Cases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Heeft (n)iets met makkelijk te maken, heeft met de beste bescherming en de minst invassieve manier van transporteren te maken.

De head hangt in zo'n schuimpje op zn ballast, dat wil zeggen: op een echt schuimpje!
    De draaiende delen hangen dus vrij...zoveel mogelijk
    door de deksel netjes passend te maken zitten ze stuiterproof in hun kissie

Comment

• elektrofiel
      • Nov 2002
      • 49

zijn dat orginele schuimen voor die heads??

volgens mij zijn het gewoon een paar plankjes met case schuim er op geplakt

en niet van die originele (veel te dure 55 euro per/stuk) schuimmalen die wij hebben
      voor de mh's
      Sound and Light Partners VOF

Comment

• Klaaske
        • Jun 2003
        • 571

€55 euro duur ? kijk maar eens goed in de webshop [xx(]
        <font size=\"1\">
        Groeten,
        Jaap
        <b>
        -[GSXke :)]-
        </font id=\"size1\"></b>

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Nou max en John. Het is qua schuim makkelijker om gewoon een soort bol te maken. Je kan de head er makkelijker uit trrekken. Je weet zeker dat de head niet kan bewegen. Je kan de klem er makkerlijk op schroeven. je kan hem er zo het makkelijkst inleggen en uithalen. Hierom zie je meestal dat ze er op hun kop inliggen. En ZOON domme vraag vind ik het HELEMAAL niet.
          Zo zo, een 14 jarige die erover praat alsof hij dagelijks met deze dingen in zulk soort cases werkt.
          En waarom is een head makkelijker uit een bol te trekken dan uit een kubus?

O ja... Verder prachtcases. Ga zo door!!!

Comment

• Horse with no name
            • Oct 2003
            • 4

hey mensen
            een nieuwelingske hier (ouder dan 14 jaar weliswaar )
            anyway, ik ga mij binnenkort ook eens bezighouden met flightcases en 'k kan maar niet genoeg geinformeerd zijn... tot hier een korte inleiding ...
            kheb dus een vraagje,
            die wielen die je onder je case plaatste, (CyberNBD)
            waarom plaats je deze niet op de grondplaat van je case zelf ipv van ze op nog extra platen te zetten?
            u case zelf is toch stevig genoeg dacht ik, dus waarom die wielen er dan niet rechtstreeks onder plaatsen?
            -------------------------
            my, my, hey, hey,
            Rock and roll is here to stay

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

dit wordt gedaan voor de stevigheid.

aangezien een fc gemaakt wordt van 9mm fc hout. wanneer je hier dus rechtstreeks de wielen op zet zal dit wel allemaal gaan, maar wanneer er een grote kracht op die wielen wordt uitgeoefend zal het hout op die plaats te dun zijn en zullen de wielen gewoon in de kist zakken. Zo van die grote krachten komen meer voor als je denkt: schokken tijdens vervoer, iemand die op de kist gaan zitten/staan, een andere kist erop.

gewoon de wielen op een extra plankje( 18mm fc hout) zetten en dan pas op de case bevestigen. de kracht wordt nu verdeeld over de gehele plank en niet over dat ene plekje waar normaal gezien het wieletje zou zitten.

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

citaat:Geplaatst door CyberNBD

Deze snap ik niet helemaal? Het lijkt wel alsof die klem een soort van frees bevat tot op een millimeter waar dan die plank inklemt? Ik zal het wel even verkeerd zien maar dat lijkt me nou niet echt stevig Hoe hangt die klem nu precies aan dat plaatje?

Comment

• snoei
                  • Apr 2003
                  • 168

als ik dat zo bekijk, lijkt het mij dat er een stuk hout is uitgezaagd, en dat de ophangplaat achter de schroef blijft hangen.

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

uit de plaat waar de klem inhangt is een stuk weggefreesd, 1 cm diep, ter breedte van het omega bracket, zo kan het geheel "in" de plaat hangen en als de deksel dicht is kan die klem geen kant meer uit. Dit is gedaan omdat die brackets anders los rondslingeren in het kabelvak, en! het kabelvak is eigenlijk maar net breed genoeg voor omega brackets [8)]. Gevolg: ==&gt; die gevallen gaan vastzitten en je bent weer 5 minuten aan het pielen op klus om die dingen eruit te krijgen.
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• CyberNBD
                      • Aug 2000
                      • 1318

PS: Elektrofiel:
                      Zijn idd geen originele schuimmallen, om de simpele reden dat die er nog niet waren toen ik de kisten bouwde. Dus 8cm hardschuim gebruikt waar de basis op steunt. Totaal van alle schuim bij mekaar komt volgens mij nog duurder uit dan die mallen .
                      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Aaaah nu je het zegt ja, het leek echt net alsof die rand uit de klem gehaald was ipv uit het hout . En dat klemmen zal na een aantal keren slijten van het hout ook wel over gaan lijkt me; sjieke kistjes iig. Maar dat mag ook wel met sjieke apparatuur

Comment

• Horse with no name
                          • Oct 2003
                          • 4

hey
                          mijn fc zou ongeveer dezelfde zijn maar gewoon omgedraaid
                          --&gt; de bovenkant (die los kan van de rest) wordt de onderkant
                          het is voor een gitaar versterker (+ - 25kg)
                          mijn vraag is nu... op CyberNBD zijn kist (voor die lampen) zitten 4 vlindersluitingen maar die worden uiteindelijk niet echt belast.
                          omdat bij mij de bovenkant dus de onderkant wordt, zitten die sloten dus onderaan en moeten die bij transport het volledige gewicht van de versterker die op de onderkant rust dragen. in hoeverre is dit wel betrouwbaar? Ik kan mij allesins niet permiteren dat de onderkant ineens losschiet en mijn versterkerke (aangezien hij niet kan ontsnappen aan de zwaartekracht) lekker hard in de grond zal vallen...
                          my, my, hey, hey,

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Dat houden die sloten wel, wij hebben racks van 100+ kilo die op 4 vlinders nog heel blijven, je moet het erg sterk maken aangezien je dan gewoon ijzer (of wat dan ook) in de lengte uit elkaar probeert te trekken. Hoe je dat precies noemt weet ik zo even niet meer, maar die kracht die daarop mag staan is vrij groot; van je gitaaramp zal ie zeker niet kapotgaan.

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Hallo Naamloos paard,
                              ik heb in mijn geheugencellen dat ik ooit eens die vlindersloten heb nagerekend
                              vanwege hetzelfde 'euvel' als waar jij het nu over hebt: de vlinders als drager laten fungeren.
                              een kleine vlinder kwam op 25-30kg en een grote op 60-75kg.
                              Het is al pakweg 15-20 jaar geleden, en ik weet zelfs de (twee) merken niet meer. (Destijds werden die gevoerd door Ampco resp. Meekel Cases.)
                              Maar dat lijkt me voldoende voor jouw gitaaramp.
                              En wil je het zeker weten dan bel je dealer, leverancier of fabriek.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Horse with no name
                                • Oct 2003
                                • 4

dus met vier kleine vlinders moet dit al best lukken.
                                thx mannen!
                                my, my, hey, hey,

Comment

Working...