Di-Rect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Hallo iCe, je zult wel denken..
    "Daar heb je hem ook weer!"
    Maar ik ben zomaar wel benieuwd of je ook de belasting per statief hebt uitgerekend...
    Pittige uitkragingen op die voorste twee (downstage),
    maar ook zeker een beste vracht licht op de twee achterste (upstage).
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Total Grid: [list][*]8x HES Techno 16Kg= 128Kg[*]6x HES Studio 22Kg= 132Kg[*]6x MARTIN Atomin 8Kg= 48Kg[*]2x PAR 64 6-Bar 25Kg= 50Kg[*]2x ACLP64 4-Bar 15Kg= 30Kg[*]9x H30V 3 Meter 16Kg= 144Kg[*]1x B.drope 9x5M 20Kg= 20Kg[*]1x Cables Vari. 50Kg= 50Kg[/list]

Total Weight: 602Kg

De statieven zijn van het volgende type (als ik me niet vergis)

Mobiltech ALP 4

Min height 1.77m
      Max height 5.40m
      Diameter 2.14m
      Load charge 160Kg
      Size 1.77m
      Weight 97Kg

[:I] Dus tsjaa... Rinus [?]

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

4*160 is nog altijd 640, dus ze hebben nog over?

Opmerkingen mogen altijd hoor Rinus, maar ik heb verder dus niets met Di-Rect en/of PurpleSound te maken mocht dat nog niet duidelijk geweest zijn. Ik denk dat het allemaal redelijk goed doordacht is, en ook aan de veiligheidspuntjes goed gedacht is. Zo werden er aardig was eisen aan de zaal gesteld, er moest per se gezorgd worden voor mojo's; normale hekken zou een no-go zijn, enz. enz.
        De berekening van Showtechniek zal aardig kloppen, en het gewicht misschien wat meer op de achterste 2 statieven qua "wat er hangt" maar door het uitsteken van de voorste 2 delen truss wordt dat redelijk in balans gebracht lijkt me. Voor meer info: info@purplegroup.nl ?

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

Het geluids setje lijk inderdaad zeer veel op een dubbele C4 set met B2 bassen. 2x B2 plat op z'n kant opelkaar en dan 4x C4 basje en 2x C4 topje.

Zal wel flink knallen zijn geweest want een stapeltje hout is ut wel.

Ziet er verder netjes uit.

M.V.G
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• vic
            • Jun 2003
            • 93

Wat zijn mojo's [?]
            zijn dat die hekken die je niet omver kan lopen omdat je zelf voor het gewicht van dat hek zorgt

greetzz
            vic[xx(]

Comment

• emillio
              • Jan 2004
              • 54

Mojo, The barrieres.....apart soort hek, schuin naar voren geplaatst, toenenemende druk zogt voor verankering....
              apart sub firmaatje van Mojo zitten met een grote hal aan het Amsterdam Rijnkanaal in Utrecht...
              Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

citaat:Geplaatst door (iCe)
                1...
                4*160 is nog altijd 640, dus ze hebben nog over?
                2...Opmerkingen mogen altijd hoor Rinus.
                3...Voor meer info: info@purplegroup.nl ?
                1.
                Ja maar iedereen kan zien dat die voorste twee heel wat minder te verduren hebben dan de achterste...
                2.
                Gelukkig maar! Als die statieven VBG-70 of BGV-C1 zijn zit er al een factor 10 in (ik ken ze niet uit eigen ergavring en heb er ook geen specs van). Zo niet dan moet je de toelaatbare last eerst maar eens halveren, als je er mensen onder laat komen....
                En ook al zou je overal sch**t aan hebben: in de Nederlandse regelgeving is het nog altijd zo dat je maar 75% van de toelaatbare last per statief mag heffen als je ze gebruikt om 1 last (=truss+spots) met twee of meer werktuigen te heffen.
                Op zijn best kom je dan maar op 0,75x160 = 120kg toelaatbaar per statief, en daarmee konstateren we dus:
                Dik overbelast, zeker die twee upstage. Daar helpen die PAR64-sixbars in de uitkragingen downstage maar weinig aan.
                3.
                Ik zal er eens even rondneuzen, want ik heb van hen ook mensen op cursus gehad, dus ze moeten beter weten.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

citaat:Geplaatst door rinus bakker

3.
                  Ik zal er eens even rondneuzen, want ik heb van hen ook mensen op cursus gehad, dus ze moeten beter weten.
                  Succes ermee

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

wij hebben vandaag hier in sneek ook een optreden van di-rect gehad (ik was de ass-licht, kortom medewerker licht van het gast-podium)

ik heb gezien:

6x technobeam scanners
                    3x Martin Atomic 300 dmx (op de vloer bij drums)
                    een of andere dmx tafel met aparte vgta monitor en toetsenbord

1x midas tafel 48kanalen met los fx rekje
                    6x akg zender systemen voor de gitaren
                    4x shure psm 700 in-ear (jamie, tim, spike, monitor mixer) met aparte omni antenne verbonden aan een shure antenne splitter via rg58

verder randall speakerkasten voor 2 van de 3 gitaren.
                    als OH werder volgens mij sennheiser mics gebruikt (kon het niet goed zien)
                    vocal mic stand leken erg op k (en) m stands,

verder gebruikten ze onze dmx tafel (ma lightcommander) voor het conventionele licht (par 64 32x)

een hazer die we hebben omgebouwd tot rookdoos
                    en ze gebruikten onze PA wat bestaat uit top en baskasten van martin audio die worden aangestuurd door onze crest versterkers, verder nog 4 vloer monitoren voor het geval hun in-ear uitviel ofzo die werden aangestuurd door harrison k3000 versterkers
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Dat was dan een erg afgetrokken versie van de show die ik gezien heb. Die lichttafel was niet gewoon een strand? Die hebben idd een externe vga-output, keyboard weet ik niet uit mn hoofd.

Comment

• Lazy
                        • Sep 2003
                        • 294

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Het geluids setje lijk inderdaad zeer veel op een dubbele C4 set met B2 bassen. 2x B2 plat op z'n kant opelkaar en dan 4x C4 basje en 2x C4 topje.

Zal wel flink knallen zijn geweest want een stapeltje hout is ut wel.

Ziet er verder netjes uit.

M.V.G
                        Ik heb ze bij BZB geluid zien doen met een zelfde setje in een tent van 1200 man en het klonk werkelijk nergens na!! Een techneut van Purple kwam vragen of mijn Communitysetje wat zachter mocht tijdens het draaien tussendoor.... [?]

En even over die Technobeams, iemand ervaring met deze scan's?? Lijken me erg leuke dingen alleen jammer van de 250 watt MSD lamp of zijn ze toch vrij fel/scherp??

Comment

• FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

Ik heb in de peppermill regelmatig met 8 techno's gewerkt.

Vind het robuuste spotjes, nooit problemen mee gehad gedurende zo'n 2 maanden. Mooie kleuren, mooie gobo's, goeie optiek. Ja mooi spotje dus..
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• JeroentjE
                            • Oct 2000
                            • 197

citaat:Ik heb ze bij BZB geluid zien doen met een zelfde setje in een tent van 1200 man en het klonk werkelijk nergens na!! Een techneut van Purple kwam vragen of mijn Communitysetje wat zachter mocht tijdens het draaien tussendoor....

En even over die Technobeams, iemand ervaring met deze scan's?? Lijken me erg leuke dingen alleen jammer van de 250 watt MSD lamp of zijn ze toch vrij fel/scherp??
                            Ha die Lazy,

jij bedoeld dat optreden in euh .... daar waar wij mekaar troffen? Dat was ook typisch een geval van een bud-klus door slechte communicatie. Ten eerste stond daar belachelijk weinig PA en daarlangs was de FOH positie om te huilen. Het is schijnbaar belangrijker om een tent waar officieel 1200 man in mogen vol te duwen met 1500 dronken boeren en vervolgens ons achter in de hoek te plaatsten. Het licht was daarom net zo droevig denk ik omdat ik ergens aan de andere kant van de tent af en toe wat vage schimmen zag wandelen en er kwam lawaai vanaf dus daar zal het podium wel ongeveer gestaan hebben. En daarbij, die band krijg je nooit klinkend [)]

Wat betreft di-rect;
                            6 x technobeam, 8 x mac 300 hangend, 4 op de grond, atomic's en wat ACL's op een echelon.
                            En techobeam's zijn gezien de lamp prima spots.
                            Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                            Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                            Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• Lazy
                              • Sep 2003
                              • 294

citaat:Geplaatst door JeroentjE

citaat:Ik heb ze bij BZB geluid zien doen met een zelfde setje in een tent van 1200 man en het klonk werkelijk nergens na!! Een techneut van Purple kwam vragen of mijn Communitysetje wat zachter mocht tijdens het draaien tussendoor....

Ha die Lazy,

jij bedoeld dat optreden in euh .... daar waar wij mekaar troffen? Dat was ook typisch een geval van een bud-klus door slechte communicatie. Ten eerste stond daar belachelijk weinig PA en daarlangs was de FOH positie om te huilen. Het is schijnbaar belangrijker om een tent waar officieel 1200 man in mogen vol te duwen met 1500 dronken boeren en vervolgens ons achter in de hoek te plaatsten. Het licht was daarom net zo droevig denk ik omdat ik ergens aan de andere kant van de tent af en toe wat vage schimmen zag wandelen en er kwam lawaai vanaf dus daar zal het podium wel ongeveer gestaan hebben. En daarbij, die band krijg je nooit klinkend [)]

Wat betreft di-rect;
                              6 x technobeam, 8 x mac 300 hangend, 4 op de grond, atomic's en wat ACL's op een echelon.
                              En techobeam's zijn gezien de lamp prima spots.
                              Hey Jeroen, Ik heb me ook gedeeltelijk vergist want ik bedoelde eigenlijk het geluidssetje van zondag, toen stond WC er...

Ik vond het geluid inderdaad zaterdag ook een beetje aan de weinige kant maar ik vond het licht erg netjes!! Ik moet toe geven dat het geluid niet optimaal stond maar wat ik van de organisatie hoorde was dat BZB zelf om deze tent had gevraagd enzo...

Hahaha... en inderdaad waren er nogal veel losgeslagen boeren!!

Comment

• Robert
                                • Aug 2000
                                • 630

Als de lampen niet te oud zijn, en de spotjes van binnen niet te stoffig kan je technobeams best gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld studiocolors 575. Je moet dan sommige kleuren wel uit je lijstje pleuren (van rood blijft bijvoorbeeld helemaal niets over), maar dan gaat het prima!

Comment

Working...