video signaal door audio multi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

    video signaal door audio multi



    Ik hoop dat mijn tekening mijn verhaal een beetje verduidelijkt, want ik zit namelijk met het volgende probleem. Ik heb 1 verloopje xlrM - RCA en 1 verloopje xlrF - RCA, de xlrF - RCA gaat in de beamer, en de xlr aansluiting aan de snake van de stage blok, aan de andere kant xlrM in de stageblok en de RCA in de beamer. Als ik nu een xlrM - xlrF kabel op punt 1 zet (tussen verloopje van dvd speler naar snake) dan krijg ik gewoon signaal op de beamer. Als ik nu dezelfde kabel aan de andere kant doe (punt2), van de stageblok naar het verloopje van de beamer dan krijg ik helemaal geen signaal, terwijl het gewoon de zelfde kabel is, dit vind ik wel vreemd, weet iemand wat dit misschien kan zijn [:I]
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Wat kan is, dat je multikabel de punten 2 en 3 van de XLR omwisselt?
    Meet eens door met een ohmmeter?

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • Stijn Vanstiphout
      • Oct 2000
      • 1160

      #3
      Stuur je videosignaal door een 30 meter lange audiomulti??

      Dat kan niet goed gaan! Een 75 Ohm coaxkabeltje biedt de oplossing.

      mvg,
      Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

      Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

      Comment

      • ricardoke
        • Oct 2004
        • 136

        #4
        Ik zal het eens doormeten, maar ik heb mooi beeld hoor over 30 meter door die multi, alles is gewoon heel helder [8D]. Bedankt voor de reacties

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Naam van onderwerp aangepast en gemoved naar juiste forum onderdeel.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • SjoerdOptLand
            • Jul 2003
            • 261

            #6
            citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout
            Dat kan niet goed gaan! Een 75 Ohm coaxkabeltje biedt de oplossing.
            Jahoor, dat kan best. Niet alleen ricardo heeft dat gedaan, ikzelf in het verleden ook.

            Natuurlijk, voor professionele toepassingen is de beeldkwaliteit onder de maat, maar concluderen dat je door een multi geen beeld kunt krijgen is te snel gedacht.

            Als je dus hoort dat er helemaal geen beeld uitkomt... misschien toch nog even doorvragen of de multimeter al is gebruikt, alvorens te roepen 'Dat kan niet goed gaan!'.

            Groeten (no offense),
            Sjoerd

            Comment

            • dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

              #7
              Wat een aanmatigend gebeun [8D]
              Videosignaal is 4MHz breed. Audio 20 kHz.
              Niet alleen verlies je enorm signaal door de misaanpassing, ook stoor je mogelijk op de rest van de audio-aders in de multi, wat weer als HF binnenkomt op alles wat er aan audiomateriaal aanhangt.
              Neem beter gewoon een 75ohm coaxkabel.
              knoppen en waarden :)

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                dat 75 Ohms coax beter is daar is iedereen mee akkoord dus dat hoeven we nu niet meer te posten. Maar wat is de verklaring van dat rare fenomeen! Dat was de vraag en ik wil het eigenlijk ook wel weten.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

                  #9
                  misschien is het videosignaal zo vervormd door reflectie dat de ontvanger er geen chocola meer van kan maken (qua synch etc), dus het venster maar sluit
                  knoppen en waarden :)

                  Comment

                  • ViLight
                    • Sep 2004
                    • 4

                    #10
                    Reflectie, echo, 'berg en dal' heffen elkaar op = 0, ruis = 0
                    kabel iets langer of korter maken.
                    of dus gewoon ff 30 meter RG59 gaan halen = EUR30,- = opgelost.
                    waar video is, is licht.

                    Comment

                    Working...