R'nB Throwback III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cru
    • Sep 2003
    • 106

R'nB Throwback III

Een heel eind niet meer op het forum geweest, maar ik ben nog steeds "in business".

Bij deze back on track met wat pics van een job, met Belgische crew, bij de noorderburen: R'nB Throwback III in de HMH. Fijne zaal om in te werken, maar wispelturige Amerikaanse crew en artiesten.
    Mijn functie daar: setup, breakdown, monitormix en UHF engineer. Materiaallijstje geluid vind je onderaan

Kudo stage right + 115XT HiQ frontfill

PM5D + Joe on stage

Joe + zicht op de 115XT wedges

12 x Kudo stage left (3 x 50° top, 9 x 110° bottom) en bijna 1.100kg gevlogen gewicht

Me, mixing En Vogues monitors & in ears

En Vogue

UR4D (B58 & KSM9) + IEM 300 G2

2 x LArack + LA network manager

Overzicht PA:
    - 24 x L-acoustics Kudo
    - 16 x L-acoustics SB28
    - 4 x LArack (3 x LA8 elk)
    - 4 x 115XT HiQ + LA8 (frontfill)
    - Yamaha PM5D
    - Insert rack (PCM92, DN370, Tascam CD, ...)

Overzicht monitor city:
    - 14 x 115XT HiQ
    - 6 x LA8
    - 2 x SB118 (drumsub)
    - 4 x ARCS + 4 x SB118 + 2 x LA8 (sidefills)
    - Yamaha PM5D
    - 8 x Sennheiser IEM300 G2
    - 4 x Shure UR4D
    - Double mic en mic stands set

Alles netjes verbonden met 48 kanaals multi systeem en LA network manager.

Zo, als er vragen zijn: vuur maar af.
    Last edited by cru; 24-10-10, 19:28.
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Netjes! Dit soort klussen kom je niet vaker tegen op het forum helaas, altijd wel interessant om te zien namelijk.

Allemaal eigen materiaal of?
    There is no substitute for imagination

Comment

• Junior
      • Jan 2010
      • 114

Vanwaar de keus van een PM5D?

En heb je geen problemen gehad met al die losse antennes van de Mic/IEM rackjes?

Comment

• cru
        • Sep 2003
        • 106

@ junior: PM5D werd als enige door alle acts gespecced op de riders, samen met Vi4/6, is makkelijk te vinden EN scheelt een hoop outboard racks in vergelijking met een analoge tafel.

1/2 wave UHF antennes doen het prima op 10 meter afstand, dus een overkill aan extra antennes was hier niet nodig. De in ears zaten wel op directionele vlagjes.

Originally posted by qvt
        Netjes! Dit soort klussen kom je niet vaker tegen op het forum helaas, altijd wel interessant om te zien namelijk.

Allemaal eigen materiaal of?
        Toen ik na een hele poos terug op het J & H forum kwam vond ik idd dat er weinig klussen gepost werden. Bij deze ...

Neen, ik ben freelance dus behalve mijn toolcase stond er niks van mij.

Comment

• Junior
          • Jan 2010
          • 114

Originally posted by cru
          @ junior: PM5D werd als enige door alle acts gespecced op de riders, samen met Vi4/6, is makkelijk te vinden EN scheelt een hoop outboard racks in vergelijking met een analoge tafel.

1/2 wave UHF antennes doen het prima op 10 meter afstand, dus een overkill aan extra antennes was hier niet nodig. De in ears zaten wel op directionele vlagjes.

.
          Oke dit dacht ik al.

Zelf zou ik toch een splitter en vlaggen gebruiken voor de zenders.
          Dit om dat je dan vrijwel altijd goed zit met je bereik, en het ziet der wat netter uit.

Maar als het zo goed heeft gewerkt is dat natuurlijk geen probleen!
          Last edited by Junior; 24-10-10, 20:03.

Comment

• cru
            • Sep 2003
            • 106

Originally posted by Junior
            Oke dit dacht ik al.

Zelf zou ik toch een splitter en vlaggen gebruiken voor de zenders.
            Dit om dat je dan vrijwel altijd goed zit met je bereik, en het ziet der wat netter uit.

Maar als het zo goed heeft gewerkt ik dat natuurlijk geen probleen!
            Ja hoor, ik had al erg goeie ervaringen met de UR4 zonder antenne splitter/booster.

En voor "netjes" hoef je het niet te doen want in een grote zaal als de HMH ziet geen kat uit het publiek wat bij de monitordesk staat (of net niet)

Comment

• Junior
              • Jan 2010
              • 114

Originally posted by cru

En voor "netjes" hoef je het niet te doen want in een grote zaal als de HMH ziet geen kat uit het publiek wat bij de monitordesk staat (of net niet)
              Hoef ook niet perse voor het publiek.
              Gasttechnici vinden het vaak ook prettig dat het der allemaal netjes uitziet.

Nu moet ik zeggen dat dit er ondanks de losse antennes erg netjes uitziet allemaal.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Gebruik hier ook altijd de UR4's zonder vlaggen en de IEM's met directionele vlaggetjes. Prima resultaat en nog nooit troubles gehad. Zorg gewoon altijd dat je zenders/ontvangers side stage staan en er is niks aan het handje!

PM5D is ook erg fijn om stereo monitor's/ears op te mixen. En erg allround en goed geaccepteerd en stabiel!

Je had de MOH wel even mogen afrokken/afzetten met wat kamerschermen. Die multi staat pontificaal in beeld :P
                Last edited by MusicSupport; 24-10-10, 23:51.
                d&b Audiotechnik

Comment

• cru
                  • Sep 2003
                  • 106

Originally posted by MusicSupport
                  PM5D is ook erg fijn om stereo monitor's/ears op te mixen. En erg allround en goed geaccepteerd en stabiel!
                  PM5D is niet mijn favo digitale tafel, ik hou niet van de Yamaha logica dus ik heb er echt een haat-liefde verhouding mee
                  Maar die Amerikanen zijn er gek op.

Comment

Working...