van ??? naar 'hoogfrequent'

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

van ??? naar 'hoogfrequent'

Is er een mogelijkhied, om van S-VHS, Composit of scart signaal een hoog frequent signaal te maken? Ik zal het een klein beetje uitleggen...

Ik heb een DVD recorder, maar geen tv met scart. De DVD recorder heeft scart, S-VHS en composit uit en natuurlijk hoogfrequent voor de tv kanalen, alleen via die aansluiting krijg ik geen DVD beeld.

Is hier een oplossing voor?

Kom niet aanzeilen met "koop een andere tv" het is niet voor me zelf....
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

IK meen me te herinneren dat ik die toestelletjes een heel aantal jaren geleden heb gezien in een catalogus van 1994 of 1995...
    Het gaat dus in dit geval om een toestelletje dat bij de bestaande TV-kanalen 1 kanaaltje bijgooit, dat je er zelf instuurt. Was dus composite in + RF in naar RF uit.
    Beetje hetzelfde principe hoe men in Centerparcs hun eigen 'park-kanaal' bij de bestaande TV-kanalen bijzetten.

Ik zal morgen even kijken of ik de catalogus nog vind en de precieze beschrijving ervan.

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik zat eigenlijk ook op jou antwoord te wachten.. Ik wist dat jij wel iets wist.. Tot dusver bedankt en ik hoor het wel!
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• lve
        • Nov 2002
        • 62

Je moet een Audio/Video Modulator hebben,
        Deze zet het composite (of S-VHS) signaal om naar een antennesignaal.

Zoiets als deze: http://www.velleman.be/common/produc...?lan=2&id=9231

Dit is dan wel een zelfbouwpakket, maar ze zullen ook wel kant en klaar verkocht worden.

Groeten,
        Laurens
        mvg LvE.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

klopt, ik ken iemand die op die manier de hele straat onder Canal+ zette, waarna hij zelf ook op alle slaaapkamers canal+ had. Tot de Retourversterkers er tussen kwamen.

Maar idd dat kastje bestaat, en is sowieso bij COnrad te verkrijgen.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Het moet ook lukken door er een (oude) videorecorder tussen te hangen.
            Je stuurt dan de DVD met scart de VCR in en deze stuurt uhf door naar de tv, zorg wel dat je de VCR op AUDIO instelt, anders zal deze na een paar minuten automatisch uitschakelen.
            CONRAD heeft (de)modulators, of de lokale audio/videoboer om de hoek kan deze ook bestellen voor je (meestal goedkoper)

En ik kan niet in "die ander" zijn portomonaie kijken, maar een normale nieuwe tv is toch niet zo heel duur meer, de huidige heeft geen scart dus lijkt me ook al aardig oud (en dus aan vervanging toe) desnoods 2-de handsje??

Succes
            Groet John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

Wat je ook kan doen is een oude videorecorder slopen en de modulator eruit nemen, werkt op z'n eigen en heef talleen nog zoiets van 5v nodig, werkt perfect (had vroeger hetzelfde probleem met een tv die geen scart had en waarop 'k m'n pc wilde aansluiten)

btw Stijn, op centerparcs zijn 't meer iets van kanaalverschuivers omdat ze hun eigen volgorde willen hebben op 't net(hoka) + daarop hun eigen net (simpele videorecorder) en nog wat satelietkanalen
              nu gij en dan ikke weer

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

citaat:Wat je ook kan doen is een oude videorecorder slopen en de modulator eruit nemen, werkt op z'n eigen en heef talleen nog zoiets van 5v nodig, werkt perfect
                Klopt.
                citaat: Je moet een Audio/Video Modulator hebben,
                Deze zet het composite (of S-VHS) signaal om naar een antennesignaal.
                Zet het composiet om naar hoogfrequent. Klopt.
                citaat: Het moet ook lukken door er een (oude) videorecorder tussen te hangen.
                Werkt ook.

MAAR ze bestaan inderdaad ook kant en klaar:

Mono MODULATOR (dus beeld en MONO geluid) vind je makkelijk voor prijzen van 20.00,-...30.00,- Euro.
                Stereo versie heb ik nog niet gevonden onder de 50.00,- maar ze bestaan ook.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...