Jera On Air 2011

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

Jera On Air 2011

Afgelopen donderdag op Hemelvaartsdag vond in Ysselsteyn (Lb) het jaarlijks terugkerend festival Jera On Air plaats. Tijdens dit festival hebben wij het geluid en licht verzorgd op het Alternative Stage.

De bigtop tent had een afmeting van 22x35 meter met een podium van 10x10 meter. Tijdens dit festival hebben we voor het eerst gevlogen met de EV Phoenix set. Dit is ons enorm positief bevallen.

Om een indruk te krijgen, hieronder een opsomming van het materiaal wat we o.a. gebruikt hebben.

Geluid
    - 6x EV Phoenix sub (gebouwd als centercluster)
    - 4x EV Phoenix 15" top (gevlogen)
    - 2x EV Phoenix 15" top als infill
    - 2x JBL top als delaystack
    - Midas Verona 400 op FOH
    - A&H G2800M op de monitor
    - 6 monitorlijnen met 6 wedges en 1 drumfill

Licht
    - 60 meter Interal truss
    - 12x Robe movinghead
    - 32kW par64 (zowel podium als zaal)
    - 8kW frontlicht
    - 2x ACL set
    - 4x blinder

Hieronder enkele foto's

Meer foto's? Klik hier.
    JP/PA Geluid & Licht
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Gebruik je een vliegframe van EV zelf voor de toppen?
    Ik vraag me met name af hoe het frame vastzit. Met M10 bouten waarschijnlijk, maar waarmee/hoe houden die de toppen stevig vast?
    Het is natuurlijk geen ingewikkeld frame, maar ik vraag me gewoon af hoe de fabrikant het heeft ontworpen (qua gebruiksgemak met name). Je hebt niet toevallig een technische tekening van het vliegframe, of wat meer detailfoto's?

Beetje jammer van het blauwe zeil trouwens, dat springt er wel heel erg tussenuit (zo mooi matcht het nou ook weer niet met de tent). En heb je geen last gehad van een resonerend podium met die subs eronder?
    Kon je nog bij de ampracken tijdens de 'show'? Aangezien ze ver onder het podium lijken te staan?

Maarreeuuhhh, ziet er goed uit verder

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 06-06-11, 15:30.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• axys
      • Aug 2006
      • 107

Originally posted by 4AC
      Gebruik je een vliegframe van EV zelf voor de toppen?
      Ik vraag me met name af hoe het frame vastzit. Met M10 bouten waarschijnlijk, maar waarmee/hoe houden die de toppen stevig vast?
      Het is natuurlijk geen ingewikkeld frame, maar ik vraag me gewoon af hoe de fabrikant het heeft ontworpen (qua gebruiksgemak met name). Je hebt niet toevallig een technische tekening van het vliegframe, of wat meer detailfoto's?

Beetje jammer van het blauwe zeil trouwens, dat springt er wel heel erg tussenuit (zo mooi matcht het nou ook weer niet met de tent). En heb je geen last gehad van een resonerend podium met die subs eronder?
      Kon je nog bij de ampracken tijdens de 'show'? Aangezien ze ver onder het podium lijken te staan?

Maarreeuuhhh, ziet er goed uit verder

Mvg,

Teun
      De podium bouwer heeft het blauwe zeil geleverd. Het was inderdaad jammer, maar 's avonds zag je er niets meer van.

Voor het vliegen van de toppen hebben we het originele frame van EV gebruikt, ja. Info over het vliegframe: http://www.electrovoice.com/sitefile.../LIT000059.PDF
      Ik verwacht dat de kast op de drie bevestigingspunten (m10) zijn eigen gewicht kan dragen.
      Het is inderdaad niet zo'n gemakkelijk systeem als je het vergelijkt met een vliegframe voor een line-array. Maar het is goed te doen.

Resonantie onder het podium viel volgens mij wel mee. Ik heb zelf het licht gedaan, dus ik heb er in dat opzicht niets van mee gekregen. Volgens onze monitorman viel de hoeveelheid sub backstage wel mee.

We konden van de zijkant ook nog onder het podium, waardoor we meteen toegang hadden tot de ampracks. Dus dat was geen probleem.

Gr.
      Hayke
      JP/PA Geluid & Licht

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

zie wel dat dat vliegen van Phoenix lastiger gaat dan RX... daar zitten van die mooie strips in.
        even een "ding" (kan ff niet op de naam komen) en gaan met dat spul

Comment

• axys
          • Aug 2006
          • 107

Gaat iets lastiger ja, maar het resultaat is wel zoals gewenst.
          En daar gaat het natuurlijk om. Dan maar iets langer werk om het frame aan de toppen te bevestigen.
          JP/PA Geluid & Licht

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

voordeel van de PX vliegframes is dat je de kantelhoek er zo op kan zien, erg makkelijk!

Wij vliegen onze toppen ook regelmatig, en kan toch altijd het juiste effect berijken, RX vliegen gaan makkelijker, maar een goede hoek bepalen is dan weer wat lastiger.
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• axys
              • Aug 2006
              • 107

Originally posted by Ws Soundexpresse
              voordeel van de PX vliegframes is dat je de kantelhoek er zo op kan zien, erg makkelijk!
              Dat is inderdaad een groot gemak.

Hoe bepaal jij overigens de ideale kantelhoek? Tijdens deze klus kwamen er namelijk achter dat we ze iets te ver gekanteld hadden. Niet ten nadele, maar achteraf gezien was het toch iets beter geweest als ze iets minder ver gekanteld waren.
              JP/PA Geluid & Licht

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

gelukkig is de afstraling van het hoog goed bij de RX moet zeggen dat we er nooit echt problemen mee hebben.
                wij hebben ergens een lijstje liggen met de kantel hoek op welke gaten van de vliegpunten enz enz...

Comment

Working...