Composiet / Component

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dasquo
    • Aug 2004
    • 10

    Composiet / Component

    Als ik een composiet signaal (bv van een camera) binnenkrijg op mijn mixer, heeft het dan nut dat ik component naar mijn projector gaat?
    Ik weet dat een component-signaal veel betere kwalitiet is, maar als je eerst een composiet-signaal binnenkrijgt, heeft dat dan nut?

    Bedankt
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

    #2
    Hoewel ik zeker geen expert ben op dit gebied zou ik zeggen dat drie dingen een component-verbinding toe zouden kunnen voegen:
    1) andere wel-component bronnen (titels, chroma key) die ook de mixer ingaan
    2) hoogwaardige informatie die wordt toegevoegd door de mixer (titels, effecten)
    3) verschil in verlies vanaf mixer naar beamer tussen component en composiet

    Volgens mij heb jij alleen maar composiet bronnen, dus punt één is niet van toepassing. De vraag is of je nog heel hippe effecten en titels gaat toevoegen, ik denk dat dit dure bekabeling niet kan rechtvaardigen. Ten slotte kabellengte: als het een lang eind is (vanaf 50m ofzo) naar de beamer, zul je denk ik wel verschillen gaan zien qua scherpte en interferentie (het Erwin Kroll-effect (als hij een geruite bloes aanheeft (dat doet 'ie tegenwoordig niet meer...))).

    Groetjes,
    Sjoerd

    Comment

    • RL sound
      • Jan 2003
      • 156

      #3
      In av receivers wordt dezelfde truuk toegepast inplaats van component naar composiet gaan ze van compsiet naar component.

      Wat er eigenlijks gebeurt is dat ze het composiet signaal verdelen en uitelkaar halen en dan geschikt maken om via de componenten uitgang te versturen.

      Voordelen, makkelijker aansluitbaar voor beamers en plasma`s, nadelen, ach, je hebt geen "echt" component signaal.

      De bron zal altijd nog diegene moeten zijn die het levert.
      Groeten: RL <i>sound</i>

      Comment

      Working...