kleine productpresentatie en modeshow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

kleine productpresentatie en modeshow

Zopas een leuke opdracht gedaan voor een zelfstandige uit de buurt.
    Het was een voorstelling van een nieuwe wagen in combinatie met een kleine modeshow.
    Daarvan hebben we een filmpje gemaakt.
    Gebruikt materiaal.
    licht:
    8 x multipar met 152
    2 x 4 par56 en truss (geleverd door autostandhouder) met onze dimpack
    2 x briteq pixelbar rgb
    1 x 2000 watt strobo
    1 x adb mikado stuurtafel

Geluid was een discobar&mic met 2 vrx932 top en 2 srx718 bas.
    amp lab fp10 000 en intellix²48 processor.
    audiomix is gemaakt door ons.
    Filmpje ook (niet te kritisch ,was eerste keer dat ik dit deed)

Was klein maar heel tof om eens te doen.

Groeten,
    Jeffrey
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Het ging toch om die auto, neem ik aan? Opzich niks mis mee, ik had denk ik iets meer licht op de catwalk gezet, tijdens die show. En ik had een ander muziekje gekozen voor de presentatie voor de auto...Maar das denk smaak/idee wat je bij iets hebt...Kan daarbij zo snel niet bedenken wat voor muziekje, maar als ik even ga zoeken vind ik vast iets..;-) Voor de rest ziet het er goed uit, naar mijn mening.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Muziekje zal wel keuze van de klant geweest zijn.

Ik vind wel dat bij een dergelijk overbekend muziekje je steeds wat laat bent met de strobo, maar voor de rest is het wel ok in mijn ogen.
      Meer front op de catwalk is altijd mooi (of sunstrips er langs leggen), maar daar moet het budget uiteindelijk ook naar zijn.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Voorstelling van die auto is te langdradig, vervelend en niet echt spectaculair. Veel meer gericht licht op de catwalk en vooral zo weinig mogelijk licht op die lelijke muren had het moeten zijn.
        Ik word hier totaal niet warm van en van die dames op het podium ook al niet. Is daar voor ze op de catwalk gingen anaal een bezemsteel ingebracht of zo?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

Kwa materiaal/budget heb ik niet te extreem willen gaan. Er was zelfs geen vraag om een introshow te doen bij die auto. Heb dit voorgesteld en ze vonden het ok. Volgens mij is het best om op een 30° hoek te belichten schuin boven de catwalk met opgehangen trussen.
          Maar ik heb het allemaal redelijk basic gehouden. Meer licht op het front kan ik aannemen. Ter plaatse vond ik de modellen goed uitgelicht en mooi naturel van kleur. Waar je inderdaad gelijk in hebt is dat het iets strakker kon uitgelicht worden. Ik had beter een kleinere lens in de multi's gestoken.
          Het geheel was wel gefilmt met de low budget camera(Q10BP samsung 299 euro). Misschien heeft dat ook een vertekend beeld van belichting. De intro heb ik bedacht. Is mogelijk dat het iets te langdradig is en niet super origineel is. Maar vind persoonlijk die 2 songs nog altijd iets hebben. Muziek is smaak. Had niet direct een alternatief in gedachten. Het motorgeluid in de intro is een idee van de zaakvoerder. Verder was het licht wel sycroon maar is beetje verschoven tegenover geluid in de videomontage. Je ziet dat het applaus ook niet 100% klopt.
          De intro is idd niet super spectaculair maar met 2 rgb strips en een mikado doe je ook niet het zelfde als chamsys met movings,leds,...
          De klant was super tevreden, zijn verwachtingen lagen niet zo hoog en was aangenaam verrast.
          Tenslotte zijn wij ook geen bedrijf die iedere weekend zoiets doet.
          Iedereen bedankt voor de opmerkingen!
          We leren iedere dag bij.
          De opmerking over de dames is niet van toepassing. Had ik niets mee te maken.
          laserguy, wat ik me wel afvraag. Stel dat je daar nog eens een bak meer licht opzet moet je de zaak dan toch kunnen uitlichten van 6-7 meter hoog.
          Toen ik op de catwalk liep was ik al verblind. Ok ,normaal hangt het licht hoger maar dan vlieg je trussen en is het budget ook hoger.

Groeten,
          Jeffrey

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

Denk er ook zo over.
            Dan moet het budget er wel zijn.
            Klant tevreden, ik tevreden en terug bijgeleerd.
            Groeten,
            Jeffrey

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

De lichtshow is op alle fronten amateuristisch als je het mij vraagt. Timing is niet strak (vooral pauken met die parretjes niet), kleur is niet mooi, belichting niet, effecten niet... Gewoon een drive-in-show setje dat wat knippert op de muziek. Geen productpresentatie, geen diepere gedachte etc.etc.

Leuk als probeersel en natuurlijk schitterend dat je klant blijkbaar niet zo veeleisend was. Beoordelen op de kwaliteit gaat niet echt resulteren in een voldoende ben ik bang... Nu heb je ook een waardeloze plaatsing van de wagen zelf (lager dan publiek en middenin de menigte). Zorg dat je voor een leuke opening altijd Mark Mancini's tune van de film SPEED bij je hebt. Goed in je hoofd zetten, dan kun je voor "spontane shows" altijd iets theatraals maken.

Anyway: blijven oefenen Let de volgende keer vooral op kleur: een witte auto schittert veel mooier met een parretje L201 in dit geval... Ook even een spook in je truss en niet zomaar al die strobe's gebruiken: da's boerig.
              Last edited by AJB; 06-12-11, 13:11.
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

Dag AJB,
                Bedankt voor de opbouwende kritiek.
                Die lee filter zorgt waarschijnlijk voor een "gasontladingslamp" wit veronderstel ik?
                Die intro is idd goed, ga ik onthouden voor een volgende keer.
                Zoals bovenaan gezegd was de timing wel goed bij het aanslaan van de pauken. Maar door videomontage klein beetje verplaatst.
                Het tijdstip tussen de verschillende aanslagen van de pauken en het chase speed van het loopje is misschien inderdaad niet 100% sycroon.
                Maar dit is moeilijk met een simpel lichttafeltje.
                Amateuristisch ,ok ,kan ik aannemen in de ogen van een prof. Ik ben geen prof maar probeer telkens mijn best te doen. Was mijn eerste productpresentatie.
                Je bedoelt met productpresentie waarschijnlijk een mooie videomontage waar er meer uitleg over het product word gegeven sycroon met muziek?
                Indien ja, Is totaal nooit gevraagd geweest. Kan ik zelf misschien voorstellen in de toekomst.
                Kan je een voorbeeld geven wat je bedoelt met diepere gedachte?
                En wat bedoel je met spook. Want dit ken ik niet. Nederlandse benaming of ben ik wereldvreemd?
                Misschien een goeie vraag ,Wat zouden jullie meer doen met exact het zelfde materiaal. Want daar gaat het ten slotte om.
                Als je de prijs x 5 doet kan je natuurlijk veel meer doen. Nu ,om een voorbeeld te geven. Ik zou nooit denken op een L201 voor die auto dus
                daar schiet ik ervaring te kort. Verder stoot je ook op beperkingen van je licht controller/aanwezig materiaal.
                Groeten,
                Jeffrey

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Ik vind de opmerking een beetje makkelijk.

Presentatie zag er wat ielig uit ja maar kom op hee .........

TS is het zijn eerste keer dat hij dit doet plus is er gering licht gebruik omdat er geen andere spullen beschikbaar zijn of een klein bedrag.

Voor AJB en andere afzeikers voor dit budget komen jullie ook met een paar parren en controllertje ( denk dat je niet eens komt voor dit budget )

Alles in ere houden ook voor je concollega's.

Tegenwoordig wordt alles afgezeken op dit forum ook al is het goed gedaan is er altijd wel iets.

Ik bedoel ermee dat er gelijk kritiek gegeven word ipv hoe of wat er anders gedaan zou kunnen worden. Komt heel anders over voor de TS en voor de lezers.

Klanten van mij die wel eens lezen op dit forum willen niet eens lid worden omdat er te vaak geen meningen worden gegeven maar lettelijk mensen afgezeken worden. ( gebeurt niet alleen hier hoor ) maar mij valt hier wel op dat to een paar jaar terug nu meer afgezeken wordt dan voorheen en niet alleen door leden .

Alsof bij diegene die afzeikt alles perfect is .........

Ik ben van mening dat TS een leuk showtje ( hoewel simpel ) ZEKER voor de eerste keer en met weinig middelen het toch leuk in elkaar heeft geflanst. We moeten allemaal leren met de spullen die we hebben.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Beste Rolandino,

Ik ben geen "afzeiker", ik geef inhoudelijke kritiek en probeer een aantal tips mee te geven voor de toekomst. Jij bent zeker niet in de positie om vanuit welke status dan ook te kunnen bepalen wat "wel of niet goed" is. Dat je dan nu vaststelt dat dit goed is en wij dit onterecht 'afzeiken' is dan ook niet serieus te nemen.

Het is goed dat je je mening geeft en heel erg fijn dat jij de show prachtig bond. Laat het daarbij: dan kunnen we jou in de toekomst misschien ook nog serieus nemen...
                    Arvid Buit

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

& Zjeten: een Spook (sorry dat ik dit niet meer heb uitgelegd) is een Engels woord. We gebruiken dit om een lampje te benoemen dat we in de truss zelf plaatsen. Daarmee krijg je meer "beeld" om je auto heen. Dit kan een led-parretje zijn, maar ook een simpele par 16 o.i.d.

Mijn belangrijkste tip voor de toekomst: bekijk je werk altijd vanuit het doel: in dit geval de auto. Probeer alles in het werk te stellen om de auto de aandacht te geven, dan zul je grote stappen voorwaarts maken.

Luister ook eens naar de muziek die ik je aanraadde. Ogen dicht, zie een lege donkere ruimte voor je met de auto in het midden. Nu is de vraag: wat vertelt de muziek je over de sfeer, het gevoel en de opbouw. Wanneer wil je de auto zichtbaar maken? Op welk moment komt de auto het beste tot zijn recht? Denk er over na en creeer je eigen beeld: creativiteit is altijd uniek, dus vertellen "hoe het moet" is niet van toepassing.

Veel succes.
                      Arvid Buit

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Als je eerst kijk naar de reacties in het begin die zijn heel anders beschreven zoals op de manier van jouw schrijven.

In die reactie's worden ook wat puntjes naar voren gehaald en met een idee uitgelegd hoe het beter zou kunnen.

Jij begint gelijk met :

De lichtshow is op alle fronten amateuristisch ( ts geeft aan dat dit zijn 1ste x was )
                        Timing is niet strak
                        ( ts zijn 1ste x )
                        Geen productpresentatie
                        ( het ging om de auto en dat was ook het lichtpunt )
                        geen diepere gedachte ( ts 1ste x )Leuk als probeersel ( TS heeft het idd geprobeert en zonder ervaring leuk gedaan )
                        schitterend dat je klant blijkbaar niet zo veeleisend was
                        ( mss wel veeleisend maar niet het budget )
                        kwaliteit gaat niet echt resulteren in een voldoende
                        ( was ts 1ste x )
                        waardeloze plaatsing van de wagen zelf
                        ( ts heeft die niet neergezet en mss geen ruimte in lokatie )Hiermee val je wel met de deur in huis maar TS geeft aan dat het zijn 1ste presentatie was met de middelen die hij had.

We moeten allemaal ergens beginnen.

Op sommige dingen kun je hem niet aanvallen omdat hiervoor de klant bepaald

bv De auto heeft TS niet neergezet ook de middelen die zijn gebruikt ligt waarschijnlijk aan de klant vanwege het budget.

Als deze klant bij jou zou komen met een budget van bv 100 euro zet jij ook geen spectaculaire show neer met een hoop show.

Kortom nogmaals ben ik van mening dat voor onervarenheid van TS het lage budget en weinig middelen het project toch leuk gedaan is. Ook al was het niet synchroon en met de juiste middelen of kleur.

Natuurlijk kan het beter en meer maar als de klant geen geld wilt uitgeven of een klein bedrag ter beschikking heeft kan je niet veel ook al wil je dat wel.

Ik denk ook dat TS bij meer van dit werk al werkende leert.

We zijn nooit te oud om te leren.

Een goede tip die je geeft is dat creativiteit belangrijk ( hiermee maak je je eigen show un iek met die van een ander ) is maar ook improvisatie.
                        Last edited by Rolandino; 08-12-11, 12:32.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Wederom een zinloze post, dit bleek al uit je eerdere melding:

Kortom nogmaals ben ik van mening dat voor onervarenheid van TS het lage budget en weinig middelen het project toch leuk gedaan is. Ook al was het niet synchroon en met de juiste middelen of kleur.
                          Als iets niet synchroon is, met de verkeerde kleuren EN met de verkeerde middelen: kan het niet leuk zijn. Ook niet een beetje. Goed is niet schaalbaar: het is goed of niet. In dit geval kan de OORZAAK daarvan een onervarenheid zijn.

Morgen verkoopt iemand je een Dacia Logan voor 8000 euro, in plaats van een Audi van 50 mille. Mag dan na de eerste bocht het stuur loslaten en de motor er mee stoppen? Nee toch? Idd: je hebt een auto gekocht en die hoort het te doen. Met klussen werkt dat precies zo: het is goed, of het is amateuristisch (en daarmee niet goed).

De Oorzaak in dit geval is duidelijk en daarom ook de tips.
                          Arvid Buit

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Als iets niet synchroon is, met de verkeerde kleuren EN met de verkeerde middelen: kan het niet leuk zijn. Ook niet een beetje. Goed is niet schaalbaar: het is goed of niet. In dit geval kan de OORZAAK daarvan een onervarenheid zijn.

TS geeft aan dat klant tevreden was dus dat is belangrijk ( en ja HET kan beter )

Kortom als jij voor 100 euro een veel betere show kan neerzetten doe jij het toch !

Ik weet bijna zeker dat jij voor dit budget niet eens de moeite neemt om een ontwerp te maken laat staan uitvoeren dus geen appels met peren vergelijken.

Als klant van TS tevreden is over het werk wat TS heeft verricht is dat mooi voor TS.

Een oordeel of mening geven van iets waar je niets van weet ( budget en vraag van klant ) kun je niet oordelen.

Als jij weet dat bv klant 2500 euro betaald voor zo een klus mag je gerust afzeiken want dan is het geen reclame voor ons allemaal.

Wel over de uitvoering ervan. en dat zag er op film netjes uit ( geen losse kabels, geen kisten op achtergrond ed )

Dat de uitvoering niet helemaal synchroon loopt of kleur niet zoals het zou moeten ( in jouw ogen ) geeft TS al aan dat het zijn eerste keer was dat hij dit doet.

En als klant vraagt om de auto pimpel paars uit te lichten is dat de wens van de klant.

TS geeft ook immers aan dat hij wel meer wou maar klant geen budget wou geven.

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

zucht... stop nou eens met dit soort reacties...
                              Arvid Buit

Comment

Working...