Benefiet concert The Bottom Line

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Benefiet concert The Bottom Line

Tbv KWF ******bestrijding gaf de Driebergse band The Bottom Line op 21 mei een benefietconcert.

Met een 3-tal vrijwillige medewerkers heb ik mijn medewerking verleend aan dit benefietconcert. Wij verzorgde licht en geluid (het podium kwam van een andere firma in de buurt).

Eerste impressie (eigenlijk eerste fatsoenlijke foto die ik ontvangen heb )
    Dit was bij aanvang rond 20:30. Toen het donker werd kwam het licht goed tot z'n recht, al waren de middelste parretjes niet optimaal gesteld.

Materiaallijstje voor de liefhebbers:

Licht
    Front:
    4x 1KW fresnel
    (LEE 152... of 151, weet ik niet meer)
    1x Double Derby (2x300W) tbv afterparty

Tegen:
    4x T4 (par56 300W/MFL)
    (LEE 126, 132 en 767)
    4x floorpar (par56 500W raylight)
    (LEE 164)
    4x par56 500W raylight als blinder effect
    1x American DJ 800W strobo

3x Showtec multidim
    1x Antari Z1000 rookmachine
    1x 4-stage 1500 rookmachine (was bij nader inzien ietsje overbodig)

geluid

PA:
    2x 18" onbekend gratis gekregen zelfbouw sub geval tbv sub
    2x 15" Longer DB M15 tbv low
    2x 4-acoustic FCS 115T G2 tbv mid/hoog (demo, met dank aan Enjy)
    2x 4-acoustic FCS 112T extra mid/hoog (inhuur)

2x Alto Macro 2400 (sub + low)
    1x Mackie M3000 (112T's)
    1x Synq 2K2 (115T's)
    1x Behringer CX2310

Monitors:
    2x Mackie SRM450 (eigendom band)
    2x DAP K115
    3x setje in-ears (eigendom band)
    1x Dynacord P1050

FOH:
    Soundcraft LX7 II
    Peavey SCR2400 tbv monitors (eigendom band)
    DBX 231 EQ
    DBX 266XL compressor/gate
    M-one
    Alesis M-EQ230 & AB International 2x31EQ tbv monitors

Mics:
    CAD 7 delige drumkit (met GLX1200 op hihat)
    3x SM58 (eigendom band)
    2x SM57 voor sax + gitaar
    1x Shure zender lead (eigendom band)
    1x Sennheiser Freeport tbv presentatie

Zoals eerder in het perilex topic al duidelijk werd was stroom een uitdaging.
    Uiteindelijk een aggregaat van de brandweer (40KVA), dus dat ging goed komen. Helaas problemen met storingen van het licht op het geluid, dus alsnog een vaste lijn (16A/400V) vanuit de sportkantine gehaald. Toen bleek tijdens het meten dat een van de fases niet aan de praat te krijgen was, ook niet nadat ik er een zekering in gedraaid had. Perilex was ook niet met 2x fase en 2x nul aangesloten, heel vaag allemaal. Op hoop van zege het geluid op 2 fases gedaan (ruim voldoende maar toch...). Zonder verdere noemenswaardige problemen de avond doorgekomen.

Het geluid is een beetje een bij elkaar geraapt zooitje geworden, maar dat is nou eenmaal de enige optie met dit soort benefietconcerten zonder geld
    Last edited by renevanh; 23-05-11, 19:39.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Het zou heel flauw zijn om nu te zeggen dat ik het een mooi podium vind, maar vooral jammer dat ik niet op deze klus stond om te bouwen want het was mijn werkgever die dit podium geplaatst heeft. Jammer je niet ontmoet te hebben..

Misschien een tip voor dit soort dingen probeer grote aannemers/bouwbedrijven in de buurt als sponsor te vinden die hebben vaak wel een degelijke aggregaat en in het weekend wordt deze toch niet gebruikt.

Kom je vaker op evenementen in Driebergen en de rest van de heuvelrug of was dit eenmalig?

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Originally posted by stainz
      Misschien een tip voor dit soort dingen probeer grote aannemers/bouwbedrijven in de buurt als sponsor te vinden die hebben vaak wel een degelijke aggregaat en in het weekend wordt deze toch niet gebruikt.
      Aggregaat was prima, alleen goedkope Showtec multidims zorgen voor storingen. Dat krijg je dan. Was te verwachten en niks aan te doen.

Kom je vaker op evenementen in Driebergen en de rest van de heuvelrug of was dit eenmalig?
      Ik woon in Driebergen, dus ja
      Ben ook met jouw werkgever in overleg, dus wie weet tot ziens binnenkort

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

wie weet tot ziens dan, mocht je ooit wat bereiken met Arthur (neem aan dat je daar contact mee hebt) dan kom ik je vast een keer tegen, mijn naam is Bas.

Wat vond je van de mogelijkheden om licht in te hangen in dit podium? (en hoe hebben jullie het front er in gehangen?)

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Licht inhangen gaat prima op dit podium.

Front inhangen was een kleine uitdaging inderdaad. Podium was 1,5 uur te vroeg, dus stond al lang en breed eer wij er waren. Daardoor kon het front niet mee omhoog getakeld worden. Gelukkig had ik een mooie, lange ladder bij

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

Liever niet doen! Die dingen zijn goed voor een bouwkraan en wat betonmolens op te laten draaien maar lopen nooit mooi sync...
            voor gebruik bij licht en geluid neem je best een aggregaat van een goede leverancier!
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

dat scheelt wel heel veel inderdaad, vind persoonlijk het inhangen van licht in de podium niet zo prettig, doordat de zijkant helemaal boogvormig is. Maar bij het podium van dubbele grote is het nog erger daar hebben we standaard geen "achterbrug" in zitten zoals hier. Dat is zeker met movinghead's e.d. lastig.

Had je genoeg aan 4kW front? stond toch ongeveer langs de snelweg of niet?

Originally posted by DJ matthias
              Liever niet doen! Die dingen zijn goed voor een bouwkraan en wat betonmolens op te laten draaien maar lopen nooit mooi sync...
              voor gebruik bij licht en geluid neem je best een aggregaat van een goede leverancier!
              Ik zit veel in de zelfde omgeving als renevanh en toevallig weet ik dat een groot bouwbedrijf daar zeker bereidwillig is om aan evenementen mee te werken en een zeer degelijke aggregaat hebben.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Had je genoeg aan 4kW front? stond toch ongeveer langs de snelweg of niet?
                Front was mooi. Ik zie soms bij dit soort podia 2x of zelfs 4x 2KW'ers hangen, dat vind ik ronduit lelijk, je krijgt dan een soort metrostation effect: een bak wit (of huidskleur). We hebben volgens mij de 1KW'ers ook nooit vol aan gehad. Met 1KW'ers kun je nog een beetje richten en spelen, daar hou ik wel van.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Leuk hoor!

Hoe beviel je het 4-Acoustic materiaal, aangezien het tevens een demo was (voor zover dit valt te beoordelen in zo'n opstelling)?

Zat je trouwens zelf achter de FOH-tafel?

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Voor een benefietconcert heb je het netjes voor elkaar!
                    Leverde het combineren van 3 subs (2x front 1x hoorn?) zonder processor om de looptijden e.d. goed te zetten wel een mooi laag op?

Comment

• Stefan-w
                      • May 2010
                      • 92

Edit: het zijn 2 subs en 2 top kastjes één 15 inch en één 12 inch als ik het goed zeg....

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by BJD
                        Leverde het combineren van 3 subs (2x front 1x hoorn?) zonder processor om de looptijden e.d. goed te zetten wel een mooi laag op?
                        We hadden per kant 2 subjes, 15" frontloaded en die 18" zelfbouwkastjes, een soort kruising tussen een basreflex en een w-bin.
                        De onderste subjes deden vooral het sublaag (tot 70Hz) terwijl ik de frontloaded kastjes tot 150Hz heb laten doorgaan. De topjes (15" en 12") deden het mid/hoog, dus 150Hz en hoger.

Ik heb geen last gehad van looptijdverschillen. Als je was gaan meten misschien wel een beetje, maar niet storend of hoorbaar.
                        Woofers zaten wel recht boven elkaar, dus dat was al een meevaller. Ik heb er zeker van te voren aan gedacht.

Originally posted by Teun
                        Hoe beviel je het 4-Acoustic materiaal, aangezien het tevens een demo was (voor zover dit valt te beoordelen in zo'n opstelling)?
                        Eigenlijk te weinig tijd gehad om het goed te beoordelen, maar de 115T G2 drukt behoorlijk door, ook in deze opstelling buiten.
                        Ik had ze al eens binnen gehoord, waar ik heel snel de volumeknop terug heb gedraaid omdat het gewoon te hard ging. Dan zit je -12dB uit te sturen op je mixer en voel je je trommelvliezen bijna imploderen. Dat was zonder sub, slechts 2x 115T G2.
                        Enige echte nadeel is het gewicht. Met 2 man prima te doen, maar in je eentje 31,5kg op een statief hijsen doe ik liever niet.
                        Wat mij betreft gaan ze er bij mij komen, nog even het financiële plaatje rond krijgen.

In eerste instantie wilde ik zonder de 12" aan de gang, maar toch gaan twijfelen en ze bij gehuurd. Toen het publiek tussen stage en FOH in ging staan bleek dat een goed idee te zijn geweest.

Zat je trouwens zelf achter de FOH-tafel?
                        Yup. Daarom helaas zelf geen foto's kunnen maken, dat is dan weer het nadeel

Comment

Working...