Summer Kick-Off! 2008

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AMUSE
    • Jan 2007
    • 7

Summer Kick-Off! 2008

Enkele foto's van één van onze grotere events vorig jaar
    In eigen organisatie & eigen materiaal.

Datum: 27 Juni 2008
    Gebruikte materiaal:

Klank:
    6 x JBL VRX 932LA
    2 x JBL VRX 918S (mee gevlogen met de tops)
    4 x JBL SRX 728S
    4 x Crown iTech 4000 Amps

Licht:
    8 x Robe Clubscan 250 CT
    4 x Robe Colorspot 250 AT
    6 x Briteq Led Wash BT 36-L1
    6 x Futurelight DJ Scan 250
    3 x Strobo 1000W
    2 x Strobo 1500W
    2 x Sunstrips
    16 x Par 56 500W
    16 x Led Par 56
    16 x Led Tube
    Chamsys Sturing

Meer foto's op: Album 2 « Gallery 81 « Page 1 « Fuiven | Cobrapit Picture Service
    Last edited by AMUSE; 06-02-09, 12:13. Reason: Poging tot het resizen van de images
  • AMUSE
    • Jan 2007
    • 7

Puntjes die we zelf al opmerkte die beter konden:

* Front Fill (in het vervolg dmv enkele JBL Eons)
    * Meer tijd vrijmaken voor het programmeren van het licht

Graag jullie opmerkingen / reacties

Thx,
    Jimmy
    Last edited by AMUSE; 06-02-09, 12:14.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Indrukwekkende apparatuurlijst... maar dat mocht ik wel op zo'n locatie neem ik aan.
      Verder ziet het er top uit hoor, wat mij betreft. Enkel die vierkante-led-tube-gevalletjes vind ik niet passen in het plaatje. Ze hangen er maar raar bij.
      Algehele sfeerverlichting in het gebouw ziet er érg gaaf uit.

Summer kick-off, lekker vroeg erbij dan. Maar ach, belg!ë... (hier maak ik geen vrienden mee ben ik bang)
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• AMUSE
        • Jan 2007
        • 7

Originally posted by 4AC
        Summer kick-off, lekker vroeg erbij dan. Maar ach, belg!ë... (hier maak ik geen vrienden mee ben ik bang)
        Wij zijn ook een zuiders land tov van jullie he

Met de ledtubes symetrisch kwam het geheel nogal blokvormig over...

Het kursaal heeft inderdaad genoeg / gezellig sfeerlicht. Iets wat we ook hebben proberen door te tekken dmv het uilichten van bvb de truss poten met led pars.

Enige nadeel was de verplichte noodverlichting aan het plafond van de zaal.

Comment

• Caspero
          • Oct 2006
          • 65

Ziet er goed en sfeervol uit!

Alleen, frontfills? Die VRX straalt 15 graden af, als ik het zo zie is er voor toch voldoende dekking?

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by Caspero
            Ziet er goed en sfeervol uit!

Alleen, frontfills? Die VRX straalt 15 graden af, als ik het zo zie is er voor toch voldoende dekking?
            Klopt. Downfill zal dan ook niet nodig zijn. Maar de horizontale spreiding is geen 180 graden he!
            Dat betekent, dat de eerste meters voor het podium (in het midden) je geen dekking hebt! Daarom snap ik die frontfills wel hoor!

Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Caspero
              • Oct 2006
              • 65

Originally posted by SPS
              Klopt. Downfill zal dan ook niet nodig zijn. Maar de horizontale spreiding is geen 180 graden he!
              Dat betekent, dat de eerste meters voor het podium (in het midden) je geen dekking hebt! Daarom snap ik die frontfills wel hoor!

Paul
              Nee oke, 100 Maar gezien het feit dat de kastjes iets naar binnen zijn gedraaid, leek het mij niet nodig om voor de 1-2 meter midden voor het podium een frontfill te plaatsen(LIJKT hè, ik heb het niet gehoord)

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

De lichtontwerper in questie moet zich bezighouden met de eigenschappen van de ruimte. Nu zie je truss en doekjes in een hal met een geweldig karakter. Maak het passend: creëer iets dat past! Is veel te rock&roll zonder enig benul van ontwerp.

Audio ziet er netjes uit, afwerking ook.

Suc7
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Originally posted by AJB
                  De lichtontwerper in questie moet zich bezighouden met de eigenschappen van de ruimte. Nu zie je truss en doekjes in een hal met een geweldig karakter. Maak het passend: creëer iets dat past! Is veel te rock&roll zonder enig benul van ontwerp.

Audio ziet er netjes uit, afwerking ook.

Suc7
                  Met deze locatie moet ik je wel gelijk geven: deze locatie vraagt gewoon om meer. En dan in de zin van meer ontwerp en minder 'even een carré met wat lampjes en een backdrop droppen'.

Comment

• AMUSE
                    • Jan 2007
                    • 7

Thx voor de reacties.

De frontfill is inderdaad om de dode hoeken op te vangen vooraan binnen en buiten de vrx.

En creativiteit is inderdaad onze sterkste punt niet AJB,
                    wij zijn (mss onbewust) meer bezig met technisch aspect van het materiaal en het evenement.

Het doelpubliek is relatief jong van dit fuif-concept, zij waarderen ook de locatie niet zoals een ouder publiek dat zou doen. Maar jammer genoeg is er in Oostende geen andere zaal met die capaciteit (Vooral jammer van de huurprijs ).

Nu alle tips ivm de inrichting van de zaal/ licht ontwerp zijn welkom AJB!
                    Wij zijn een jonge firma .

In 2007 hadden we dit zelfde concept in Hangar 1 te Oostende (Werkelijk een betonnen bunker):

Meer foto's van die editie op: Summer Kick-Off! 2007 - a set on Flickr

Comment

Working...