2-Dance IJsselstijn (The shaker)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

JJ, jij moet leren van versterkers afblijven als je niet weet voorwat ze dienen, dat had op een bepaald moment erg veel gescheeld!

..:: Site Updated ::..
    Greetzzz,
    Tom
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• J.J.
      • Apr 2002
      • 39

Hoi Tom,

Ben ook eerst naar je wezen zoeken... Maar je zat niet boven op dat moment...

Beter 2 stacks wat zachter zetten dan helemaal dicht vanwege geluidsoverlast, toch?

Overigens, toen alles wel zo stond als waar je het op had ingeregeld klonk het ook niet geweldig... En daar had ik het dus eigenlijk een beetje over...

MVG, JJ.

Groeten, JJ.

Comment

• Stijn Vanstiphout
        • Oct 2000
        • 1160

Sinds wanneer gaan mensen van een andere tak (in dit geval licht) zich bemoeien met parameters die door mensen van het geluid zijn ingesteld?

Als ik als vidioot de opmerking krijg dat jouw parretje in het gezicht van 8 mensen staat te schijnen, ga ik die dan verdraaien? Denk ik niet...

mvg,

Stijn Vanstiphout,
        SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
        België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
        LVL Multimedia
        België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Iko
          • Feb 2002
          • 766

boven was het geluid idd niet echt helemaal top. De set is prima voor deze zaal, alleen moet het op dit soort feesten zo hard dat je dan toch kwaliteit moet inleveren, of een grotere set neer moest zetten. Ik ben nog zo veel mogelijk bezig geweest om het beter af te stellen en toen was het al iets beter, maar op het einde stond het ook wel erg hard..

Wat er beneden mis was weet ik niet.. Wat miste jij dan ? Ik vond het prima klinken... enige probleem was dat er iemand in de dj booth de amps zachter wilde zetten een daar mee het laag in tegen overgestelde hoeken zachter werd, en het hoog aan de achterkant van de zaal. Hierdoor klinkt het voor geen kant meer.. En volgens mij was jij dat persoon die dat deed...

qua licht.. sja complimenten.. als het maar veel wapperd en knipperd is het meestal wel goed.. Niet dat ik het je na doe.. maar Tom (CyberNBD) is erg handig met licht en had het dan misschien beter kunnen doen..

maar ja.. als me tante wieltjes had kon ze rijde [:-P]

greetzz Iko

Comment

• Music Power
            • Apr 2001
            • 382

Het geluid was anders aangesloten dan jij dacht JJ. Namelijk gekruist. Dus de speakerstack naast de dj boot ( links ) zat samen met de speaker stack rechts achter aangesloten (schuin naar rechts gezien vanuit de dj boot).

Doordat jij aan de amps hebt lopen draaien kwam de boel dus in onbalans en klonk het een stuk minder. Volgende keer dus NIET meer met je poten aan de amps zitten aub

Greetz...Frank
            Greetz...Frank

Comment

• CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

Kijk dat bedoel ik dus met niet weten waar de versterkers voor dienden.... het geheel zat, vanwege het werken uit 4 hoeken Links Rechts Links Rechts geschakeld, dus de diagonale stacks op dezelfde kanalen. De amps voor hoog en mid stonden stereo, dus daarmee draaide je het hoog en mid uit de achterste stacks, maar de PL6 stond mono, en draaide dus op het laag van de diagonaal tegen elkaar staande stacks!!!!!! Als het te hard staat moet dat gemeld worden aan de dj en moet gezeorgd worden dat HIJ zachter gaat draaien, we hebben op een bepaald moment de processor input omlaag getrokken, met als gevolg dat de DJ harder ging uitsturen!! als hij niet weet dat het zachter moet zal ie dat dus ook niet gaan doen!

Greetzzz,
              Tom
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• J.J.
                • Apr 2002
                • 39

Hallo,

Bij deze: sorry dat ik aan die versterkers heb lopen draaien, maar was zoals ik al zei vanwege de politie, en kon Tom zo snel niet vinden...

Wat ik miste was wat mid en hoog... En dat kwam dus niet door mijn oordoppen :-)

MVG, JJ.

Groeten, JJ.

Comment

• Music Power
                  • Apr 2001
                  • 382

Als het zachter moest moet je dat tegen de dj zeggen.

Greetz...Frank
                  Greetz...Frank

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

Mooi, zijn we het over die versterkers toch al eens, met het licht beneden heb ik me niet bemoeid, daar was ik niet voor ingehuurd en er werd me ook niet gevraagd om me ermee bezig te houden, dus dan doe ik dat toch ook niet?

Wat het mid en hoog betreft, op dat soort volumes meer mid en hoog erin gaan draaien lijkt me niet echt niet gezond meer voor de oortjes.
                    Geluid boven was ik ook niet 100% tevreden over, maargoed, voglende keer beter wat boven betreft.

Greetzzz,
                    Tom

Comment

• J.J.
                      • Apr 2002
                      • 39

Hallo,

Je weet toch wel hoe veel dj's draaien? (zeg niet allemaal!!!)

Ben 1,5 jaar geluidstech geweest in een tent waar alle grote namen wel zo'n beetje zijn geweest, en heb constant achter dj's moeten rennen...

Blijf dus niet bezig met die gasten. Zeker niet als ik eigenlijk vrij ben...

En daarvoor heb je toch limiters op je DP226 zitten?

Die hadden er natuurlijk ook veel eerder op gekund... De buurvrouw kwam al voordat we opengingen...

Maar ja, heb al sorry gezegd; zal de volgende keer als ik niet verantwoordelijk ben voor de set nergens meer aanzitten... Van je fouten leer je toch?

MVG, JJ.

Groeten, JJ.

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

doe je goed als je 19 bent en dan al 1,5 als professionele geluid technicus in een club heb gewerkt waar alle bekenede dj's zijn geweeest....

Wat ook een probleem is dat jij bijvoorbeeld (??weet niet zeker??) elk weekend in die tent staat met een vreselijke hoeveelheid hoog op je oren.. dus is de kans dat jij al flink beschadigd bent in het hoog en mid erg groot. Ik ben 15 en draai pas een paar maandjes mee en bij mij is er nog niet veel beschadigd.. daarom stellen we vaak het geluid op mij af.. en wat ook erg scheelt is je oordoppen uit doen tijdens het luisteren..

greetzz Iko

Comment

• CyberNBD
                          • Aug 2000
                          • 1318

Met de buurvrouw heb ik niks te maken, als de organistatie zegt dat het harder moet doe ik dat zolang het niet in extremes loopt, als de politie of organisatie zegt dat het zachter moet zetik het zachter en stuur ik ze naa de dj. Limiters zitten ook op de xta's, welliswaar op de outputs. Als je een compleet vervormd signaal uit een mixer stuurt kan je dat trouwens op geen enkele manier meer goedkrijgen, dat zou je als geluidstech dan toch ook moeten weten!
                          Organisatie was weer uiterst tevreden heb ik te horen gekregen, volgende feest gelukkig op een andere locatie, en als ik nog es terugmoet naar de shaker sowieso wat doen aan geluid boven.

Greetzzz,
                          Tom

Comment

• J.J.
                            • Apr 2002
                            • 39

Hallo,

Das dan mooi! Dat de organisatie tevreden was is het belangrijkst.

En aangezien we allemaal onze eigen mening hebben over zowel licht en geluid vind ik het wel mooi om het hierbij te laten.

Ik heb mijn mening gegeven, en jullie zijn daar tegenin gegaan... Ben benieuwd naar de volgende keer, als die er nog komt in de Shaker.

In ieder geval, tot ziens.

MVG, JJ.

Groeten, JJ.

Comment

• Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

citaat:Als het te hard staat moet dat gemeld worden aan de dj en moet gezorgd worden dat HIJ zachter gaat draaien
                              Voila,dat doe ik ook altijd als de kepiemannen weer daar zijn.Ik zeg dan: daar staat de DJ,zeg maar tegen hem.Anders blijf ik als een gek de amps stiller en stiller draaien...en de DJ stuurt maar bij totdat de rode lampjes op de mengtafel niet meer uitgaan.
                              En als ze dan na 3x burenklachten bij politie moeten terugkomen,sja da's mijn probleem niet.

Comment

• Tiemen
                                • Dec 2001
                                • 944

citaat:
                                Lightjockey PC is nou ook niet helemaal je van het voor in een disco.
                                Verklaar u nader alsjeblief.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met de opmerkingen dat je doet waar je iets van afweet, en anders blijf je er af. Moet het persé stiller, zet dan de master stiller, en plak hem desnoods af met gaffa.

T

Comment

Working...