Eenvoudig montageprogje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

    Eenvoudig montageprogje

    Heey,
    ik ben normaal totaal niet bezig met video, maar voor mijn eindwerk moet ik wat filmpjes maken over sporters en het zou handig zijn dat ik deze op één of andere manier kan vertragen of in slowmotion afspelen.
    Ik heb een digitale camera...
    Kent iemand (simpele) programmatjes waarmee ik iets simpel kan monteren of vertragen?
    Groeten...

    [Edit door mod] topictitel aangepast aan de inhoud.
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

    #2
    Imovie van apple is een optie, alhoewel ik niet met zekerheid durf te zeggen of je kan vertragen met dat proggie, monteren zoiezo.
    oleole ik heb EV :)

    Comment

    • SjoerdOptLand
      • Jul 2003
      • 261

      #3
      Even ter bevestiging: het kan met iMovie (net geprobeerd). Kwestie van de film bekijken in tijdbalkmodus en dan zie je onderin het scherm een snelheids-schuifje waarmee je het filmpje van 16 keer zo snel tot 16 keer zo langzaam kunt laten afspelen.

      Groetjes,
      Sjoerd

      Comment

      • gnmixing
        • Feb 2004
        • 214

        #4
        en zijn dit dure programma's of kan ik die erges goedkoop/gratis bekomen?
        Groetjes en alvast bedankt
        En ja we hebben LJ + fingers... olé

        Comment

        • lve
          • Nov 2002
          • 62

          #5
          Je zou eens kunnen kijken naar pinnacle Studio 9. Hier kun je heel simpel filmpjes mee knippen en plakken, en er zit een tijdversnelling en vertraging in.

          Het is niet het duurste programma, kijk voor meer informatie op:


          Groeten,
          Laurens
          mvg LvE.

          Comment

          • MSSS
            • Jul 2003
            • 365

            #6
            IMovie is bij mijn weten gratis, alleen heb ik geen idee waar het verkrijgbaar is..gebruik het alleen af en toe op school.Misschien dat SjoerdOptLand hier wat nadere info op kan geven?pinnacle Studio 9 is idd niet het duurste programma, maar aangezien de OP vraagt of hij het gratis of tegen een klein prijsje kan verkrijgen zal pinnacle Studio 9 denk ik te duur zijn.( is nu rond de 70 euro geloof ik)
            oleole ik heb EV :)

            Comment

            • SjoerdOptLand
              • Jul 2003
              • 261

              #7
              iMovie is inderdaad gratis, in de zin dat het gratis werd meegeleverd met de laatste zoveel Mac OS'en. Je moet dan dus wel een Mac hebben, het programma bestaat niet voor Windows.

              Ik heb Final Cut Express aangeschaf (net ietsje meer mogelijkheden), als je hier nog eens in de buurt komt (Enschede) mag je ook wel op mijn Macje monteren, ik zal dan eea wel uitleggen.

              Edit: ik zie net dat je uit Belgie komt... waarschijnlijk niet dus...

              Groetjes,
              Sjoerd

              Comment

              • gnmixing
                • Feb 2004
                • 214

                #8
                Ik heb spijtig genoeg geen MAC, en ik kom ook niet vaak (lees: nooit) in Enschede...
                Wel vriendelijk dat jullie me zo willen helpen.
                Het is inderdaad de bedoeling at het me niet teveel kost, het is maar om 1x keer te gebruiken aangezien ik meer met licht en geluid bezig ben dan met video.
                Reacties blijven welkom...

                Greetz,
                GNmixing
                En ja we hebben LJ + fingers... olé

                Comment

                • gnmixing
                  • Feb 2004
                  • 214

                  #9
                  Joe Nico,
                  Arme jongen toch... Kom ff langs bij mij (Boom) daar heb ik enkele simpele montage progjes staan (kan er wel niet geweldig goed mee werken)
                  O.A. ook pinnacle Studio 9, werkt redelijk handig. Heb er ooit eens een communie-filmpje mee opgenomen... héhé

                  Groeten en tot vrijdag maat.
                  En ja we hebben LJ + fingers... olé

                  Comment

                  • SjoerdOptLand
                    • Jul 2003
                    • 261

                    #10
                    Uhh... Gnmixing helpt Gnmixing uit de brand?
                    Hoe kan dit?

                    Groetjes,
                    Sjoerd

                    Comment

                    • gnmixing
                      • Feb 2004
                      • 214

                      #11
                      Ha khad deze reactie wel verwacht... gewoon 2 gebruikers onder één naam hé. Aangezien we samen een drive inn runnen..
                      Groete
                      En ja we hebben LJ + fingers... olé

                      Comment

                      • lefke
                        • Apr 2005
                        • 39

                        #12
                        @gnmixing; toch handig zo een forum, dan praat je soms nog eens met je collega's

                        wat die video-editing betreft kan je eventueel ook is proberen om een demo'tje van adobe premiere te downloaden, kan je gratis doen via hun website en je kan er 30 dagen mee werken, lang genoeg om een beetje mee te experimenteren. als je het prog'je zelf wilt kopen is het wel redelijk duur maar met de demo kan je, als ik me niet vergis, hetzelfde doen dus ideaal voor eenmalig gebruik (komt normaal een goedkopere versie van uit; de "elements" versie gemaakt voor de thuisgebruiker en zijn home-movies maar waar dan wel een groot aantal van de professionele functies uit gehaald zijn)
                        And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

                        Comment

                        • JasperT
                          • May 2003
                          • 100

                          #13
                          Om simpel wat video tjes te maken kun je misschien ook wel Windows Movie Maker gebruiken, best geschikt daarvoor.
                          Zelf gebruik ik Adobe Premiere Pro, wat zoals hierboven staat, gratis te downloaden is via www.adobe.com (wel een trial...).
                          Here I am, so what are your 2 other wishes?

                          Comment

                          Working...