Minifest Lommel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Minifest Lommel

Dit is een klein festival met 8 groepen dat 31/7 plaatsvond in Lommel.

Ik (DDA Sound & Light) heb deze productie verzorgd samen met Davy Gabriëls (Flash Sound & Light).

Materiaal:
    per kant:

2*15inch eminence bas
    2*18inch 18sound bas
    1*10/1 hoorngeladen beyma topkast
    1*12/2 hoorngeladen peeckersound topkast

Dit versterkt door 2racks:
    1:
    Tamp 2400 (2*1.2kw 4ohm)
    rmx 2450 (2*500watt 8ohm) (de crown macrotech niet gebruikt dit keer ivm te weinig vermogen)
    behringer dcx processor
    2:
    Tamp 2400
    Tamp 3400 (2*1.6kw 4ohm)
    behringer dcx processor

behringer 32chan mengtafels, microfoons weet ik niet vanbuiten.
    Monitors waren 12/1 van AK-audio versterkt met een ADJ V4000.

licht:

8 par 64 raylight
    8 par 56 mfl (frontlicht op statief)
    2 futurelight djscan 200
    1 geni fl1800dmx strobo
    1 z1000 rookmachine
    7.5 m 30cm triangle truss

MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

MVG,

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Hoe ging je zelfgebouwde Beyma topkast in vergelijking met de Peeckersound top? Was het geluid in totaal hard genoeg voor het evenement?

MVG Contour

Comment

• Pulse
        • Oct 2001
        • 666

Er was een 500 tal mensen verwacht maar ik denk dat er meer zijn komen opdagen ivm het goede weer.
        Desondanks konden we een goede geluidsdruk bereiken over heel de wei.

Ik schat dat m'n 10/1 (10M250/CP380M) toppen zo'n 3db achterblijven op die peeckersound toppen en kwa geluidskwaliteit moeten ze niet onderdoen. Processorsturing, 500watt rms erachter en een kleine correctie eq doet wel veel maar de peeckersound top heeft ook een correctie eq en 650watt erachter staan dus in dat opzicht is de vergelijking wel eerlijk.

Maar die 12/2 zal zowieso altijd iets harder en iets lager kunnen.
        Ik vind wel dat beide sets vrij goed bij mekaar passen. Het stoort niet dat je met 2 verschillende sets staat te werken.
        MVG,

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

men fotootjes zijn goed gelukt zo te zien[]

even over de geluidsset:

kwa sub en bas merkte je wel dat de 18sound subjes wat meer doorduwden en ook verder kwamen. nuja is ook 18" tov 15"...

voor de rest is het minifestivalletje wel goed gelukt denk ik. Ben er niet zo lang gebleven.

hoe is de programmatie van de groepen trouwens nog verlopen? aangezien 20min tussen iedere groep toch wat weinig bleek te zijn...??

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Zie ik je frontlicht gruwelijk over het hoofd, of was dat er niet? Je schrijft:

citaat:8 par 64 raylight
            8 par 56 mfl (tegenlicht)
            en daar zie ik ook geen frontje... (of raylight?.. [:|])

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Ik zie toch 8 chromen parren op statief als frontlicht staan ice..

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Pulse
                • Oct 2001
                • 666

De vertraging in de programmatie is opgelopen tot ongeveer een uur omdat 20 minuten wisselen per groep toch echt te krap was voor de meesten.
                Zeker toen er wat groepen met meer eisen kwamen en er was ook nog een groep met eigen geluidsman.

Maar er is nog ingehaald door op een gegeven moment 10min van elke groep af te doen zodat we uiteindelijk hebben afgesloten met een vertraging van 30min zodat er om 1.30 gestopt is ipv. 1uur (ondanks dat de vergunning maar tot 1uur was )
                MVG,

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

Hey Pulse, vergelijk de TA-2400 (of de TA-3200) eens met de V-4000. klankkleur, vermogen,... aangezien de V-4000 toch aanzienlijk duurder zijn.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Eerste groep kan soundchecken, rest alleen een line check neem ik aan!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Pulse
                      • Oct 2001
                      • 666

Niet alle groepen hadden dezelde bezetting he, en wanneer er bijvoorbeeld een externe mixer komt dan wordt toch weer opnieuw een volledige soundcheck gedaan. 20 Minuten om alle instrumenten en mics te verwisselen is toch echt krap vind ik persoonlijk.
                      MVG,

Comment

• jerre
                        • Jun 2003
                        • 286

jammer, 'k had eerst 'r nog naar toe willen komen na m'n werk de zaterdag omdat 'r 'n vriendin van me moest optreden + 'k wilde die losse emminence boxen wel 'ns horen (ter vergelijking van m'n dubbele emminence'rs). 'k zit altijd te twijfelen of 4 dubbele kasten wel genoeg is voor zo'n life preformance
                        nu gij en dan ikke weer

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

20 minuten change over is kort, maar wel haalbaar.

En die techniekers die meer tijd nodig hebben,....
                          Wel, die hebben dan effe pech! Streng optreden in dat geval, pulse.

Op grotere festivals heb je meestal ook maar maximum 30 minuten....en daar zijn altijd eigen techniekers mee.

Comment

• Pulse
                            • Oct 2001
                            • 666

maarja niemand maakte zich er druk om eigenlijk, en dan weten ze dat er volgend jaar wat meer marge moet zijn (30 min lijkt me leuk).
                            En tussen de optredens een cdtje opzetten en niemand vindt het erg.
                            MVG,

Comment

• Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

Hallo,

ivm ombouwtijd: probleem is dat groepen nogal uiteenlopende bezettingen hadden, en ik van tevoren bijna geen technische fiches heb doorgekregen.Dus tijdens de ombouw nog uitvissen wie wat waar staat. En dan nog de complimenten van de artiesten: ik zette het liefste bas en gitaar via DI, maar dan begint er al eens ene te mekkeren dat het via micro MOET want anders heb je de klank nie mee van de versterker...wat dan zo'n gammel ding blijkt te zijn nog minder als DAP :-)
                              Meestal haalden we toch ombouwtijd van ongeveer 15 min, inclusief opruimen vorige band, opbouwen volgende, + linecheck.
                              Achterstand van 20 min kwam door een groep die maar niet genoeg kreeg van het spelen van bisnummers, hier moet eigenlijk de organisatie ingrijpen om tijdschema te kunnen volgen.

Achteraf toch iedereen tevreden, alle groepen tevreden behalve 1 bandje wat ontevreden was ivm een vreemde feedback in het laag (toevallig het enige bandje wat een eigen geluidstechnieker meehad...)

Comment

Working...