Kissies - flightcases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

Popnagels van 2,48 cm. geeft nou niet echt een mooi resultaat. Dan krijg je allemaal pukkels aan de binnenkant van je case.

zou dan een betere keus zijn.

Helaas berekent J&H voor iedere bestelling 11,35 verzendkosten en wordt je doosje popnagels zo wel een heel erg duur geintje.

Daarom heb ik deze maar besteld:

Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Ok niet in Twente nee sorry . Vreemd dat die dingen dan zo slecht te krijgen zijn bij jullie. Ik weet hier in de omgeving zo al 3 plaatsen waar ik ze kan krijgen. Geen profi case-bouwers in de buurt die de materialen ook los verkopen?
      Maar goed, je hebt ze... daar ging het om toch?

Greetz, DeejaysOnly (iCe)

Comment

• splash
        • Aug 2002
        • 342

op de site van pp cases (www.ppcases.nl) staat fc hout voor nog geen 40euro per plaat (244x122cm) Ik vind dit behoorlijk goedkoop.
        Er is echter keuze tussen hout met pvc en print erop, welke kan je het beste gebruiken??

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

citaat:
          Op verzoek, foto's van m'n nieuwe bouwsels en wat close-ups van hoeken, wielbevestiging etc....
          Heel fraai kistenwerk Tom,
          Popnagels op de hoeklijk zitten goed, altijd naar de houtkant (beter moment) toe en altijd tegenover elkaar en niet om en om!
          Nog een tip: als je de bolhoeken met 6 extra popnagels ook nog eens verbindt met de hoeklijnen zitten ze veel beter vast (de meeste klappen worden toch door die hoeken opgevangen en de kracht dan overgrbracht naar een paar vierkante mm houtoppervlak...
          aluminium kan veel meer kracht opnemen (hout = 3N/mm2 en alu = 150 N/mm2). Daarnaast is het verband van de kist ook meteen veel groter. Kost een paar centen meer maar dan heb/hou je ook wat!
          Keepadadinggoin'
          Rinus Bakker

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

citaat:
            altijd tegenover elkaar en niet om en om!
            Heeft dat een reden of is dat gewoon esthetisch?

Tiemen

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

citaat:

altijd tegenover elkaar en niet om en om!

Heeft dat een reden of is dat gewoon esthetisch?
              Hallo Tiemen,

wederom het buigend moment in de hoeklijn: als je 'om en om' doet is de aanklemming op de hoeklijn 1 zijdig, dus vanaf/aan de andere (tegeoverliggende) zijde is er totaal geen sterkte: sterker nog er is vaak zelf wat ruimte (0,2-1mm) tussen hout en alu als je om de 25 cm om en om doet.
              Overigens: mijn riggingkisten (electro-takels, kabels, steels en al die andere zware shit) hadden de popnagels om de 10cm aan beide zijden, waren gefreesd+gelijmd+getacked. Ik zie nog geregeld kisten van die ik meer dan 20 jaar geleden gemaakt heb rondrijden: hier en daar een nieuwe sluiting of handgreep, heel vaak een nieuw wiel: ook die echte goeie blauwe wielen waren uitgevoerd met veel te lichte gaffelplaten. Overigens altijd 'recessed' handgrepen met zware (dikke grijprol) zeker bij die zware k***ekisten moet je een goeie greep erop hebben die niet meteen het bloed in je vingers afknelt. En als het ff kan altijd minimaal 8 handgrepen per kist, en zware wielplanken, want zonder die wielplaten knallen de wielplaten geheid door het 9+1mm Fins-berken(!)multiplex en heb je een megareparatie. Voorkomen is beter dan genzen.

grout'n
              Rinus Bakker

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

citaat:
                zou wel een stuk mooier ogen als je je kisten vanbinnen ook zwart spuit.
                Ik ben nog geen professionele flightcasebouwer tegengekomen die z'n flightcases met een witgele binnenkant afleverd...
                van binnen? !!!!!!!NOOIT ZWART!!!!!!!!!!!!
                we staan al vaak in het half donker te klooien, en dan is het linke soep als je aan de binnekant staat te graaien naar iets wat je niet goed ziet: wit, lichtgeel, lichtgrijs als het maar lichte kleuren zijn! dan zie je ook sneller beginnende schades, loslatende lijn, scheuren in het hout enz. en je ziet altijd de zooi beter in je kisten liggen! Wel eens een splinter die je niet zag (DOFZWART!) onder je nagel gehad? Dat is een week lang van jottem!!

groeten en maakzetwit!

Rinus Bakker

Comment

• Tiemen
                  • Dec 2001
                  • 944

Als we spreken over halfdonker sprenken we dus over zaal-licht uit. De show is dus al bezig. Als je daar dan met wat blinkende en flitsende flightcasen gaat opendoen bvb naast het podium, zal je vooral geen aandacht trekken. Enne, wij gebruiken iets als een 'maglite' als het te donker is en we moeten in flight-case zijn. Dus bij ons zijn dan ook alle flightcases vanbinnen zwart...

Tiemen

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Hoi Tiemen,

Bij mij was er nog al eens sparek van kloterig zaallicht ook tijdens de opbouw (the riggers curse: first in last out).
                    En die Mag-lite in het donker trekt geen aandacht?
                    En dan heb je je Mag op je hoofd als een mijnwerkerlamp? Of doe je altijd alles met 1 hand.
                    Als jij zwart wilt doe je zwart het is een tip en geen wet hoor!
                    (en hoe zit het bij jou met die splinters, scherpe zooi op de bodem??)

Hebje pit dan maakjumwit!

rinus

Comment

• Tiemen
                      • Dec 2001
                      • 944

Ja voor rigging snap ik het wel...ook al omdat je inderdaad er meestal 'voor' en 'na' bent. Maar voor cases waar je in moet zijn tijdens optreden of die 'zichtbaar' zijn zou ik toch serieus nadenken voor een flashy binnenkant. Dan vind ik een eventjes aangaande Maglite nogaltijd subtieler. En voor buiten of op speciale lokaties gaat er dan zo'n mijnwerkersding op het hoofd.

Tiemen

Comment

• gotcha
                        • Apr 2002
                        • 51

misschien domme vraag maar het lijkt net of die u/v profielen niet in verstek zijn gezaagt maar gebogen hoe zit dat

Comment

Working...