Laptop - projector over langere afstand

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmp
    • Aug 2003
    • 79

    Laptop - projector over langere afstand

    ik moet over enkele weken een show doen met videoprojecties.
    ik moet een beamer aansluiten op mijn videomixertje ...
    de mixer komt in de regiekamer te staan , de projector op het podium .

    deze heeft een S-video-out en een video-out (gele cinch kabel) uitgang.

    de kabelafstand zal ± 40-50 meter zijn.
    gaat dit lukken met gewone cinchkabels en enkele koppelstukjes ?
    heeft iemand ervaring met deze lengte van afstanden ?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    lukt perfect als alles (cinch kabels én koppelstukjes) de 75 Ohms impedantie respecteren. Met gewone standaard audiosnoertjes lukt het dus NIET (zwaar kwaliteitsverlies door reflecties)!
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • tmp
      • Aug 2003
      • 79

      #3
      ah ok dat moet ik even checken ...
      van die audiosnoeren wist ik niet ... ik dacht dat dat hetzelfde was ?

      Comment

      • Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

        #4
        En anders is een draadloze overdracht misschien wat. Bij iedere audio boer is zo'n zender, ontvanger wel te koop. Tis misschien erg primitief, maar als het zonder storingen werkt waarom niet!!??
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

        Comment

        • tmp
          • Aug 2003
          • 79

          #5
          ja ?
          heb ikzelf nog nooit gezien ?
          wat zou zoiets kosten ongeveer ? heb je een voorbeeld ergens ?

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            dat zijn gewoon van die draadloze zenders die je ook in je huis kan plaatsen om bv tv op een andere plaats te kijken waar geen kabel ligt. nadeel van die dingen is dat die maar een kanaal doorsturen. bv: stuurt je zender tv1 door, krijg je bij de ontvanger ook enkel maar tv1..., maar voor een video toepassing is dat weer geen probleem denk ik. Zo een draadloze zender kan je wel in een elektrowinkel die ook tv's koopt vinden. Ken er zo niet meteen een kostprijs van, maar het zal je altijd meer kosten als 50m 75 ohm kabel bv coax kabel van een tv. die is ook 75 ohm...

            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • elmer
              • Jul 2003
              • 139

              #7
              ja en die 75ohmse kabel kan je gewoon halen bij de Praxis, Gamma, Brico. 2cinch pluggen eraan en gaan met die banaan. kabel zal een 75eurocent per meter gaan kosten (ongeveer), en je hebt minder kans op storingen, want die draadloze bakjes vertrouw ik niet helemaal.

              Groeten

              Comment

              • LND
                • Jan 2004
                • 100

                #8
                Draadloze oplossing zou ik niet aanraden voor professioneel gebruik. Met een kabel ben je nog altijd een stuk zekerder.

                Gebruik gewoon twee overgangetjes : van cinch naar coax en terug, dan gewoon zo'n rolletje coax ertussen en je bent vertrokken... Misschien nog een tip : Mocht je last hebben van te veel storing op het beeld, schakel dan de projector en de videomenger op dezelfde stroombron, trek dus de stroom mee met de coax naar het front.

                Groet,

                Leander

                Comment

                • G-LiTe
                  • Apr 2004
                  • 196

                  #9
                  Uit ervaring kan ik je vertellen dat het 'zou kunnen lukken' maar net zo goed ook weer niet.
                  Storingen, verslechterde beelkwaliteit.

                  Ik raad je aan om het signaal over BNC (coax) te sturen, als dat een optie is.
                  Twee weken geleden een signaal van een laptop, via BNC(coax) over 85m naar een breedbeeld TV gestuurd. Zeer goede beeldkwaliteit.

                  S-video > BNC converters zijn niet zo moeilijk te vinden.

                  G.
                  Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    blijft dus hetzelfde verhaal: respecteer de 75 Ohms zowel in stekkers als kabel. Elke TV coax is meer dan goed genoeg. Zelfs de slechte Brico/Gamma/...-coaxkabel heeft een demping die op je maximaal 5MHz brede beeldsignaal te verwaarlozen is. Als je echter in een "storende omgeving" zit (computers, apparatuur, elektriciteit, dimmers, ...) dan neem je best goede kwaliteit coaxkabel omdat die meestal dubbel afgeschermd is en zo storingen vermijdt.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      Laatst een practische toepassing gezien in een klein theater welke werkte met CAT5 ethernet kabel. Goed resultaat, en kost dus bijna niets... Idee?[:I][:I]
                      Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Speakertje

                        En anders is een draadloze overdracht misschien wat. Bij iedere audio boer is zo'n zender, ontvanger wel te koop. Tis misschien erg primitief, maar als het zonder storingen werkt waarom niet!!??
                        Nu ik er zo over nadenk is dit indd niet zo'n goed plan. Kosten rond de 200 eurotjes en een kabel is indd zekerder.
                        M.v.g. Sander
                        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #13
                          citaat:Laatst een practische toepassing gezien in een klein theater welke werkte met CAT5 ethernet kabel. Goed resultaat, en kost dus bijna niets...
                          Dan moet je wel aan beide kanten een overloopje met ingebouwd trafootje zetten dat het asymmetrisch 75 Ohms videosignaal overzet naar symmetrisch 110 ohms (kar imp Ethernetkabel) en dan aan de andere kant hetzelfde zodat alles weerom in orde blijft met de fysica. Klinkt ingewikkeld maar die stukjes worden standaard verkocht (meestal BNC<->ethernet).
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          • tmp
                            • Aug 2003
                            • 79

                            #14
                            dus besluit :

                            ik koop (of maak) best enkele overgangen van RCA (cinch) naar COAX-kabel of S-video -> coax,
                            en dan een goeie lange rol 75 ohms coax kabel ...

                            morgen eens winkelen dan

                            Comment

                            • tomv
                              • Jun 2003
                              • 331

                              #15
                              Het is misschien al te laat, maar op m'n stage gebruiken ze dit: http://www.bbios.be/selectmodule.asp?ID3=1767

                              We moeten zo enkel een UTP-lijntje leggen, de bakjes ertussen, spanning geven en klaar.
                              De kabellengte die wij nu gebruiken zal iets zijn van een 50m.



                              Tom

                              Comment

                              Working...