tijdens de optocht. Dat hebben we beperkt tot bij het testen van het geluid. Die 139 dB is natuurlijk wel een peak waarde.
                              De reden van de toppen die recht stonden? Inderdaad de regelementen. En ik zet geluid op een wagenvoor de groep die erachter loopt. Anders begint het publiek weer te klagen dat het te hard staat.

Groeten Jasper

Comment

• bluesky
                                • Jul 2002
                                • 102

CV 2009 Geluid en licht

Hallo,

Hier een filmpje van onze kar in een verlichte optocht.

YouTube - Zooitje Ongeregeld Heerewaarden 2009

mvg

Erwin

Comment

Working...