bestanden kleiner maken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorritje
    • Sep 2003
    • 143

    bestanden kleiner maken

    Als ik met mij digitale camera een filmpje maak dan krijg ik een groot bestand. Is er een mogelijk heid om dat bestand via een of ander programma kleiner te maken. Ik kan de pixels wel 1 stand minder zetten maar dan word eht filmpje zn klein beeld. dat wil ik ook niet. Hebben jullie een oplossing

    Alvast bedankt
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Er zijn diverse programma's om een raw-avi om te zetten naar (bijvoorbeeld) DivX. Even Googlen op 'DivX encoder'.

    Dit hoort denk ik eerder op een computerforum thuis.

    Comment

    • jorritje
      • Sep 2003
      • 143

      #3
      heeft iemand zn programma want op internet kan ik alleen demos vinden.

      Comment

      • ljhutten
        • Mar 2005
        • 28

        #4
        WINDOWS MEDIA PLAYER KAN HET OOK ...!!

        groetjes Jasper

        Comment

        • ViLight
          • Sep 2004
          • 4

          #5
          DivX is leuk als je via Windows Media Player wilt afspelen maar voor mij als VJ is DivX niets.
          DivX werkt slecht icm VJ software.
          Ik gebruik altijd de MidVid of Indeo codec
          waar video is, is licht.

          Comment

          • Digital Primate
            • Jul 2005
            • 20

            #6
            Je kan ook gratis de Windows Media Encoder downloaden op de website van Microsoft.

            Persoonlijk ben ik heel tevreden van het wmv-formaat omdat het (voor de windows-omgeving) heel goed compresseert, zonder al te veel beeldkwaliteit te verliezen.

            Ik gebruik voor Quicktime-filmpjes de H.263 codec of de MPEG-4 codec.
            Tenminste, als ik de filmpjes converteer vanuit Adobe Premiere.

            Het belangrijkste is echter dat je misschien eerst moet aangeven waarvoor je de filmpjes wil gebruiken - dan kunnen we je misschien beter helpen.

            Grtz,
            DP.

            De windows media encoder kan je hier http://www.microsoft.com/windows/win...r/default.aspx gratis downloaden.

            En hier zijn enkele van mijn filmpjes in wmv-formaat: http://users.skynet.be/fa530643/downloads.htm

            Comment

            Working...