Diaprjector dimmen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stef@n
    • May 2005
    • 3

    Diaprjector dimmen

    We willen voor een voorstelling dia's projecteren.
    Nu vroeg ik me af kan ik een projector dimmen? Dit i.v.m. de "mooie" overgangen.

    De voorstelling duurt 3 weken en het moet buget...
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Diaprojectoren zijn dimbaar.
    Ofwel uit zichzelf ofwel zul je zelf iets van een dimmer tussen de LAMP EN TRAFO moeten zetten (lamp is meestal 24V 150W of 250W).
    Meer info -> RTFM van de projector
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      #3
      Echt mooie overgangen maak je door twee projectoren te gebruiken,en dan om een x aantal seconde te wisselen

      Dus dia 1 staat aan, en dia twee op projector twee staat scherp, dan beide lampen aan en dan de lamp van projector één dimmen naar 0% ,dia wisselen enz enz
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • Stef@n
        • May 2005
        • 3

        #4
        Laserguy wat bedoel je met "RTFM van de projector"?

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Read the fucking/friendly manual = lees de gebruiksaanwijzing!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Stef@n
            • May 2005
            • 3

            #6
            AHA [:I], dan denk ik toch dat het solderen wordt...

            Iemand tips?

            Comment

            • beyma
              • Oct 2002
              • 1614

              #7
              Meer tips hmmmmmm.....

              Ik zat net uit verveling even op marktplek te kijken,en diaprojectors staan met bosjes tegelijk te koop, van 10 euro tot 200 euro! dus als je niet je huidige projector wilt 'slopen/verbouwen' dan is dat misschien nog een optie ?
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

              Comment

              • JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

                #8
                Werken diaprojectoren met halogeen of met gasontlading? Die laatste kun je alleen mechanisch (met bijv. een diafragma?) dimmen..
                Creating shows beyond Imagination

                Comment

                • Mr Beam
                  • Jun 2005
                  • 1

                  #9
                  Voor Kodak dia projectoren heb je gewoon standaard oplossingen. Zogenaamde dissolve unit's; niets meer of minder dan een 2 kanaals dimmer met ingebouwde timer. Kun je ook uitbreiden naar meer kanaals (lees projectoren) en eventueel via midi, dmx of noem het maar op synchroon laten lopen met het geluid/licht.

                  Heb je zwaardere diaprojectoren (Eiki/Pani oid met gasontladingslampen; vraag het dan aan je leverancier; ook daarvoor zijn oplossingen te verkrijgen.

                  bij www.beamsystems.nl hebben ze wel oplossingen hiervoor

                  Comment

                  • jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

                    #10
                    tip: ga eens ni je bib zoeken achter oude elektuurs, vroeger bombardeerden ze je daar mee plat voor zowel een enkele projector, 2 projectoren of zelfs een schakeling om met de pc (toen nog commodore 64, maar simpel om te bouwen) 'n stuk of 10 projectoren te bedienen.
                    Staat zeker en vast bij hoe je je projector moet ombouwen (met triac) tot een dimbare en ook hoe je bestaanbare moet aansturen.
                    nu gij en dan ikke weer

                    Comment

                    Working...