Openair Lanaken 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

Openair Lanaken 2004

Dit weekend leuk klusje gehad in lanaken (thuiswedstijd voor de verandering dus ) en uiteraard flink wat fotos gemaakt:

Voor alle foto's:

Paar filmpjes:

Wat er hing/stond/lag:

Geluid:
    FOH bestaande uit:
    6x XT-15 Topkast (15/8/1")
    6x XS-218 Baskast (2x 18")
    1x Amprack 4x LabGruppen fP6400
    2x Amprack QSC PL4.0/4.0/2.0hv
    2x XTA DP226
    1x XTA DP224

Monitorset:
    4x P10 Monitor
    1x QSC PL4.0

DJ Set:
    1x Denon DN-4000
    2x Pioneer CDJ-1000 mkII
    1x Rodec MX180 mkIII

Licht:
    8x Martin Mac 250 Krypton
    8x Martin Mac 300
    8x Martin Mac 500
    11x Martin Mac 600
    6x Martin Atomic 3000
    12x LED Panel
    2x JEM ZR33
    1x Martin Pro 2000
    10x Fourbar par 64 500W Ray
    2x Fourbar Par 56 300W mfl
    8x losse par 56
    10x Losse par 64 1000W
    1x Hogpc sturing met Program/playback wings en 2 dmx widgets

Rigging:
    Groundsupport bestaande uit:
    4x Prolyte MP Tower 6mtr hoog
    4x Verlinde SM10 Takel incl Sturing
    1x Prolyte H40V 10mtr Cirkel
    1x Prolyte H40V 6mtr Cirkel
    8mtr Prolyte H40V recht
    1x Prolyte H40V boxcorner
    Achtertrusje:
    2x 1ton handtakel
    9mtr Prolyte H30V

Verder nog veel te veel backdrop, dimmers, (kracht)kabel (125A+63A voor licht, 32A voor geluid)
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2
  • dabassman
    • May 2003
    • 172

Ziet er heel gaaf uit. Maar waarom hang je 2 heads zo dicht bij elkaar? Verder helemaal toppie
    Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• Michel van de Beek
      • Oct 2000
      • 283

Ziet er top uit ... en waarom verbaast me dat niet ?

Wat voor programma hadden ze? (qua artiesten / optredens)
      Groeten,
      Michel

Comment

• CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

Koppen stonden toch in de garage, dus dan ook maar ophangen he [8D][]

Hele avond was er 1 dj, verder geen artiesten oid.
        Opkomst meer dan 2500 man, dus zeker geslaagd feestje.
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Contour
          • Feb 2001
          • 1018

Komt die zelfbouw set een beetje in de buurt van het resultaat dat je met Funktion One zou behalen? Was het een kostenoverweging om in dit geval (een vrij grote klus) niet te kiezen voor een uitgebreidere setup F1? Voor 2500 man lijkt me het aantal bassen en toppen aan de kleine kant. Draagt het hoog in de toppen wel ver genoeg?

MVG Contour

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

Na dat we paar weken terug in Maastricht met de zelfde set hebben gedraaid, was ik er wel redelijk van overtuigd dat dit ook wel moest lukken.

Na veel schuiven en proberen zijn we tot een goeie dekking gekomen en was er zeker genoeg sub, ook helemaal achteraan (80 meter verder). Eventueel had er nog 1 top per kant bij gemogen, zodat je er 2 opelkaar had kunnen stapelen en ze ook achter aan nog perfect hoog gaven, omdat het daar 1-1.5 meter hoger was. Op de dansvloer had je een prima sound, lekker hard, maar toch bleef het rustig klinken.

Waarschijnlijk zullen andere collega's die geweest zijn hier ook nog wel iets over kunnen vertellen.

Greetzzz Iko

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Echt heel mooi gedaan, mooie constructies en een goed plan.
              Welke dj was het?
              Barry K.
              Wij werken met EV ole ole
              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Geluidssetje was eigenlijk perfect voor deze locatie. Sub rolde lekker door over het hele terrein en toppen waren tot ver na de dansvloer goed te verstaan... lekker soundje.

En bij de barren etc. rondom was het mid/hoog wat minder aanwezig wat erg aangenaam was voor de oortjes.
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Fritz
                  • Oct 2001
                  • 621

Kan niet anders zeggen: prachtig! Leuk apparatuurlijstje ook! Mag vaker gepost worden dit soort foto's!

Comment

• djbirdie
                    • Oct 2002
                    • 509

Heel netjes dit, echt gaaf! Hoe worden die LED-panelen (moodlight?) aangestuurd?
                    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Contour
                      • Feb 2001
                      • 1018

Wat is de spreiding van de midhoorn en de hooghoorn in de XT-15 toppen en onder welke hoek worden deze gestackt zodat er geen kamfiltereffect optreedt?

Met 4 per kant, dus 2 hoog 2 breed is er dan nog wel voldoende horizontale spreiding?

Welke SPL (A-schaal) was er in het centrum van de dansvloer?

Stond er per 2 subs een FP-6400? Was de 4e versterker dan buiten gebruik (reserve)?

MVG Contour

Comment

• badboyscrew
                        • Aug 2000
                        • 304

Maar toch mis ik de foto van Johan, Ralph en mij een vorm van sencuur iko ?

groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

citaat:Geplaatst door Contour

Wat is de spreiding van de midhoorn en de hooghoorn in de XT-15 toppen en onder welke hoek worden deze gestackt zodat er geen kamfiltereffect optreedt?

Met 4 per kant, dus 2 hoog 2 breed is er dan nog wel voldoende horizontale spreiding?

Welke SPL (A-schaal) was er in het centrum van de dansvloer?

Stondt er per 2 subs een FP-6400? Was de 4e versterker dan buiten gebruik (reserve)?
                          Midhoorn is 60 graden en hoog hoorn ook 60 dacht ik. Qua hoek, ik had er een blokje hout van 10 cm tussen geduwd aan de voorkant en dan de achterkanten tegen elkaar, maar hoeveel dat is weet ik niet. Gewoon net zo lang zitten schuiven tot je een redelijk egale spreiding had.

Met 2 toppen breed heb je dus 120 graden, wat hier prima was geweest.

SPL heb ik geen idee van, had geen meter bij me.

Per sub 1 kant van een amp idd en de 4e deed niks. Zitten nou eenmaal per 4 in een rack.

Greetzz Iko

Comment

• CyberNBD
                            • Aug 2000
                            • 1318

Censuur? naaaah []
                            Die foto staat tussen de rest in de gallery (Alleen beetje slechte kwaliteit, volgens mij kon Iko de flits nie vinden )

Led Panelen gingen ook via hogpc, slurpt wel redelijk wat kanalen (12 per paneel). Zijn overigens geen MoodLights.

Comment

• Contour
                              • Feb 2001
                              • 1018

Naar mijn weten is het niet zo dat je simpelweg de stralingshoeken van de afzonderlijke kasten bij elkaar op kunt tellen. Bijv. met 5x Res5 naast elkaar behaal je (volgens mij) iets van 100 graden terwijl je op jouw manier iets van 5x25 = 125 graden zou krijgen. Michel, Remco, hoe zit dit nu precies?

MVG Contour

Comment

Working...