@ stoney3K
dankjewel... de Vf is dus geen probleem...
Kast 40kg (schat ik) elk aan 2 softsteels met een breuksterkte van pakweg 10ton...: [ 2x10000 ] / 40 = 500:1.
Dat is pas echt veilig, want 10:1 is de eis.
Alleen die opmerking over de "safety's om te stellen" snap ik niet...
{Waarom heb je die safety's überhaupt nodig, de Vf aan 1 is al 250:1,
Plus: je hebt al twee onafhankelijke ophangingen!
En de Turbosound jongens kennende neem ik niet aan dat de ogen aan de kast zelf,
van het type Chinese kauwgumtape zijn.}
Het is ófwel een zekerings-voorziening ófwel een afstel-voorziening.
Het NEN heeft over 'het zekeren van lasten' net een NPR-ontwerp op het web gezet die vrij is om kritiek op te geven:
Ontw. NPR 8020-15: Evenementen - Hijs- en heftechniek - Veiligheidskabels voor lasten bevestigd aan lastdragers - NEN
Maar mijn vraag was anders.
Ik was benieuwd naar een detail foto van die ophang/aanslagmethode van de soft steels aan/om de truss.
dankjewel... de Vf is dus geen probleem...
Kast 40kg (schat ik) elk aan 2 softsteels met een breuksterkte van pakweg 10ton...: [ 2x10000 ] / 40 = 500:1.
Dat is pas echt veilig, want 10:1 is de eis.
Alleen die opmerking over de "safety's om te stellen" snap ik niet...
{Waarom heb je die safety's überhaupt nodig, de Vf aan 1 is al 250:1,
Plus: je hebt al twee onafhankelijke ophangingen!
En de Turbosound jongens kennende neem ik niet aan dat de ogen aan de kast zelf,
van het type Chinese kauwgumtape zijn.}
Het is ófwel een zekerings-voorziening ófwel een afstel-voorziening.
Het NEN heeft over 'het zekeren van lasten' net een NPR-ontwerp op het web gezet die vrij is om kritiek op te geven:
Ontw. NPR 8020-15: Evenementen - Hijs- en heftechniek - Veiligheidskabels voor lasten bevestigd aan lastdragers - NEN
Maar mijn vraag was anders.
Ik was benieuwd naar een detail foto van die ophang/aanslagmethode van de soft steels aan/om de truss.
Comment