Videosoftware

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmp
    • Aug 2003
    • 79

Videosoftware

Wij gebruiken geregeld videobeelden op een projectiescherm.

Meestal speel ik deze filmpjes/clips (avi/mpeg) af met windows mediaplayer.

maar het duurt altijd een 5-10 seconden nadat je op PLAY geduwd hebt vooraleer deze zich terug in FULLSCREEN modus bevind .
    EN je muis mag al niet te veel bewegen of hij spring terug naar de mediaplayer uit zijn fullscreenmodus.
    Je kan natuurlijk je muis telkens uittrekken maar dat is geen goede oplossing.

Welke software is hier beter geschikt voor [?]
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Ik heb het (gratis) programma BS Player op mijn pc staan... Console houd je op de ene monitor, de andere monitor fullscreen video. Programma kan met bijna ieder bestand en iedere codec overweg, dus lekker niet moeilijk doen.

Het programma is niet perfect, maar gratis, niet moeilijk en doet net genoeg wat je wilt. [8D]

Comment

• tmp
      • Aug 2003
      • 79

ja maar ik heb geen dualhead kaart in de pc/laptop die ik gebruik daarvoor.
      dus de console zal op hetzelfde scherm moeten.

ik was eerder aan het denken aan een programma waarmee je het beeld kan starten door erop te klikken rechtstreeks in fullscreen modus.
      of bvb een programma met sneltoetsen , Enter=start en bvb alleen via ESC kan je uit fullscreen gaan.
      Zoiets moet toch wel bestaan denk ik ...

ik zal de bs player eens testen

Comment

• MJ
        • Mar 2004
        • 140

met een scanconverter kun je een stukje uit je vga beeld kiezen en dat naar composite converteren check avermedia via http://www.averm.co.uk

software met sneltoetsen voor filmpjes is bv Arkaos VJ

www.arkaos.net kost wel 300euri maar dan heb je ook leuke beeld effecten erbij

Comment

• Da Saint
          • Jan 2005
          • 2

Gewoon winamp gebruiken,; Die heeft ook wel controls in het scherm als je je muis beweegt. Maar deze zijn niet zo irritant en ze verkleinen je beeld niet. En deze staan er niet op in het begin, enkel als je je muis beweegt. Je kan winamp dan bedienen via de sneltoetsen (x voor play,c voor pause,v voor stop, 4 voor vorige, 6 voor volgende ...)
          Je kan zo dus een playlist van je videobestanden maken en gewoon in fullscreen gaan zonder nog tereug te moeten gaan naar klein beeld.

Volgens mij een perfecte oplossing voor jou probleem.
          _________
          Da Saint

I used to be stupid, but then I learnt some stuff...

Comment

• tmp
            • Aug 2003
            • 79

ja idd klopt

powerdvd doet het ook niet slecht heb ik net ondervonden .

arkaos is niet geschikt voor clips van 5 minuten want dan moet je de knop bvb A waar je clip opzit blijven inhouden zoals als het filmpje duurt ...

Comment

• MJ
              • Mar 2004
              • 140

bij arkaos heb is er de 'latch' optie bij alle filmpjes
              als deze aan is druk je de toets in om hem te starten
              druk weer op die toets om hem te stoppen

Comment

• tmp
                • Aug 2003
                • 79

oeps die latch functie had ik nog niet gevonden

thx voor de info !

Comment

• Da Saint
                  • Jan 2005
                  • 2

De Divx Player is ook een zalige speler. Direct full screen zonder iets anders in je scherm en hij speelt veel bestanden waar Windows Media player het moeilijk mee heeft vlot af.
                  _________
                  Da Saint

I used to be stupid, but then I learnt some stuff...

Comment

• Digital Primate
                    • Jul 2005
                    • 20

Niet meteen de goedkoopste oplossing,
                    maar de Matrox RT.X10 montagekaart heeft een direct play-functie voor Windows Media player.

Dit wil zeggen als je je beamer aansluit op de video-uitgang van de montagekaart, dan krijg je zwart beeld, totdat jij op play drukt in de windows media player.

Ziet er heel professioneel uit.

Op dit moment, probeert Matrox zijn kaarten te slijten aan een goedkopere prijs, omdat het zijn HD-videomontage systeem wil doorduwen. Maar voor VJ's is dit natuurlijk een mooie gelegenheid.

Zoals ik al zei - geen goedkope oplossing, maar als je veel video's monteert, dan krijg je meteen ook een boel real-time mogelijkheden erbij.

Comment

• tmp
                      • Aug 2003
                      • 79

Ik heb dit ongeveer hetzelfde :

Als ik geen mediaplayer gebruik projecteert hij gewoon het scherm wat openstaat...
                      Als ik een clipje in mediaplayer open speelt hij dit automatisch af in ware grootte op de projector
                      (Nvideo Gforce kaart). (dus zonder het beeld op full screen te moeten zetten) ...

Wel handig want je kan gewoon windows verkenner bvb laten openstaan en toch clips afspelen en sorteren/klaarzetten tegelijkertijd , en het beeld kan niet meer verspringen door met de muis te bewegen...

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Media player classic werkt ook goed. Is ten eerste niet zo groot als de pruttel die in Hopeloos XP zit, en kan je tevens instellen dat een filmpje automatisch full screen gespeeld wordt. (Zoek maar op google media player classic)
                        Kaartje van matrox, zoals de G400 tweedehands, of P650/750 kan ook goed. Die kun je zodanig instellen dat de overlay (en dus video) automatisch fullscreen op het tweede scherm verschijnt.
                        U x I = Boem.

Comment

• lucken
                          • Sep 2002
                          • 342

Als het iets meer mag kosten, Coolux heeft een mediaplayer software, volledig dmx aanstuurbaar.

U kan 2 beelden (video, tekening, foto,...) tegelijk weergeven. Voor elk beeld appart hebt u de volgende instellingen via DMX:
                          selectie van het bestand, positionering x-y, zoom op x-y, roteren, indexeren, inkleuren met RGB, verschillende effecten,...

Voor meer info: http://www.avl2.be/download/coolux/c...%20english.pdf

groeten,

Luc

Comment

• LichtNichtje
                            • Nov 2004
                            • 220

Pandorasbox is heel leuk, maar denk dat deze oplossing iets uit het budget ligt.

Tom, mijn oplossing op de fuif??:
                            BS player met het bureablad uitgebreid naar het 2de scherm (s-video).
                            Kunt ge het afspeelveld naar dit 2de scherm slepen en dan vergroten tot fullscreen
                            Het bedieninspaneel van bs-player blijft dan op je laptopscherm staan en kan je playlist inbouwen...

Maar ik weet niet of uw laptop t scherm kan uitbreiden naar s-video...

Comment

• tmp
                              • Aug 2003
                              • 79

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

Pandorasbox is heel leuk, maar denk dat deze oplossing iets uit het budget ligt.

Tom, mijn oplossing op de fuif??:
                              BS player met het bureablad uitgebreid naar het 2de scherm (s-video).
                              Kunt ge het afspeelveld naar dit 2de scherm slepen en dan vergroten tot fullscreen
                              Het bedieninspaneel van bs-player blijft dan op je laptopscherm staan en kan je playlist inbouwen...

Maar ik weet niet of uw laptop t scherm kan uitbreiden naar s-video...
                              hey

de oplossing (voor ons) is er al effe hoor ! (= oude post van januari)
                              mediaplayer speelt automatisch af in fullscreen (naar de svideo uitgang idd)

dus als ik gewoon een clip of beeld open (in standaard schermlayout) geeft hij deze automatisch fullscreen door aan de s-video uitgang)
                              toch bedankt voor het alternatief.

weet er iemand trouwens mogelijkheden om coole videobeelden te kopen ergens ? (avi's, mpegs, dvd's,vcds ?)
                              zelf dingen maken kruipt erg veel tijd in , terwijl er misschien hele mooie dvdtjes op de markt zijn voor een paar eurotjes ?

Comment

Working...