Powermac G5 30mtr+ beamer connectie?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crazydutchman
    • Oct 2004
    • 8

    Powermac G5 30mtr+ beamer connectie?

    Dag mensen,

    Mijn vraag luid als volgt:
    "Op welke manier kun je het beste een PowerMac G5 aansluiten op een beamer die 30 meter verderop staat"?

    Deze opzet zal namelijk gebruikt worden in een theatervoorstelling on tour. Het beeld van de Apple G5 wordt dmv mirroring geprojecteerd op een projectie-scherm van 6 bij 4.5 meter.

    Ivm een theatertour (diverse theaterlocaties) zal de afstand tussen de beamer en de G5 per locatie variabel zijn.

    Wat is nu de beste optie?

    I
    DVI to Video adapter M9267G/A, BNC 75 Ohm kabel van 30 meter, BNC naar tulp verloop (mogelijk composiet signaalversterker).

    II
    DVI to VGA adapter M8754, VGA kabel van 30 meter, VGA signaalversterker)

    III
    DVI to Component Video (YUVsignaal)

    IV
    DVI to VGA adapter M8754, VGA to RGB adapter, RGB kabel van 30 meter.


    Wat is volgens jullie de beste optie om Horizontal Sync storing en storend beeldsignaal te voorkomen en waarom dan wel?

    En welke producten heb ik nodig en waar zijn deze verkrijgbaar?


    Bij voorbaat dank voor jullie verhelderende antwoorden.

    F. Berendse


  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

    #2
    Component video in ieder geval, zonder enige versterkers.

    Een simpele VGA-kabel van 30 m zal het zonder versterker ook wel netjes doen.

    mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

    Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

    Comment

    • crazydutchman
      • Oct 2004
      • 8

      #3
      citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

      Component video in ieder geval, zonder enige versterkers.

      Een simpele VGA-kabel van 30 m zal het zonder versterker ook wel netjes doen.

      mvg,
      Op dit moment wordt er nog gebruik gemaakt van 3 VGA kabels die met elkaar doorverbonden zijn. 2 van 10 meter en 1 van 5.
      Maar nu hebben we horizontale lijn storingen. Oftewel Horizontal Sync storing.

      Ik neem aan dat dit met een 30 mtr uit 1 stuk goede kwaliteit VGA kabel wel beter gaat, maar toch ben ik benieuwd waar ik een vga versterker/booster kan verkrijgen.

      bvd.

      Comment

      • SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

        #4
        citaat:Geplaatst door crazydutchman
        Maar nu hebben we horizontale lijn storingen. Oftewel Horizontal Sync storing.
        Vertel eens, waarom denk je dat? (Open vraag, niet verwijtend, maar misschien ligt de oorzaak wel ergens anders.)

        Als je bijvoorbeeld een horizontale lijn hebt die langzaam door je beeld trekt, dan kan het heel goed een aardlus zijn (aarde van het signaal op twee punten aangesloten). Als je een beeld hebt waarvan de lijnen heen en weer staan te wiebelen lijkt me dat eerder een storing in de horizontale sync lijn (beamer weet niet precies wanneer het beeld in horizontale zin 'begint'). Dit tweede is maar een gokje, misschien zit ik daar fout, maar met eerdergenoemde aardlus heb ik wel ervaring.

        Vertel even iets preciezer (zonder interpretatie) wat je ziet, dat lijkt me in elk geval nuttig.

        Groetjes,
        Sjoerd

        Comment

        • Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

          #5
          Idd, als er een trage doffe lijn (of meerdere lijnen) door je beeld schuifelt zou ik eerder gaan kijken naar je stroomvoorziening. Je beamer moet in dit geval op hetzelfde spanningspunt zitten als je laptop.

          en zelfs al gebruik je 3 stukken VGA-kabel aan elkaar, met een beetje fatsoenlijke videokaart zou je signaal toch proper moeten blijven.

          mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          België

          Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

          Comment

          • crazydutchman
            • Oct 2004
            • 8

            #6
            citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand
            .... Als je een beeld hebt waarvan de lijnen heen en weer staan te wiebelen lijkt me dat eerder een storing in de horizontale sync lijn (beamer weet niet precies wanneer het beeld in horizontale zin 'begint')....

            Groetjes,
            Sjoerd
            Precies dat bedoel ik. aarde heb ik al geprobeerd.

            welke versterkers raden jullie aan?

            Ik neem aan dat 1 kabel van 30 mtr hoogwaardig afgeschermde VGA kabel beter is dan eenzelfde lengte bestaande uit 3 van dit soort kabels van verschillende lengte aan elkaar gekoppeld.
            Klopt dit?

            b.v.d.

            Comment

            • SjoerdOptLand
              • Jul 2003
              • 261

              #7
              citaat:Geplaatst door crazydutchman
              Precies dat bedoel ik. aarde heb ik al geprobeerd.
              welke versterkers raden jullie aan?
              Ik neem aan dat 1 kabel...
              Hmm... je post blinkt niet uit in duidelijkheid. Ik maak er het volgende uit op:

              Jouw probleem is dat het beeld heen en weer wiebelt. Het lijkt geen aardprobleem te zijn, want alles uit een punt voeden helpt niet. Je vermoedt dat de oplossing in een versterker of een hele kabel (ipv drie stukken) zit en vraagt ons wat je moet doen.

              Als dat allemaal klopt, moet je misschien eens gaan kijken of een afsluitweerstand aan het einde van de lijn wat helpt. Misschien zijn het reflecties die voor problemen zorgen. Ik geloof in elk geval niet dat de kabel uit één stuk (voldoende) gaat helpen, dus laat dat maar even. Ik vermoed zoals gezegd dat het iets met reflecties of impedantie-mismatches is, maar eventueel zou het ook aan de sturende kaart kunnen liggen. In dat geval: een degelijke videokaart kopen en opnieuw proberen.

              Groeten,
              Sjoerd

              Comment

              Working...