Stella Maris Cabaret 2009

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Stella Maris Cabaret 2009

Ja, ook in het zuiden der zuiden hebben we nog leven (een beetje nog, na de carnaval). Maar voor de carnaval was er nog het SMC Cabaret 09 Stella @ the Movies, een uit de handgelopen schoolcabaret dat nogal berucht is in omstreken van Meerssen en Maastricht! Ook dit jaar weer een mooie show, en licht onder mijn leiding (3e klasser leert alles aan eindexamenkandidaten) en supervisie van een leraar, maar dat maakt nie uit! Hier wat shots, graag jullie mening!

Big Spender

Dans

Diamonds are a girls best Friend!
    Meer Foto's: Klik HIER

Apparatuur:
    Truss Voor
    6 1kWs
    3 500w CCT Minuete Fresnel
    4 500w CCT Minuete Profiel
    3 Horizonbakken met ieder vier kleuren (rood geel blauw groen)
    Oplichtend plafond in de vorm van een ster in RGBY
    1 grote spiegelbol=D
    3 Par 64 1000w WFL
    Achter
    4 500w Fresnel
    2 500w Spot
    8 Lightmaxx LED64 parren
    2 Bouwlampen voor tegenlicht
    Lichttafel/dimmers
    1 MA Lighting Lightcommander 24/6
    4 Zero 88 6 kanaals dimmerpacks
    2 Showtec Multidim MKII
    2 Lightcraft ALU LED-bar
    Bewegend licht truss voor
    4 Robe DJ Scan 250 XT
    1 Martin Mania EFX 500
    Lichtsturing Bewegend licht
    Robe DMX Control 512
    Extra
    Heel slim uitgevonden beamer-effect (n diaprojector met een accuboor erop, waaraan een schijfje met meerdere gaten, waardoor je een onregelmatig strobe effect kreeg, wat heel erg op n beamer lijkt =D )
    1 Antari z-1500

Grtz Jeroen van Geffen
    Last edited by DMiXed; 04-03-09, 19:26. Reason: even toegevoegd wat er vergeten was =P
    Jeroen van Geffen
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ziet er erg goed en professioneel uit.
    Kan helaas de rest van de foto's niet zien, want je hyve is afgeschermd voor " vreemdelingen".
    Ook leuk om hier en daar nog wat bekende gezichten te zien.
    Wanneer vind de volgende cabaret avond weer plaats, dan kom ik wel eens een kijkje nemen.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

ja sorry, niet aan gedacht
      hier een andere link (ook n hyve) maar als het goed is gewoon vrij toegankelijk!
      Stella Maris Cabaret 2009 - De Fotohyve! - Hyve.nl
      Datums zijn nog niet bekend, maar dat zal ik dan wel laten weten. Altijd de twee weken voor de carnaval, dus dan weet je genoeg (als je weet wanneer er carnaval in Limburg is tenminste)

Grtz Jeroen van Geffen
      Jeroen van Geffen

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Ik kom zelf uit Mheer, dus de carnaval weet ik wel wanneer die is. Daardoor herken ik hier en daar ook nog wat mensen op de foto.
        De rest van de foto's ziet er ook erg goed uit. En dan heb ik het ook deels over de verlichting...
        Wie doet trouwens het geluid bij deze productie?

Groeten Jasper

Comment

• DMiXed
          • Jan 2008
          • 370

de geluidsploeg =D
          ook een groepje enthausiaste leerlingen/ex-leerlingen. Maar door omstandigheden waren er dus mensen tekort voor het geluid, dus zijn er professionele audioboeren ingehuurd (die eerst alleen t geluid zouden afstellen) om te schuiven!

even een kort lijstje van wat ik weet dat ze gebruiken:
          PA
          -EV SxA 360 speaker
          -EV SbA 700? bass (700 als het goed is, in ieder geval de SbA)
          -Allen & Heath GL2800 32 kanaals mengtafel voor PA
          -CD/MD voor geluidseffecten en pauzemuziek
          Monitor
          -Dynacord monitors (heel oud, toch nog heel goed)
          -Samson toppen als sidefills
          -Soundcraft Spirit tafel (ook n oude, weet niet precies welke)
          Mics
          -AKG handhelds
          -Sennheiser EW-300 handhelds
          -Sennheiser FreePort Headsets
          -Sennheiser EW-300 Headsets
          -AKG headsets
          -SE condensator mics voor koorversterking
          Bandversterking
          -Mackie rackmixer voor band af te mixen
          -EV SX300 voor monitoring
          -Crown amp voor monitoring
          -Shure SM58 mics voor blazers
          -Behringer DI-20 voor electrische drumkits, piano's en gitaar.
          Kabels
          Dap 30m 32-4 Snake
          Dap 10m 12-4 Snake
          Heel veel kracht en XLR, jack, verloopjes...
          en vast nog veel meer...

Grtz Jeroen van Geffen!
          Jeroen van Geffen

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Nette lijst.
            Electro Voice SbA 760 bassen zul je waarschijnlijk bedoelen?
            En bij welke firma was de boel gehuurd?
            Gold Sound (waar je via je profiel naar linkt) heeft deze als ik me niet vergis in hun assortiment?
            Ook al ben je de licht-nicht. Het verschil tussen de Freeport en EW300 headsets was dat duidelijk aanwezig of moest je er echt op letten om het verschil te horen? Heb namelijk wel interesse in wat draadloos van Freeport.
            Bovendien, hoeveel koppen telde het publiek ongeveer en hoeveel topjes en basjes stonden daarvoor in totaal opgesteld?
            Mijn complimenten in ieder geval. (heb nu echt alle foto's bekeken)

Groeten Jasper

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Haha... leuk hier SMC te zien... daar is voor mij alles begonnen toen ik 11 was. Heb nog de 'oude' hoogtijdagen mee mogen maken met Thei Dols als regisseur.

Veel plezier... hopelijk heb je er net zo'n leuke tijd als ons destijds !
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

De meeste apparatuur is allemaal van t SMC zelf, idd de 760
                maar t is egt ongelooflijk hoeveel apparatuur we hebben, voor een school. Alles is eigenlijk van de school, op wat randapparatuur na (feedbackdestroiers, crossovers en allerlei processors) en van licht ook (op de Antari, de scans,efx en controller na).

Er zitten zo'n 450 man in de aula, waarvan 350 op een tribune (ja dat lees je goed, een tribune=P ) Op de topvoorstelling waren er ongeveer 470 kaartjes verkocht!

De 760 bassen hebben we niet bij goldsound, wel een vergelijkbare Mackie-set (srm450 met nog de SRS1500). De scans enzo (hierboven al genoemd) waren wel van GoldSound.

De PA bestond uit 2 SxA 360 en 2 SbA 760, dat was 't. De aula is nogal onregelmatig verdeeld qua hoogtes, wat goed rond zingt en kaatst, maar deze set is zowiezo zat! Heb me dit jaar ook een beetje bemoeid/geholpen met het geluid, o.a. de opzet van de monitoring, daarom wat meer op de hoogte van alles!

De Freeports zijn echt niet slecht, natuurlijk niet te vergelijken met de EWs, maar goed genoeg. Heb nu de headsets gehoord bij t cabaret, en bij GS liggen 4 handhelds, en ben er best wel over te spreken. Het enige nadeel is dat ze best wel veel battarijen vreten!

Grtz Jeroen van Geffen
                Jeroen van Geffen

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Weten we ook direct waar het geld van de kaartjes naar toe gaat.. :P
                  Het steunpunt voor Electro Voice..
                  Als ik dat ga vergelijken met het Porta Mosana waar ik al die jaren heb gezeten is dat wel een heel verschil zeg. Daar hadden ze nog niet eens het geld voor een draadloze mic, laat staan een fatsoenlijke PA.
                  Als er volgend jaar hulp nodig is bij het geluid, bied ik me bij deze aan als vrijwilliger. En als je DJ-Wojcik lief aankijkt komt die ook wel. Hij doet de PA bij cabaret van Porta Havo. Waar ik zoals het er nu naar uitziet ook een handje aan meehelp...

Groeten Jasper

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

Originally posted by Beckers Entertainment
                    ...
                    Ja idd, er hangen ook nog van die kleine EV Evid speakertjes, voor gewoon spraaktoepassingen voor presentaties etc...Maar die zijn ook zo doorgestoken, dat je er dolby surround mee kan maken. Tussen de voorstellingen Wall-E gekeken op het grote beamerscherm. Het echte biosgevoel op die tribune =D!
                    Wat dacht je van het 2e thuishonk van Neutrik Egt overal in t licht-geluid magazijn kom je xlrtjes, jackjes,speakon en nog meer plugjes tegen...Alleen als je ze nodig hebt, vind je ze niet! Of de Gamma...gaffatape tot in de oneindigheid...twe dagen later opgeslokt door de oneindigheid itself (crewleden vasttapen onder de tribune kost wel een paar metertjes, collegiale ondersteuning =D)

Hulp kan alleen aangevraagd worden door ploegleiders, en ben geen ploegleider van t geluid, dus...maar ik kan je wel noemen als hulp als je dat wilt! maar dat zien we dan wel weer! Dit jaar waren er drie mensen van AudioEye ingehuurd, dus denk dat die volgend jaar ook wel weer van de partij zullen zijn, maar weet dat niet zeker!

Grtz Jeroen van Geffen
                    Last edited by DMiXed; 05-03-09, 18:25.
                    Jeroen van Geffen

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

AudioEye, Goldsound... nog nooit van gehoord... maar ja... ik loop dan ook al 4 jaar niet meer in Limburg rond en heb er nooit echt veel gewerkt, dus...

Wie zijn nu de kartrekkers van het cabaret? Koor doet een vriendin van ons, wie doet dans, muziek en regie tegenwoordig?

Ach ja hulp van buitenaf... in onze tijd was dat altijd moeilijk. Wij hadden niet echt dikke PA en maar sporadisch werden er dingen ingehuurd. Leuke club en leuk om te doen.

Adios!
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
                        Als ik dat ga vergelijken met het Porta Mosana waar ik al die jaren heb gezeten is dat wel een heel verschil zeg. Daar hadden ze nog niet eens het geld voor een draadloze mic, laat staan een fatsoenlijke PA.
                        Als er volgend jaar hulp nodig is bij het geluid, bied ik me bij deze aan als vrijwilliger. En als je DJ-Wojcik lief aankijkt komt die ook wel. Hij doet de PA bij cabaret van Porta Havo. Waar ik zoals het er nu naar uitziet ook een handje aan meehelp...

Groeten Jasper
                        whaha indd vergelijken met porta Gronsveld ja. Porta heer/havo is dan wel weer een verschil.

en owjah!.... ben overal voor in om te helpen
                        Die beschikken over een eigen PA. Het enige dat we voor volgende week hoeven te huren zijn een 6tal headsetjes. En wat extra licht.

voor de rest hebben ze alles. Effecten rack.PA mixers. stuk of 4 t4 met par 64 en een stuk of 4 t4 met par 56.

en natuurlijk een heleboel micrfoons van shure en sennheiser en sinds een paar weken een 5tal nieuwe draadloze sennheisers. ik meen G2. In iedergeval heb ik er twee in mijn handen gehad. En de G1(als het de G1 genoemd word) hadden ze er 3 van geloof ik.

Over de PA installatie zal ik maar zwijgen. Ik weet welk merk. Laney genaamd. 2 subs en 6 tops. Waarvan 4 tops door de ruimte hangen. Spec: onbekend

en jasper als je tijd hebt mag je mijn team van geluid helpen. (jaja ben hoofd geluid geworden)

en owjah, ik ben overal voor in.... als ik ergens moet helpen
                        Last edited by dj-wojcik; 06-03-09, 15:40.
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

Zal ik onthouden, 4&5 april is er een harmonieconsert in dezelfde aula (een concert met allemaal classic rock enzo),
                          met een band, jongerenkoor en een x aantal artiesten, en ze zoeken nog een paar goede audioboeren, dus laat ff weten of je vrij bent, mail me maar!

Grtz Jeroen van Geffen
                          Jeroen van Geffen

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by DMiXed
                            Zal ik onthouden, 4&5 april is er een harmonieconsert in dezelfde aula (een concert met allemaal classic rock enzo),
                            met een band, jongerenkoor en een x aantal artiesten, en ze zoeken nog een paar goede audioboeren, dus laat ff weten of je vrij bent, mail me maar!

Grtz Jeroen van Geffen
                            ik zal kijken of ik dan een gaatje vrij heb, dan kom ik wel even kijken. dan stuur ik je nog wel een e-mailtje of een PM
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DMiXed
                              • Jan 2008
                              • 370

Om toch nog maar ff te melde voor Wojcik en Beckers,
                              4&5 april zijn de audioboeren geregeld, maar jullie kunnen altijd
                              de 4e ff binnenwippen om mee op te bouwen (of te kijken)! Toch bedankt voor het aanbod

Originally posted by berolios
                              AudioEye, Goldsound... nog nooit van gehoord... maar ja... ik loop dan ook al 4 jaar niet meer in Limburg rond en heb er nooit echt veel gewerkt, dus...

Wie zijn nu de kartrekkers van het cabaret? Koor doet een vriendin van ons, wie doet dans, muziek en regie tegenwoordig?

Ach ja hulp van buitenaf... in onze tijd was dat altijd moeilijk. Wij hadden niet echt dikke PA en maar sporadisch werden er dingen ingehuurd. Leuke club en leuk om te doen.

Adios!
                              Gwen van Genderen doet t koor, ken je die? Tim Gladines en Jolanda Jonkers doen de regie, dans weet k ff niet meer!

Als het gaat over het bijelkaarzoeken van apparatuur, dat is nog altijd zo, maar gelukkig hebben we een paar goede sponsors die ieder jaar weer klaar staan!

Grtz Jeroen van Geffen
                              Last edited by DMiXed; 01-04-09, 12:46.
                              Jeroen van Geffen

Comment

Working...