Gedeeltelijk projectie op beamer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JasperT
    • May 2003
    • 100

    Gedeeltelijk projectie op beamer

    Materiaal:
    - 1x laptop (Win XP) met s-video uit
    - arKaos VJ 3.0.2 software
    - Videokaart: Intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller

    Situatie:
    Afgelopen zaterdag ben ik tijdens een productie bovenstaande software tegen gekomen. Leek me leuk om eens zelf te proberen en heb er een demo van gedownload.
    Het live vj'en, dus invoegen van foto's, filmpjes, effecten er overheen etc lukt allemaal prima.

    Vraag:
    Wat ik afgelopen zaterdag ook zag, is dat de operator van dat programma op zijn beeldscherm gewoon zijn volledige desktop zag, dus het programma, windows etc, maar dat de beamer alleen maar zijn live video scherm liet zien.
    Nu heb ik dit thuis ook geprobeerd door mijn laptop op mijn tv aan te sluiten, echter het lukt mij alleen om een volledig beeld, dus inc Windows te laten zien.
    Wie weet hier een oplossing voor? Of ligt dit aan het soort videokaart?

    Onderstaand een screenshot hoe het programma eruit ziet:
    Here I am, so what are your 2 other wishes?
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

    #2
    Waarschijnlijk draait het beeld in het voorbeeld venster in 'overlay' modus, sommige videokaarten kunnen dat overlay beeld naar de tv-out sturen, fullscreen... hoe klein je het oorspronkelijke venster ook maakt
    Vitality Show

    Comment

    • Mark-LED
      • May 2004
      • 822

      #3
      Lijkt mij ook een hardware kwestie. De ene videokaart kan wel beeld geven aan je monitor en aan je tv, de andere videokaart kan maar aan 1 van die 2 beeld geven. Ff zoeken in je handleiding dus.

      Comment

      • Dave
        • Jan 2001
        • 757

        #4
        Je zult in ieder geval je bureaublad moeten uitbreiden naar 2 schermen. Dan heb je als het ware 1 groot breed bureaublad op 2 schermen. Bij jouw is dat 2e scherm dan de S-video uitgang. Naar wat ik weet kun je dan in de software instellen dat de video-output naar het tweede scherm moet.
        De uitleg van roeltej klopt ook, maar er zijn niet zoveel kaarten die dat kunnen, laptop's kunnen deze functie wel eens missen.
        U x I = Boem.

        Comment

        • CyberNBD
          • Aug 2000
          • 1318

          #5
          Lijkt inderdaad een instellingsprobleempje van je videokaart.

          Als ik hier met premiere werk schakelt m'n video out van de laptop ook automatisch over naar het previeuw scherm in fullscreen op TV. ik zal een dezer nog eens uitvissen hoe eea hier ingesteld staat.
          CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

          Comment

          • JasperT
            • May 2003
            • 100

            #6
            Kijk, snelle reacties = snelle oplossing. Het is me zojuist gelukt.

            Wat ik heb gedaan:
            Op mijn videokaart geselecteerd:
            Ouput to: Desktop

            Hierdoor krijg ik dus nu als het ware de 2 beeldschermen.
            In de software kan ik nu mijn monitor selecteren, hier heb ik van de 3 keuzes die er stonden ze alle 3 geprobeerd waardoor het nu zo is dat ik op mijn laptop (linkerkant van de 2 beeldschermen) mijn standaard windows zie, en op mijn televisie (rechterkant van de beeldschermen) het fullscreen scherm van de vj software te zien krijg.
            Allemaal bedankt voor de reacties en ik ga het vrijdag meteen in de praktijk toepassen.
            Here I am, so what are your 2 other wishes?

            Comment

            • LichtNichtje
              • Nov 2004
              • 220

              #7
              Ik heb Arkaos ook eens gedownd voor een fuifke.
              Ik had toen gewoon een videokaart met DVI en VGA output.
              Bij mij werkte dit perfect, ik had windows bureaublad uitgebreid en output scherm na 2de scherm gesleept en werkte perfect.

              Had wel op de fuif zelf ander software gebruikt, PilGrim, wa ik leuker vond omda t verschil met arkaos is dat je bij arkoas al beelden met hebben, terwijl pilgrim zelf beelden kan renderen(wel redelijk zware pc nodig)

              Comment

              • dries099
                • Jan 2011
                • 1

                #8
                Projectie arkaos

                als ik bij arkoas op full screen mode druk spring dit over naar de full screen en is het controlpanel weg.
                Ik zou graag hebben dat op mijn laptop het controlpanel staat, en op projectiescherm/ beamer (met vgakabem) de fullscreen komt.

                Hoe kan ik dit doen?

                Comment

                • pjadskop productions
                  • Nov 2008
                  • 128

                  #9
                  als je eerst je scherm aansluit, en dan arkaos open doet zou deze normaal automatisch je tweede scherm als output moeten zien.
                  Als dit niet lukt kun je nog een truc toepassen:
                  bureaublad uitbreiden, (live modus zal wss nog altijd op je laptopscherm zijn) dan naar je driversoftware gaan in je configuratiescherm, en daar je output als hoofdscherm kiezen, en je laptopscherm als extra scherm, start arkaos, sleep de controls naar je laptopscherm en start full screen.
                  Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

                  Comment

                  • NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

                    #10
                    @dries099 welke Arkaos software gebruik je GrandVJ? Of Arkaos VJ ?

                    Comment

                    Working...