Oud Limburgs Schuttersfeest (OLS) 2010

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

Oud Limburgs Schuttersfeest (OLS) 2010

In het weekend van 3 en 4 juli hebben wij het geluid en licht verzorgd in de 'Feesttent' op het Oud Limburgs Schuttersfeest (OLS) te Grubbenvorst (Lb). De tent had een grootte van 80x35 meter. Deze tent bood ruimte voor zo'n 4000 bezoekers.
    Het was een zeer leuke klus om te doen. Wel was het ontzettend warm.

Enkele specs:
    Geluid
    [LIST][*]RCF TTL33-A line array[*]RCF TTS18-A subs[*]RCF delaystack[*]Midas Verona 400 front mixer[*]A&H GL2800M monitortafel[/LIST]
    Licht
    [LIST][*]8 Robe spots[*]4 Robe wash[*]15x sunstrips[*]10x 1Kw front[*]16Kw par64[*]2x ACL set[*]Avolites Pearl 2008[/LIST]

JP/PA Geluid & Licht
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Mooi opgezet

Wir sind spitze +1
    OLS +1

Geen idee hoe hoe het klonk maar "wir sind spitze" is altijd wel leuk om te zien.

Wie was deze keer tech. voor deze band? Ik kwam in mijn verzameling nog een oude foto tegen van de toenmalige FOH technieker.
    Last edited by dj-wojcik; 14-07-10, 11:33.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Stevengos
      • May 2010
      • 106

't ziet er goed uit. Werden er ook nog meer kleuren gebruikt dan paars en blauw?
      En wat voor speakers had je voor je delaystack gebruikt van RCF?
      De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• axys
        • Aug 2006
        • 107

Toevallig dat de betere foto's de kleuren paars en blauw bevatte.
        Ik weet niet exact welk type RCF op het delay hing. Ik heb me alleen bezig gehouden met het licht.
        JP/PA Geluid & Licht

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Jullie hebben daar redelijk korte bananen hangen (als je het al banaan mag noemen ).
          Hadden de eerste paar meter voor het podium geen last van te weinig mid/hoog, zo zonder infills?

Groet, Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by keenoncoolstuff
            Jullie hebben daar redelijk korte bananen hangen (als je het al banaan mag noemen ).
            Hadden de eerste paar meter voor het podium geen last van te weinig mid/hoog, zo zonder infills?

Groet, Rob.
            Viel mij ook op. Zeker ook omdat de array vrijwel verticaal lijkt te hangen.

@TS
            Verder ziet het er goed verzorgd uit, mooi gedaan ook dat 'OLS'. Het komt misschien een beetje druk over, maar dat is toch elke keer hetzelfde gezeik met foto's. Zal in het echt wel niet het geval zijn geweest.

Mooi gedaan!

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• rdreiers
              • Nov 2009
              • 407

Engineer is Peter Bartholome.

Heeft zelf een studio in kerkrade.

Richard

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

dankjewel voor de tip!
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Ik ben er niet zelf geweest, maar hoorde van bezoekers dat het geluid barslecht was? En als die FOH tech daar stond, dan verklaard dat een hoop. Met alle respect, maar ik als niet-geluidman vraag mij af wat hij in het geluid doet.......

Oh, over het licht... Ziet er netjes uit!

Comment

• Bartje2012
                    • Aug 2008
                    • 93

wil niet stoken hoor maar ik las wat reacties in hun gastenboek en kwam het volgende bericht tegen ik bespeur een samenzwering
                    hoop dat je het limburgs kan vertalen, ik begreep iig wel wat er gezegd werd maar...

Jammer det de muziek in de tent met kavelen weinig toet niks toevoegde aan 't fieës. Met det repertwaar huurse neet thoes om un schuttersfiës. Tower goof allein mar Power,mar totaal genne sfeer. Jammer,noeijhts mier boekke op zo'n heppening aub.
                    weet nog steeds niet of het nu om d eband gaat of het geluid zelf gekke limburgers

Comment

• Davy Gabriels
                      • Aug 2002
                      • 819

Jammer det de muziek in de tent met kavelen weinig toet niks toevoegde aan 't fieës. Met det repertwaar huurse neet thoes om un schuttersfiës. Tower goof allein mar Power,mar totaal genne sfeer. Jammer,noeijhts mier boekke op zo'n heppening aub.
                      Komt erop neer dan de band met hun repertoire niet thuishoort op een schuttersfeest

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Originally posted by Lala
                        En als die FOH tech daar stond, dan verklaard dat een hoop. Met alle respect, maar ik als niet-geluidman vraag mij af wat hij in het geluid doet.......
                        Ik denk niet dat de FOH daar stond, want ik ken geen feesttent met gemetselde muren...
                        Ik kwam in mijn verzameling nog een oude foto tegen van de toenmalige FOH technieker.
                        Het lijkt me dat die foto ooit eens is genomen op een of ander boerenschuurfeest.

Groet, Rob.

PS: Ik zie er ook niet uit, en toch doe ik ook geluid :P
                        Last edited by keenoncoolstuff; 14-07-10, 08:33.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Ben ik dan de enige die vind dat het niet zo netjes is om zonder toestemming foto's van personen hier te plaatsen, om ze vervolgens ook maar even af te zeiken? (zonder jezelf bekend te maken)

Heb verder totaal geen binding met wie/wat dan ook uit dit topic, maar vind het gewoon niet netjes.

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Oke ik kom even wat opheldering brengen.

1. De foto die ik poste is na het schijnt Peter. Dit was de FOH tech. bij de band "wir sind spitze". Deze band staat ook op het podium op de foto's van de TS. Mijn interessen werd gewekt doordat ik niet wist of dit de vaste technieker is voor de band, vandaar het posten van de foto en de vraag.

2. De foto die ik poste, is een foto van Hoevenfeesten in Libeek een aantal maandjes terug. Dus je kunt daar niks op trekken tegenover OLS.

3. Wat betreft de Limburgse tekst:
                            Hier staat:
                            Jammer dat de muziek in de tent weinig heeft toegevoegd aan het feest. Het repertoire hoorde niet thuis op een schuttersfeest (feest met schutterijen, OLS dus). "Tower" (naam van een band) gaf alleen maar power en gas!, maar totaal geen sfeer. Jammer, maar nooit meer boeken voor een feest als deze aub.

Het gaat dus totaal niet over de kwaliteit van het geluid in de tent, maar over het spelen van de band Tower. Omdat ik deze band niet ken, kan ik dit helaas niet be-amen. Overigens zie je die bands niet terugkomen op de geposte foto's. Dus of dit nu in een andere tent was, of op een andere dag, ik weet het niet.

ps. gekke Limburgers? Het is ook altijd het zelfde liedje om ze weer voor gek te zetten... Zog aan we hier toch niet beginnen toch?

Comment

• Dirk Wijnen
                              • Dec 2006
                              • 189

Hebben jullie alles VOOR maandagmiddag uit de tent gehaald? Als ik zo de verhalen hoor van een collega bedrijf die daar ook paar tenten heeft gedaan, is er ook weinig van die tenten overgebleven!

hier kun je zien wat voor een chaos het is: YouTube - De storm haet Grubbevors gerâk (2)
                              Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

Working...