Wenen onder de sterren te Beervelde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Originally posted by rinus bakker
    1)
    3) Hoe kun je dat dan beoordelen?
    Originally posted by @lex
    Rinus, als ik jou inhuur, hoe moet ik dan inschatten dat jij wel deskundigheid en ervaring in huis hebt?
    Euh, een CV?
    Je zult toch ergens van op aan moeten kunnen, lijkt me...

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Een CV bestaat uit meer dan alleen opleidingen...

Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about!
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Rinus, als ik jou inhuur, hoe moet ik dan inschatten dat jij wel deskundigheid en ervaring in huis hebt?

@lex
        Deskundigheid
        te verifieren op basis van:
        - schrijven van vele 10-tallen artikelen over het vakgebied
        - geven van meer dan 200 (2-tot-16-daagse) cursussen op dit gebied
        - deelname in een 6-tal rigging norm-werkgroepen in binnen en buitenland
        - certificaten van volgen/behalen van een 15-20 tal aan het vak gelieerde cursussen.
        (waaronder de ETCP-Arena Rigger in de VS in Nov.2005. Nog steeds de enige Europeaan die dat papiertje behaald heeft)

Ervaring
        - de hele nacht door zitten typen aan wat ik sinds 1983 aan riggingwerk gedaan heb?

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Originally posted by rinus bakker
          Deskundigheid
          te verifieren op basis van:
          - schrijven van vele 10-tallen artikelen over het vakgebied
          - geven van meer dan 200 (2-tot-16-daagse) cursussen op dit gebied
          - deelname in een 6-tal rigging norm-werkgroepen in binnen en buitenland
          - certificaten van volgen/behalen van een 15-20 tal aan het vak gelieerde cursussen.
          (waaronder de ETCP-Arena Rigger in de VS in Nov.2005. Nog steeds de enige Europeaan die dat papiertje behaald heeft)

Ervaring
          - de hele nacht door zitten typen aan wat ik sinds 1983 aan riggingwerk gedaan heb?
          Ik weet dat jij voor kwaliteit staat, maar wat ik algemener bedoel:

-neemt elke rigger al zijn papieren en publicaties mee, of krijg je er kopieën van als je een offerte aanvraagt
          -zijn er niet ook een heleboel zeer vakkundige riggers die deze papieren niet hebben? Of ben je zonder papieren sowieso een beun-de-haas?

Begrijp me goed, het is niet aanvallend bedoeld, maar vraag het me af.

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Meer iets voor een apart onderwerp, of heeft dit laatste nog te maken met de aangeklede violenzagers in een tent?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

meer foto's van decolletee's graag en minder ceevee's aub
              lekker belangrijk!

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

wat jij wil
                http://en.wikipedia.org/wiki/Cleavage_(breasts)

daarmee is er geen CV nodig

als ze maar wel goed gerigged worden....

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Ik wacht nog steeds op die tentklemmen van WLL 250kg?
                  Ik weet ze wel van 100 en 150kg,
                  maar 250 is al méér dan een M10 oogmoer in ideale (vertikale) richting mag hebben, en dan ook nog zonder dat er personen onder komen.
                  En bij de gemiddelde tentklem weet je van de oogmoeren bijna één ding zeker,
                  die ogen zitten prompt scheef tov de tenstspant helling!
                  Vandaar mijn vraag naar "oordeelkundigheid"...

Dus... wie de schoen past ...
                  (ziet liever wat lekkers ?!)

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

1- neemt elke rigger al zijn papieren en publicaties mee, of krijg je er kopieën van als je een offerte aanvraagt
                    2-zijn er niet ook een heleboel zeer vakkundige riggers die deze papieren niet hebben?
                    3-Of ben je zonder papieren sowieso een beun-de-haas?
                    1) zoiets zal geen 10 jaar meer duren.
                    Het opzetten van een rigging-certificerings staat in de meeste landen op de rit - of loopt al.
                    Meestal komt de overheid er 10 jaar later achter, dat zoiets geeist zou moeten worden.
                    Het is alleen weer misgegaan met de (ridicule) Eindtermen-eisen (2002) voor de BMT in theater, maar de AI houdt daar nu wel aan vast.

2-waarschijnlijk wel.
                    Kun je goed autorijden zònder rijbewijs? Of piloot zijn zonder brevet?
                    Maar of er een heleboel vakkundige riggers zijn, dat staat te bezien.
                    Er zijn er zowiezo maar een stuk of 50-60 'full-timers' van in ons hele land.
                    En het probleem blijft het objektief scheiden van "kaf-en-koren".

3-de kans daarop is in elk geval groter.
                    Net als bij piloten, kraan-machinsten, hersenchirurgen, apothekers,
                    scheepskapiteins, taxi-of bus-chauffeurs of beveiligingsmedewerkers.
                    Ook in deskundigenwerkgroepen is men het echt niet altijd eens, maar dan volgt er een discussie op basis van inzichten en argumenten.
                    Of - als er geen compromis haalbaar is - wordt er simpelweg besloten tot nader onderzoek!

Maar oogbout (volgens NEN 1928) M10: WLL = 230kg.
                    Alleen vertikaal, en ook zonder personen in de "bedreigde zone"!
                    Een rigging-regel!
                    Net zoals zo'n rood rond bord met een horizontale witte balk een verkeersregel weergeeft.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

@ darco

MEEO en moi (ik dus) wachten nog steeds op de specs over die tentklemmen van (?) 250kg.
                      Het was misschien wel een mooie show om te doen,
                      maar als het op het hijsen aankomt willen we graag ook een veilige show doen.
                      Het is natuurlijk niet zo dat het naar beneden gekomen is,
                      maar ik houdt het er toch op dat er hier over "veilig" nog wel wat te twijfelen is.
                      En dat is dan niet zo mooi.

Comment

• darco
                        • Sep 2009
                        • 135

Hey Rinus, zal aan Ed de specificaties van de tentklemmen opvragen, was zijn materiaal, weet alleen dat ze 250 waren en geen 150 zoals hier werd aangenomen.

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Sowieso zonde dat er hier over de manier van riggen gespeculeerd moet worden, want die lelijke trussen verknallen het complete plaatje. In zo'n mooie witte tent zou ik mijn licht veel 'cleaner' op willen hangen, dus had ik er zeker voor gekozen om mijn licht direct aan het spant te hangen en de bekabeling achter de spanten weg te werken.
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Dat wordt één zo'n klem per spot? Zijn ze in elk geval niet overbelast!
                            Of gebruikt je zulke klemmen met een halve steigerklem eraan?
                            En daarin dan een buis gemonteerd voor de spots?
                            Scheelt hoogte en een VVVV ("vorm van visuele vervuiling"),
                            maar het is wel meer werk... en gevaarlijker werk !

Want er moet heel wat meer van het werk "op hoogte" gebeuren.
                            = Valgevaar voor mensen (en materialen).

En ....
                            natuurlijk wachten we nog met smart op de spec's van die 250kg klemmen.

Comment

• mvdwerff
                              • Sep 2010
                              • 144

Aan de andere kant: wat kost een tentklem om te huren? 4 EUR?

En een compleet grid, incl. takels, shackels, en steels?

Hmwa, toch een aanname zou ik zeggen....
                              Mark van der Werff
                              Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

Working...