Nieuwe kisten ! en wat andere rotzooi ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Ik bedoel de profielen en sluitwerk

Zoek en gij zult vinden... vind gij niet dan is het zoek!

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

hee PS

maar dat insteek profiel daar bij hoef je dus niet lijmen/ nieten/ spijkeren of weet ik veel maardus alleen erin steken ff boren en poppen maar./??
      dat gaat dan zeker wel erg snel?

speakerfreak was here....
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

citaat:
        Die bolhoeken zijn momenteel sterk genoeg, ik heb ze graag omdat ze goed met het profiel aansluiten.
        En toch... hoe meer verbindingsoppervlak hoe beter. Sterker nog zet er aan elke kant ook twee bij in de aluminium-inschuif-hoeklijn.
        Want nu heb je bouwdozen die als ze op hun punt vallen in onderdelen uit elkaar klappen... en die op termijn uit elkaar zullen rammelen/werken.
        (Ik heb 30 jaar ervaring met bouw en onderhoud van kisten en cases en weet dat dit niet de beste verbindingen zijn.. ook al ziet het er allemaal wel goed uit.)
        Een popnagel van 5mm in hout vastgezet kan ongeveer 5x9=45mm houtoppervlak x 3 N/mm2 = 135 N een stoot van 13kg doorstaan, wordt het meer dat komt er ruimte in de verbinding. Laat een kist 1 x op een van z'n hoeken stuiteren en het begin van het einde is ingetreden...
        Alu kan veel meer hebben ~ 150 N/mm2. Dus doe twee popnagels erbij in een 2mm dikke hoeklijn:
        2x5x2x150 = 3000 N = 300kg.
        Tel uit je winst voor 6 extra gaatjes en een minuut of 20 extra werk per kist.
        groeten en suc6

Rinus Bakker

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

Dus Rinus, zou ik dan in de bolhoeken moeten boren om in het aluminium te kunnen poppen ?
          Waarom niet, ofanders, vind je ze goed in elkaar gestoken ?

Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
          PSL Bvba powered by
          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
          Yahama LS9-32 / MC7L-48
          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

citaat:
            Dus Rinus, zou ik dan in de bolhoeken moeten boren om in het aluminium te kunnen poppen ?
            Je hoeft niks, maar ik heb daar de beste ervaringen mee...kost je wel wat extra boortjes hoor: staal alu en hout zijn sterk verschillende materialen en dat betekent: de beste (korte!HSS) boortjes kopen.
            Maar om de verbinding te maken inderdaad door de bolhoek. Het beste is dan ook nog om de popnagel-posities even een klap te geven met een centerpunt.
            Ik heb ook heel wat kisten van alle systemen gerepareerd en weet heel wat dingen uit (intensieve) ervaring.
            Als je ooit al eens een kist gezien heb waar de bolhoek af is, bestudeer dan het schadegebied eens, en hoe die hoek gepopt zat.
            Ik kan je voorspellen dat er een drastisch verschil in levensduur bestaat tussen de beide methodes. Het hangt er uiteraard van af hoe zwaar de kisten het te verduren hebben. Bij ons was het bijna "een dagelijks zwaar leven".

groeten
            rinus bakker

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

citaat:
              maar dat insteek profiel daar bij hoef je dus niet lijmen/ nieten/ spijkeren of weet ik veel maardus alleen erin steken ff boren en poppen maar./??
              dat gaat dan zeker wel erg snel?
              vooral leuk als je zo'n volle kist van inschuif eens op een punt van de klep, buhne of ramp laat stuiteren.... heb je meeteen weer een bouwpakket! kan je ook lekker snel weer opnieuw aan de gang!
              snel, snel, snel, soms betreur je dat wel!

rinus bakker

Comment

Working...