Batavierenrace live-uitzending

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Batavierenrace live-uitzending

Beste mensen,

Afgelopen weekend heb ik als klein radertje meegewerkt aan een grote productie, waarvan ik jullie foto's niet wil onthouden.

Het ging om de live-uitzending (campuskabel, internet) van de Batavierenrace door De Campusomroep. De Batavierenrace is een grote estafetteloop (8000 studenten) tussen Nijmegen en Enschede. De start in Nijmegen, de herstart vanuit Enschede-stad en de finish op Enschede-campus werden live uitgezonden en gepresenteerd, inclusief kruisgesprekken.

Mijn taak was, samen met een goede vriend, Verbindingen. Zowel intercom, porto's, telefoon als cameralijntjes vanuit de OBV, editsets, UMTS en DVTS-over-IP richting de eindregie. Vele anderen hebben gezorgd dat de signalen in de goede vorm (SDI met embedded audio) binnenkwamen, onze taak was voornamelijk schakelen en mensen te woord staan en doorverbinden.

Er is veel gehobbied en gestresst, maar er was (getuige het materieel) toch wel genoeg budget om iets heel leuks te doen.

Groeten,
    Sjoerd
    [LIST][*]Foto's Centrale apparaatruimte (CAR)[*]Foto's Presentatiestudio Enschede (1)[*]Foto's Presentatiestudio Enschede (2)[*]Foto's Reportagewagen Nijmegen (1)[*]Foto's Reportagewagen Nijmegen (2)[*]Foto's Draadloze cameraset (lokale dekking)[*]Foto's Camera via UMTS (grote dekking)[*]Foto's Mijn werkplek[*]Foto's Eindregie (ERG) (1, cameraregie)[*]Foto's Eindregie (ERG) (2, audio)[*]Foto's Eindregie (ERG) (3, enthousiaste eindregisseur)[*]Foto's Eén van de vier edit-sets[*]Foto's Cameraposities (1)[*]Foto's Cameraposities (2)[*]Foto's Cameraposities (3)[*]Foto's Cameraposities (4, oldschool)[*]Foto's Eén van de vele dome-camera's boven de finish[*]Foto's Links de reportagewagen voor de dome-camera's, rechts de OBV die ook de 'gewone' camera's regisseerde[*]Foto's Wireless camera rijdt voor de lopers uit, met een razende reporter aan boord van de gator[/LIST]
    Last edited by SjoerdOptLand; 28-04-09, 13:33.
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Nice! Lijkt me een grote logistieke en technische uitdaging met zoveel verbindingen en subregies. Hoe zit het met apparatuur? Alles in beheer van de Campusomroep? Of hebben jullie de OB gehuurd?
    En het bedienend personeel?

Groetjes, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Michielbla
      • Jul 2008
      • 38

Hoi Sjoerd,

Het was een keurige productie! Ik moest mij hard inhouden toen ik de cintelbaan op rende om niet teveel naar jullie werk te kijken en toch eerst te finishen :-)

Dank aan jou en al je collega's!

Namens de 'lokale collega's',

Michiel

Comment

• SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

@Michiel: ik zag je inderdaad finishen (Foto's), maar ik wist niet dat je al voor de 10e keer meedeed ;-)

Over de apparatuur: bijna alles is gehuurd, eigenlijk alleen de editsuites en een paar SDI-kaarten waren reeds eigendom van de vereniging. Bij de OB vans kwamen inderdaad ook een paar man bedienend personeel, maar het meeste is toch wel door vrijwilligers gedaan. In de organisatie zaten ook twee mensen uit 'Hilversum', die hebben geholpen om het een en ander te professionaliseren ook in de aanloop naar de uitzending.

Groeten,
        Sjoerd

Comment

Working...